EVBox BusinessLine (2018) migreren naar nieuw platform (Reev

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Hobbe
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 08-10-2025
Er staat bij mijn schoonbroer een EVBox BusinessLine (22 kW, bouwjaar 2018) iedereen kan vrij laden op dit moment.

Graag zou ik de paal weer slim maken – idealiter via migratie naar een modern platform (zoals Reev) of door de controller te vervangen (SmartEVSE, OpenEVSE…) misschien ?

Heeft iemand ervaring met het migreren van een EVBox G3 naar een andere cloud of met het inbouwen van een nieuwe controller in dezelfde behuizing?

Alle tips, bedrading-schema’s of ervaringen met ombouw zijn welkom!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kQcW2Dlzb-mIggO7hztXc6PFFY8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mKjzDjee661hPijGjNUIX6po.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-KrZc6UVnahf8ojG724R509hOWY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/2rYqdI5MWeuCCp14wtSgiGiW.png?f=fotoalbum_large

Alle reacties

• Sander-dvh
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-03 09:47
Ben je hier inmiddels verder meegekomen?

Als je toegang hebt middels een account met adminrechten is omzetten heel eenvoudig.

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik ben ook aan het stoeien met exact ditzelfde type. NA wat onenigheid met de backend-provider (50five) en de slechte service van deze partij, besloten naar een andere backend provider te gaan. In principe is overzetten makkelijk via de EVBox connect app in installatie-mode. Echter loop ik tegen het probleem aan dat de firmware niet up-to-date is en ik die dus moet updaten.
Daartoe het volgende gedaan:
- De evbox business line aan wifi gehangen.
- via de evbox connect app (die niet echt lijkt te willen connecten zodra wifi aan staat) een firmware update proberen uit te voeren.

Problemen:
- zodra de paal aan wifi hangt is verbinden via bluetooth niet meer, of maar heel kortstondig mogelijk.
- ik kan met geen mogelijkheid zien wat de firmware-versie is die geïnstalleerd staat, dus ook niet over er ge-update is.
- Ik zie dat de paal aan mijn wifi hangt, echter kan ik zover ik kan zien, niks met die ip-verbinding doen qua management. Dit lijkt nog steeds via bluetooth te moeten lopen.

Anyway, ik heb niet de illusie dat mijn post hier iets gaat helpen, maar misschien dat anderen in de toekomst (die net als ik een search uitvoeren) er iets aan hebben.

Dat betekent, stam + t .