iPhone diefstal, hebben dieven er nu wel of niet wat aan?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-10 23:58
In mijn familie zijn 2 keer een iPhone zoekgeraakt (hoogstwaarschijnlijk gestolen) en los daarvan lees ik in dit artikel ook dat vooral iPhones popuplair zijn onder de betreffende dieven in London.

Dit alles leidt mij tot de volgende vraag waar ik niet uit kom: kunnen dieven nu wel of niet een moderne, up to date iPhone "breken" en gebruiken/verkopen? En als ze dat doen, wordt deze dan gereset of komen ze bij de gegevens van de huidige gebruiker?
Ik dacht namelijk dat iPhones niet zomaar gehackt konden worden, maar misschien toch wel?

Is het dan slim om na 10 foute pogingen de data te deleten? "Erase all data on this iPhone after 10 failed passcode attempts"

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:40
Ik gok dat er nog steeds mensen zijn die geen passcode of face-id in hun telefoon gebruiken. Ik begrijp ook uit het nieuwsbericht hierover dat er in China vraag is naar telefoons met internettoegang die niet door de overheid beïnvloedt zijn. En je kan de telefoon ook altijd doorverkopen voor onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:24
Data verwijderen na 10 pogingen kan, maar je kunt ook via iCloud zoiets doen en een ongeluk voorkomen dat een klein kind of huisdier ermee speelt , of er iets mis gaat in de broekzak.
https://support.apple.com.../icloud/mmfc0ef36f/icloud

Daarnaast ga ervan uit dat waarschijnlijk weinig mensen geven om de inhoud van een willekeurige telefoon. Diefstal gaat om de onderdelen, of na reset tweedehands verkoop. De sim kaart kan gebruikt worden om oplichting belletjes mee te doen, data verstoken, SMS spam.

Doe ook altijd aangifte, met de bon en serienummer erbij.