Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsas
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 09-10 08:26
Mijn vraag
Hoe kan ik LG Thinq zichtbaar krijgen in home assistant?

Relevante software en hardware die ik gebruik
windows 11

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb een home assistant green gekocht en deze aangesloten aan mijn router. Ik krijg nu via de browser toegang tot dat ding maar wat nu? We hebben een warmtepompboiler van LG en de app LG Thinq. Ik heb begrepen dat deze geïntegreerd kan worden met home assistant, maar hoe? Kan iemand me helpen danwel een link geven naar waar ik info vind om dat te doen?
Ik heb wel links gevonden waarmee ik een token kan aanvragen maar die login is in het chinees (japans?).

groetjes, Anjo

Beste antwoord (via fsas op 07-10-2025 11:22)

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-10 14:43

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Heb je hier al gekeken?

https://www.home-assistant.io/integrations/lg_thinq/

HA heeft een verdraaid goede documentatie.

Professioneel Heftruck Syndroom

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Heb je hier al gekeken?

https://www.home-assistant.io/integrations/lg_thinq/

HA heeft een verdraaid goede documentatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsas
ja, zo kwam ik aan die link om een token aan te vragen. Maar dan kom ik dus op ene login die ik niet kan lezen. Echter door een search op internet kwam ik er achter dat ik een grote sufferd ben: op die inlogpagina staat bovenaan een keuze voor de taal. Default staat die dus op koreaans maar nederlands kan ook. Dat heb ik daarnet pas ontdekt dus ik zit nu in het proves van toevoegen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsas
en dan is het fus inderdaad een fluitje van een cent. bedankt voor het meedenken en sorry dat ik zo een sufferd ben.

groetjes, Anjo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Sufferd valt mee toch? Je was goed op weg, en het is je gelukt. Helemaal top dus :)

Fijne dag en geniet van HA, er gaat een wereld voor je open. Het is een verslavende hobby ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsas
Verslavend, dat blijkt. Ik ben van oorsprong een getallenmens (statisticus zou het nog het beste omschrijven) en ga helemaal aan van grafieken.
Ik monitor nu alleen nog maar onze warmtepompboiler. Aansturen kan ook met de app zelf.
Erg leuk om te zien.Ik wil de boiler ook gaan gebruiken als "accu" om de opbrengst van de zonnepanelen in op te slaan. Maar dan moet ik wel weten wat het stilstandsverlies is. Het antwoord van LG ("relatief niet veel") daar kon ik niks mee. Getallen wilde ik hebben.
Het is mijn bedoeling om, als ik eenmaal wat meer weet van de ins and outs van home-assistant, ook onze warmtepomp zelf toe te voegen (dat kan niet zomaar want dan moet ik eerst hardware kopen om de wp zijn gegevens te laten communiceren. dat doet ie nu niet). Dat ding moet nog ingeregeld worden en dan moet je de instellingen/effecten weten.

met dank voor je antwoorden.

groetjes, Anjo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Doos
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:41

John Doos

ClaudZaque

fsas schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 12:52:
Verslavend, dat blijkt. Ik ben van oorsprong een getallenmens (statisticus zou het nog het beste omschrijven) en ga helemaal aan van grafieken.
Ik monitor nu alleen nog maar onze warmtepompboiler. Aansturen kan ook met de app zelf.
Erg leuk om te zien.Ik wil de boiler ook gaan gebruiken als "accu" om de opbrengst van de zonnepanelen in op te slaan. Maar dan moet ik wel weten wat het stilstandsverlies is. Het antwoord van LG ("relatief niet veel") daar kon ik niks mee. Getallen wilde ik hebben.
Het is mijn bedoeling om, als ik eenmaal wat meer weet van de ins and outs van home-assistant, ook onze warmtepomp zelf toe te voegen (dat kan niet zomaar want dan moet ik eerst hardware kopen om de wp zijn gegevens te laten communiceren. dat doet ie nu niet). Dat ding moet nog ingeregeld worden en dan moet je de instellingen/effecten weten.

groetjes, Anjo
Day Ahead Optimizer: ervaringen met Home Assistant-addon DAO
Kijk ook hier eens :)

Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floris039
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 13:51
fsas schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 12:52:

groetjes, Anjo
Hi Anjo,
Als je een LG warmtepomp hebt naast je LG warmtepompboiler is het een aanrader om eens te kijken naar dit forum: PeteSplit in "LG Therma (Monoblock) warmtepompen topic - Deel 1"

En dat specifiek aansturen van de LG warmtepomp in combinatie met modbus. Daarmee kun je alles uitlezen en ook op bepaalde parameters aansturen!
Pagina: 1