Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caramba-boy
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02:18
Deze vraag: hoe kan je een poortaansluiting op een pcb verstevigen —in het geval van mijn zoon de USB-C op Keychron board—?

De USB-C connector is pasgeleden eraf gebroken, vrij nieuw tobo. Verbaast me weinig als ik zie hoe iel het erop zit. Heb nu nieuw moederbord ontvangen en wil de connector stutten zodat het minder gauw of beter nog, helemaal niet eraf breekt.

Ik dacht aan dotjes polymax en inkapselen maar kit wordt misschien statisch? Iets van een hars? Wat gebruiken jullie?
Foto's van nieuwe moederbord (voor Keychron V1 QMK)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mLnYKoUCZnpqcsnbpoMUqQnbVgk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/azSzQG1D66SLHlV2WA1PqDVY.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p41Gh0jfLs6O8LLbbTR-Tao5kSQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WoPV5Y5AYyafkVehFEZ8s24J.jpg?f=fotoalbum_tile

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Er zitten 4 stukjes metaal door de print heen gestoken. Voorbeeld. Veel steviger gaat het niet worden op een printplaat zonder hulp van de behuizing.

Je kunt hier wel een dikke epoxy overheen gieten, maar pas op dat het er niet in trekt en dat de eerste paar mm nog door de behuizing kunnen steken.

Mogelijk kun je een haakse usb kabel gebruiken, dan heb je minder hefboom op de plug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CB32
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06:46
Ik zou wat hotglue toepassen en dan snel in de behuizing doen voor het verhard. Maar licht er wel een beetje aan hoe de behuizing er uit ziet.

Ook te overwegen is een haakse usb-c kabel als dat de spanning verminderd. Of een magnetische kabel (met inzet stukje dat in de poort blijft), kabel schiet er dan zo uit met de te veel trekkracht.

[ Voor 48% gewijzigd door CB32 op 08-10-2025 06:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Verlengkabel ertussen?

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)