Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaWierie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-10 15:51
Goedemorgen,
Ik ben opzoek naar een monitor of scherm voor mijn PS5 voor op de slaapkamer.
Voorkeur rond de 32 inch die wel de PS5 volledig benut (120 HZ HDMI 2.1).
Het gaat mogelijk om een tijdelijk scherm, dus het budget is max €300.

Ik heb zelf wat onderzoek gedaan en kwam uit op de volgende schermen:

https://amzn.eu/d/3iwnAps (Dell 32 Plus Monitor - S3225QS)
https://tweakers.net/pric...m28u-zwart/specificaties/

Graag jullie advies over bovenste schermen en of jullie betere alternatieven hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door AlphaWierie op 07-10-2025 11:16 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-10 16:10
Op 32" zou ik eerder kijken naar een 1440p scherm of zelfs een 1080p scherm. Helemaal omdat het om een tijdelijk scherm gaat, scheelt weer een paar knaken. Er zijn toch nagenoeg geen games die op native 4K gerenderd worden door de PS5 en op 32" zijn dergelijke hoge resoluties ook weer niet zo belangrijk. 1440p en 1080p @ 120hz passen in de HDMI 2.0 bandbreedte. Dan heb je dus niet perse een HDMI 2.1 scherm nodig.

Hier nog een best buy guide monitoren, kun je wellicht ook nog wat mee.

[ Voor 86% gewijzigd door Hulleman op 08-10-2025 10:41 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:18

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@AlphaWierie Om onduidelijke redenen heb je het format verwijderd dat je krijgt bij het openen van een nieuw aankoopadviestopic. Nu mag dat wanneer je zelf een uitgebreide vraag stelt, maar daar is hier ook geen sprake van. Enkel een kort boodschappenlijstje - gevolgd door 'ik zag deze, nu wil ik nog beter advies' is daarbij te weinig..

Op Tweakers verwachten we bij vragen om aankoopadvies ook een stukje eigen inzet. Dat doen we niet om je te plagen, maar om beter duidelijk te krijgen waarnaar jij op zoek bent, wat je al gevonden hebt, reeds geprobeerd hebt en waarom dat je vraag niet oploste. Zo krijgen je medeforumgenoten een beter idee wat jij zoekt en zo krijg jij betere antwoorden. Mensen met een soortgelijke vraag hebben dan ook meer aan het lezen van jouw topic.

Vul daarom onderstaande format alsnog in, zodat ook jouw vraag de juiste hulp kan krijgen.
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Vul hier in welk apparaat je zoekt.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wat wil je er precies mee doen? Welke apparatuur heb je al? Wat verwacht je te kunnen gaan doen? Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien?

Wat heb je zelf al gevonden?
Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Welke vragen heb je hier nog over?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Your Friendly Neighborhood Moderator