Upgrade Lenovo Legion 7 (Geheugen + SSD mogelijk?)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarrr
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-10 09:25
Hi Tweakers,

Ik ga voor het eerst een upgrade uitvoeren bij een laptop. Nu zie ik dat het in principe niet moeilijk moet zijn; het gaat om het geheugen en - indien mogelijk - een SSD.

Laptop: Lenovo Legion 7 15IMH05

Sheet van Lenovo zelf:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cDGOvY57ouminkFuZP0BOoWqpj0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7toKWeBnkYYlEPsNL9u5vTsY.jpg?f=fotoalbum_large

Vraag:

1. Ik heb de laptop al opengemaakt en zie dat de standaard 2 memoryslots gevuld zijn, totaal 16 GB (ik neem dus aan 2 x 8GB). Kan ik een kit kopen van 2 x 16GB en die zonder problemen vervangen middels plug-and-play? Moet ik nog iets aanpassen daarna in de BIOS of werkt het 'vanzelf'?

2. Ik twijfel of ik uit de specs moet opmaken dat er maximaal 1TB in de laptop kan. Ik zie wel een extra SSD slot in de laptop zitten. Kan ik er gewoon een extra SSD bij doen (er zit nu standaard al 1 TB in) en is het aangegeven maximum per slot, of mag er in totaal maar 1TB in de laptop zitten?

Ik besef mij dat dit mogelijk enigszins 'domme' vragen zijn, maar ik wil niets slopen. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miyazono
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:59
2x16GB zou gewoon moeten werken.
Die max 1TB is wss het maximale wat vanuit de fabriek word geleverd als je de laptop koopt. Je kan er gewoon een extra SSD bij prikken van meer dan 1TB als je dat wilt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:36

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Yup. Let in beide gevallen natuurlijk goed op de grootte (zowel ram als SSD zijn kleiner formaat in laptops).

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
het is gewoon een 2280 nvme wat daar in past,dat is ook voor desktop het geval

[ Voor 11% gewijzigd door freaky35 op 07-10-2025 17:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sarrr
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-10 09:25
Hartelijk dank! Ja het type en format heb ik op het oog, dat moet lukken.