Hi! Tijd niet gepost maar altijd rondgekeken op tweakers en altijd handige adviezen gehad. Maar nu zou ik toch even jullie advies willen hebben mbt de aankoop van een nieuwe computer.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem gaat gebruikt worden voor gaming en design. Het is een computer voor mijn partner en mij.
De games die gespeeld worden zijn voor nu wat simulatie games (Sims is in het verleden vaak gespeeld door mij maar ook Colonization, Anno etc), voor mijn vriend zijn het vliegsimulaties zoals Microsoft Flight Simulator 2024 en X-plane 12, hoeft niet op 4K groot scherm maar wel goede graphics.
Wat betreft design dient het Adobe pakket er goed op te moeten draaien (Video, Foto en printwerk design), verder in de toekomst ook rendering van 3D modellen
Wat mag het systeem gaan kosten?
Liefst volledig in elkaar gezet voor een prijs max rond de 2000 euro. Ik wil iets wat toekomstbestendig is en niet dat we over een jaar al achterhaald is qua specs (Ja er komt altijd iets nieuws maar ik wil wel even voortkunnen). Verder is de prijs liever lager als het kan maar als ik dan niet teveel inlever op spec's
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen wat printers maar die draaien WiFi of USB met software die gewoon ondersteund wordt op Windows.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Systeem van mijn idee van nu heb ik hieronder samengesteld.. Maar of het allemaal echt nodig is of dat ik iets gigantisch over het hoofd zie??
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeur. Wel eentje die goed ondersteund is, goed bekend staat
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geluid niet te luid. Energieniveau gewoon normaal. Hoef geen bakbeest die een herrie maakt en energie slurpt. Maar heb geen specifieke eisen ervoor.
Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik wil even een check of deze computer geen overkill is voor wat ik wil, of juist dat ik iets over het hoofd zie.
Nogmaals ik ben bereid te investeren in een langere termijn computer maar niet ten koste van spec's die niet noodzakelijk zijn
Dit is wat ik nu bedacht heb: (aangepast met juiste koeling en geheugen)
En dan komt hij inclusief montage, installatie Windows 11 pro op 2.152,59 incl. btw uit.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem gaat gebruikt worden voor gaming en design. Het is een computer voor mijn partner en mij.
De games die gespeeld worden zijn voor nu wat simulatie games (Sims is in het verleden vaak gespeeld door mij maar ook Colonization, Anno etc), voor mijn vriend zijn het vliegsimulaties zoals Microsoft Flight Simulator 2024 en X-plane 12, hoeft niet op 4K groot scherm maar wel goede graphics.
Wat betreft design dient het Adobe pakket er goed op te moeten draaien (Video, Foto en printwerk design), verder in de toekomst ook rendering van 3D modellen
Wat mag het systeem gaan kosten?
Liefst volledig in elkaar gezet voor een prijs max rond de 2000 euro. Ik wil iets wat toekomstbestendig is en niet dat we over een jaar al achterhaald is qua specs (Ja er komt altijd iets nieuws maar ik wil wel even voortkunnen). Verder is de prijs liever lager als het kan maar als ik dan niet teveel inlever op spec's
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen wat printers maar die draaien WiFi of USB met software die gewoon ondersteund wordt op Windows.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Systeem van mijn idee van nu heb ik hieronder samengesteld.. Maar of het allemaal echt nodig is of dat ik iets gigantisch over het hoofd zie??
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeur. Wel eentje die goed ondersteund is, goed bekend staat
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geluid niet te luid. Energieniveau gewoon normaal. Hoef geen bakbeest die een herrie maakt en energie slurpt. Maar heb geen specifieke eisen ervoor.
Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik wil even een check of deze computer geen overkill is voor wat ik wil, of juist dat ik iets over het hoofd zie.
Nogmaals ik ben bereid te investeren in een langere termijn computer maar niet ten koste van spec's die niet noodzakelijk zijn
Dit is wat ik nu bedacht heb: (aangepast met juiste koeling en geheugen)
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 9 9900X Boxed | € 373,99 | € 373,99 |
1 | Moederborden | Gigabyte B850M AORUS ELITE WIFI6E | € 209,- | € 209,- |
1 | Videokaarten | ASUS Prime GeForce RTX 5070 Ti 16GB GDDR7 OC Edition | € 809,90 | € 809,90 |
1 | Behuizingen | DeepCool CC360 ARGB Zwart | € 49,90 | € 49,90 |
1 | Waterkoeling | Arctic Liquid Freezer III Pro 280 | € 74,73 | € 74,73 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance RGB CMH64GX5M2B6000Z30 | € 248,- | € 248,- |
1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 12 M 850W | € 129,- | € 129,- |
1 | Interne SSD's | Kingston NV3 M.2 2230 2TB | € 113,50 | € 113,50 |
Totaal | € 2.008,02 |
[ Voor 3% gewijzigd door Rimketje op 07-10-2025 19:54 ]