Hue schakelen in lasdoos

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robonus
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 10:50
Hey slimme gasten,

Een vraag die ik niet in Google of ai vind:

Ik wil 12v tuinverlichting via de travo schakelen in de Hue app, zodat die ook op een tijdschema kan. Dat zou kunnen door in het schuurtje een hue slimme stekker in een wcd te doen met daarin de 12v travo. Maar ik heb ook een 230v ledstrip die je aan wago klemmen kan aansluiten. Die samen tegelijkertijd schakelen wordt dan lastig.

Mijn vraag is dus of je vanuit een lasdoos iets hebt wat vanuit de Hue app te bedienen is om zo alles wat uit de lasdoos komt tegelijkertijd te schakelen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:05

BCC

Je kan de stekker toch gewoon van de trafo afknippen en die in de lasdoos weer lassen ? Em dan de led strip in dezelfde wago ?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robonus
BCC schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 21:45:
Je kan de stekker toch gewoon van de trafo afknippen en die in de lasdoos weer lassen ? Em dan de led strip in dezelfde wago ?
Stekker afknippen had ik nog niet aan gedacht maar is idd een goede manier om alles in één doos te koppelen. Dan blijft wel de vraag hoe ik die hele doos slim maak op het Hue systeem.

Zou je zo'n slimme stekker kunnen demonteren en het slimme relais wat er in zit tussen de fase draad kunnen stoppen? Klinkt wel heel houtje touwtje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:21
Voor het schakelen kan je zoiets als dit in je lasdoos stoppen: https://www.robbshop.nl/r...zigbee-aan-uit-schakelaar

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robonus
Bedankt! Ik ga daar eens naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:29
Hue smart plug met een stekkerblok eraan ? Of een stekkerblok met 2 hue smart pluggen ?. Geen gedoe met geknipt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robonus
Bedankt voor de input, ik denk dat ik ipv de zigbee toch voor de hue smart plug ga, daar een stekker met afgeknipt snoereinde in plug die ik in een nieuwe lasdoos doorverbind naar de ledstrip, en een 2e WCD waar ik de stekkertravo naar 12V in kan steken (kan dan makkelijker naar andere kant van de schuur).
Reden voor een Hue smartplug ipv zigbee schakelmodule is dat Hue betere ontvangst schijnt te hebben (is achterin de tuin) en dat het signaal door mesh versterkt wordt mocht ik ooit nog andere hue producten in de tuin zou willen.

Dat zou dan het onderste deel van dit schema zijn:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vc60pEbRuU0QKb4_nc9SfslVUdw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Q3aI4n4oYpVB2TlEo3Bozrgv.png?f=fotoalbum_large

Bedankt allen voor het meedenken!
Pagina: 1