Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild pigeon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:35
Ik heb sind enkele maanden een nieuwe Intergas HRE ketel, en deze is aangesloten op mijn Tado (V2) die al aanwezig was.

Ik heb diverse fora gegoogled, op de TADO FAQ website een search gedaan, maar ik kan niet achterhalen hoe ik kan zien of de huidige aansturing via Open Therm gaat, of stiekem gewoon via aan/uit.

Momenteel gebeurt de aansturing via de + en de - van de Tado.
Nu kan ik niet achterhalen in de app of online of mijn ketel dan nu via Open Term wordt aangestuurd?
Iemand een goede suggestie?

Beste antwoord (via Wild pigeon op 09-10-2025 14:01)

• hesselbeertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:23
Je kunt het eenvoudig zien op het display van de ketel. Hier wordt de gevraagde aanvoer temperatuur weergegeven als de ketel brandt voor CV (en het getal 5, dat aangeeft dat ie voor CV brandt)

Is het linker getal altijd gelijk aan de max ingestelde temperatuur, dan stook je aan/uit.

Daalt het getal zodra de woning bijna op temperatuur is (of verschijnt er LC), dan stook je via OpenTherm.

Je kunt het ook zien aan de bekabeling naar de thermostaat, maar dan moet wel ff de kap eraf en de computer naar voren. Zitten de kabels op 6/7 dan is het aan/uit, zitten ze op 11/12 dan stook je OpenTherm.

[ Voor 20% gewijzigd door hesselbeertje op 07-10-2025 21:58 ]

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• hesselbeertje
Je kunt het eenvoudig zien op het display van de ketel. Hier wordt de gevraagde aanvoer temperatuur weergegeven als de ketel brandt voor CV (en het getal 5, dat aangeeft dat ie voor CV brandt)

Is het linker getal altijd gelijk aan de max ingestelde temperatuur, dan stook je aan/uit.

Daalt het getal zodra de woning bijna op temperatuur is (of verschijnt er LC), dan stook je via OpenTherm.

Je kunt het ook zien aan de bekabeling naar de thermostaat, maar dan moet wel ff de kap eraf en de computer naar voren. Zitten de kabels op 6/7 dan is het aan/uit, zitten ze op 11/12 dan stook je OpenTherm.

[ Voor 20% gewijzigd door hesselbeertje op 07-10-2025 21:58 ]

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild pigeon
Super dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hesselbeertje
Graag gedaan. En wat was de uitkomst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild pigeon
Hij bleek al netjes op Open therm te draaien 😀 helemaal goed dus.
Wat betekent trouwens LC (zie jouw vorige post) die heb ik nog niet eerder gezien op mijn intergas.

[ Voor 42% gewijzigd door Wild pigeon op 08-10-2025 20:03 ]