Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houten klomp
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-10 16:17
Binnenkort koop ik een nieuwe PC en wil daarvoor een nieuw account aanmaken om alles 'fris' te beginnen

Vraag is: welke naam gebruiken/adviseren jullie voor het nieuwe account van de PC / in Outlook?

Mijn naam is uniek in Nederland, dus wil ik die liever niet gebruiken ivm privacy.

Mijn idee is om een alias te gebruiken, bijvoorbeeld HoutenKlomp @ outlook . nl

Zitten er nog nadelen aan een alias-naam vast of kan ik toch maar beter mijn eigen naam gebruiken?

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:52
Setec Astronomy ( anagram voor Too Many Secrets ) ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dieks77
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:24
Zolang jij die alias voor je houd en helemaal nergens anders gebruikt is er verder niemand behalve jij en Microsoft die dat kennen.
Voorbehoudens dat er toevallig een randomgenerator op die alias weet uit te komen.

Nadeel kán zijn dat je het in de toekomst wél wilt gaan gebruiken of juist niet en dat je dan mogelijk iets nieuws moet verzinnen omdat het niet zo doordacht is geweest.
(ik bedoel, kijk maar naar vroeger wat voor gedrochten er aan hotmail-adressen waren door met name tieners en dan ineens serieus email moesten gaan gebruiken.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Om te beginnen is het misschien een idee om je te realiseren dat je niet perse een @outlook-accout moet hebben. Het mag ook gewoon @provider zijn, zolang je het bij MS maar kunt en wilt koppelen.

Daarnaast ben je zelf aanwezig bij het delen van je accountnaam. Een snelle zoekopdracht naar het (eigen mailadres ) dat ik aan mijn MS-account gekoppeld heb staan levert exact 0 hits op.
En over het algemeen zullen de mensen die fysiek met jouw PC te maken hebben je naam sowieso al kennen.

Het gaat er dus eigenlijk alleen nog maar om wat JIJ op dat inlogscherm wilt zien.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houten klomp
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-10 16:17
Dank u beiden, duidelijk.
Jester: ik wist niet dat ik ook een ander mailadres kon koppelen, dát ga ik doen, danku.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Of een lokaal account zolang dat nog kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tronmedia
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08-10 18:48
Houten klomp schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 14:50:
Binnenkort koop ik een nieuwe PC en wil daarvoor een nieuw account aanmaken om alles 'fris' te beginnen

Vraag is: welke naam gebruiken/adviseren jullie voor het nieuwe account van de PC / in Outlook?

Mijn naam is uniek in Nederland, dus wil ik die liever niet gebruiken ivm privacy.

Mijn idee is om een alias te gebruiken, bijvoorbeeld HoutenKlomp @ outlook . nl

Zitten er nog nadelen aan een alias-naam vast of kan ik toch maar beter mijn eigen naam gebruiken?
Je tweede naam gebruiken afkorting van je voor en achternaam , alleen de beginletters, het is ook waarvoor je dit e-mailadres gaat gebruiken, als hoofd e-mailadres of alleen voor het systeem, over het algemeen maakt het niet zoveel uit, de kans is ook nog aanwezig dat de naam ondanks dat deze uniek is al wordt gebruikt door iemand anders.
Pagina: 1