binnenspiegel Citroën ë-Berlingo Van

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teipy
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 07-10 16:09
Mijn vraag
Begin dit jaar een Citroën ë-Berlingo Van aangeschaft. Actie radius valt wat tegen nu het wat afkoelt maar ik ben verder best tevreden over de auto. Aleen is de auto afgelevert zonder binnenspiegel. Goed, mijn achterramen zijn geblindeerd maar als ik naar achter wil kijken om wat voor reden dan ook mis ik dat ding toch. nu wil ik er eentje aanschaffen maar kom er niet goed uit hoe deze standaart bevestigt word. Ik kan er eentje kopen die op het raam geplakt word maar mijn voorkeur gaat uit naar een orginele. Alleen vind ik de dealerprijs absurt dus wil ik een afternarket spiegel kopen.
kan iemand mij duiden hoe deze af fabriek bevestigd zou worden en mogelijk welke zou passen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
ik zoek me rot naar een afbeelding op de WWW maar kan niets vinden

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

...

[ Voor 0% gewijzigd door teipy op 07-10-2025 15:50 . Reden: taaalfout ]

Beste antwoord (via teipy op 07-10-2025 16:07)

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
fabrieks af zit er een montageplaat op het glas gelijmd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hal2BTF4K1J4hSRcShjVIPBb6mg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sC9K6vMPrqoMxoUcRtvD4dvb.png?f=fotoalbum_large

even een VW als voorbeeld gebruikt.

Maar je zal in dit geval een montage plaat moeten kopen, en de passende spiegel.
en natuurlijk de goede lijm. of je het bij citroen voor elkaar krijgt weet ik niet. (bij VW gaat dit wel lukken misschien niet elk type en model. Maar ik heb gekkere dingen op vag nummer besteld)
Maar je kan natuurlijk elk merk gebruiken, je probleem is niet de spiegel maar de bij behorende montage plaat/

[ Voor 5% gewijzigd door jack zomer op 07-10-2025 16:34 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:10
Kan je die niet beter op een sloop halen en dan door een ruitenreparateur zoals Carglass op je ruit laten plakken?
Die moeten iedere week bergen van die dingen overzetten als er weer eens een ruit gesneuveld is.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
fabrieks af zit er een montageplaat op het glas gelijmd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hal2BTF4K1J4hSRcShjVIPBb6mg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sC9K6vMPrqoMxoUcRtvD4dvb.png?f=fotoalbum_large

even een VW als voorbeeld gebruikt.

Maar je zal in dit geval een montage plaat moeten kopen, en de passende spiegel.
en natuurlijk de goede lijm. of je het bij citroen voor elkaar krijgt weet ik niet. (bij VW gaat dit wel lukken misschien niet elk type en model. Maar ik heb gekkere dingen op vag nummer besteld)
Maar je kan natuurlijk elk merk gebruiken, je probleem is niet de spiegel maar de bij behorende montage plaat/

[ Voor 5% gewijzigd door jack zomer op 07-10-2025 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teipy
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 07-10 16:09
dank voor de reacties. ik ga op zoek naar de montage plaat en bijpassende spiegel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:10
Die montageplaat moet toch wel via een bedrijf als Autotaalglas of Carglass te krijgen zijn?
Dikke kans dat die platen daar ook wel eens op een ruit gelijmd worden en overzetten zal vast niet altijd goed gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
RobbieT schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 16:09:
Die montageplaat moet toch wel via een bedrijf als Autotaalglas of Carglass te krijgen zijn?
Dikke kans dat die platen daar ook wel eens op een ruit gelijmd worden en overzetten zal vast niet altijd goed gaan.
weet ik niet.

eigenlijk denk ik niet.
jij hebt een stuk glas,
Welke de autotaalglas besteld bij hun leverancier.

Welke op dat moment je merk en model heeft, en dus weet welke plaat er op hoort te zitten (los van dat glas voor een citroen niet in een vag past.

Eigenlijk zie ik geen nut voor het hebben van losse plaatjes op de vestiging. Als het plaatje namelijk los is gekomen, dan is het raam ook in stukjes gegaan. En moet er toch een nieuw glas besteld worden

[ Voor 4% gewijzigd door jack zomer op 07-10-2025 17:26 ]

Pagina: 1