Renovatie en cameras

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Ik zit midden in een heel grote renovatie van de woningbouw. Er gaat vanalles fout op allerlei vlakken en de boel loopt nu al 3 à 4 weken uit. Ik trek deze renovatie niet zo goed en het gaat dus nog minimaal 2 maanden duren, dus ik slaap nu nog meer dan normaal en ben echt brak.

Ik ben zelf chronisch ziek, ik slaap tot 20 uur per dag en ik kan maar een paar keer per dag heen en weer lopen naar boven, naar de tuin, enz. Ik heb mijn huis voor zover mogelijk geautomatiseerd: slimme deurbel, automatische gordijnen, overal cameras (huis, tuin, kippenren, om binnenkatten in de gaten te houden, enz), slimme lampen op timers en bewegingsmelders, enz.

Nu vinden de dakdekkers die cameras niet leuk. Ze hebben er 1 omgedraaid. Maar er hangen er in de tuin meerdere cameraatjes en die hebben van de week gefilmd dat ze een plantenbak en 2 hardhouten tuinstoelen van een set van 4 gesloopt hebben, en 1 tuinstoel lag in de afval container. Dit zonder iets te zeggen.

Ik heb daar uiteraard over geklaagd (😢 allemaal schade, en waar de frack is mijn 4e tuinstoel gebleven? Oh ze lopen ermee de tuin uit...) en die video beelden doorgestuurd naar contactpersoon. In totaal hebben m'n ouders 4 personen erover gesproken, niemand wist ervan. Dakdekkers zullen dat wel gehoord hebben...

Nu wordt ik dus van bovenaf dak buren toegeschreeuwd, dat ze niet van cameras gediend zijn, en dat ze WEL doorgeven hadden dat er schade was en dat ze in mijn huis niemand gezien hebben (we waren met z'n drieen en vooral m'n moeder liep regelmatig door de tuin, dus onzin).

Wat vinden jullie daarvan? Ik snap wel dat gefilmd worden op je werkplek niet zo leuk is, maar dit is wel mijn huis en dit is de huidige situatie gewoon.

Plus de schade tot nu toe is al echt niet grappig en staat allemaal dus wel op video: 1 schuttingpaneel hardhandig met 2 man gesloopt zodat de steiger eroverheen paste, 2 borders afgebroken voor poten steiger, door dakdekkers 1 plantenbak in stukken, 2 hardhouten stoelen stuk/verdwenen, bijenhotels die op die stoelen stonden kapot. En dat allemaal zonder ook maar iets te melden.

Maar die dakdekkers zitten hier dus nog wel een paar weken (maanden), dus nu voel ik me minder om de tuin in te lopen... 😐

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R20141016
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 16:23
Jouw huis, de camera's staan gericht op jouw perceel.
Jij bent (indirect) klant. Zij moeten zich maar schikken hierin.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
R20141016 schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 10:37:
Jouw huis, de camera's staan gericht op jouw perceel.
Jij bent (indirect) klant. Zij moeten zich maar schikken hierin.
Ja, theorie versus praktijk. Je wil dat die mannen je dak komen doen, zij willen niet gefilmd worden, dan is het toch echt slikken of stikken. Zij gaan echt niet accepteren dat ze ongewenst gefilmd worden. Kun je een hoop heisa over maken, levert niks op.

@dragon2 laat ze nu eerst maar het werk afmaken, daarna gaan praten over de schade. Je bent er al eens over begonnen, dat het niet het gewenste effect. Hoe meer je het nu op de spits drijft hoe groter de problemen gaan worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Je moet wel steeds direct schade melden, en vandaag viel er alweer 2x schade te melden. Helaas.
Bij het vervangen van dakkapel is er door een dakdekker op een verwarming gestaan, die lekt nu en muur is stuk dus cv kan nu niet gefixt worden door cv meneer.
Plus een hele rij gaten in m'n andere muur.
Top! -O-

Sorry, maar ik houd die videocameras... Mag ook van de "higher-ups". Maar ja, of dit vandaag dan nu expres is gedaan....? :X

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wzT4JjKESe1iYSbFJYc4H-snL6c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7Yue9Gp2UmyuO1yilyn1vM4Q.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h1SVYq7T2GWdwud0AdZ7ZavG7KY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oxflk07ciEXyksh25xQBr485.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pfICxI7DXXbRXzXwBvHUv_VKl-Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n95SPTa1fyZWWCc9J6aKSCgD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UZMnNPneqAN2cBeai6_AFmjz7N0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nPHWSGvW4acdQZg42K2EJqpC.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door dragon2 op 08-10-2025 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:01
Gaat het hier om een eigen woning waar je zelf een bedrijf hebt ingehuurd of is het een huurhuis waar via de woningbouw bedrijven aan het werk zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
wokkelz schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 14:09:
Gaat het hier om een eigen woning waar je zelf een bedrijf hebt ingehuurd of is het een huurhuis waar via de woningbouw bedrijven aan het werk zijn?
Woningbouw.

Dus ik heb niks te vertellen. Minimaal 9 bedrijven lopen hier rond, en er gaat vanalles fout. Maar ik heb wel heel veel schade ondertussen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dave1989
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:04
Jij bent niet de opdrachtgever in dit geval. Gewoon je verhaal doen bij de woningbouw.
Ik zou hier heel graag neer willen zetten, dat die wel met de aannemer/dakdekker in gesprek gaan.

Maar in de praktijk zijn deze organisaties ook niet altijd meegaand. Niks doen is echter ook geen optie, dus klim zo snel mogelijk in de telefoon. En leg de hele situatie uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:01
Neem contact op met de woningbouw en vertel je verhaal incl alle schades. Dan gaan zij het wel oplossen voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
En waar mogelijk: bewaar de beelden nog even zorgvuldig, ook ergens buitenhuis als daar de mogelijkheid voor is. Je moet tenslotte je verhaal kunnen ondersteunen met bewijsmateriaal en een gat in de muur is dat niet direct.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:27
dragon2 schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 10:17:
grote renovatie
woningbouw
chronisch ziek
Hier gaat iets aan twee kanten niet goed. Grote verbouwing gaat niet makkelijk in bewoonde staat, zeker niet als je chronisch ziek bent. Maar een woningbouw heeft daar geen lijstje van. Dat had je zelf beter kenbaar moeten maken toen de werkzaamheden werden aangekondigd. Nu zit je er middenin, terwijl je het helemaal niet aan kan.

Waarschijnlijk zijn er wel mededelingen geweest over het toegang en toegankelijk maken voor de werkzaamheden. Maar met een zwaar chronische ziekte is dat natuurlijk lastig. Maar aan de andere kant, de woningbouw is geen zorginstelling. Dus als jij je spullen niet veilig steld voordat de bouwvakkers komen,.... bouwvakkers zijn lomp.

Hier in de regio worden mensen elders ondergebracht, tijdelijk of permanent. Logistiek een uitdaging, maar alleen dan kunnen ze groot onderhoud snel en goed uitvoeren.
Ik heb daar uiteraard over geklaagd (😢 allemaal schade, en waar de frack is mijn 4e tuinstoel gebleven? Oh ze lopen ermee de tuin uit...) en die video beelden doorgestuurd naar contactpersoon. In totaal hebben m'n ouders 4 personen erover gesproken, niemand wist ervan. Dakdekkers zullen dat wel gehoord hebben...
Wat betreft het filmen, ik kan me heel goed voorstellen dat als er bij 't minste geringste gelijk met videobeelden loopt te strooien dat men zich wel erg op de vingers gekeken voelt. Het is de toon die de muziek maakt. In de praktijk gaat er altijd wel wat mis in de bouw. Herstel aan 't einde van de klus hoort daar ook een beetje bij.

[ Voor 3% gewijzigd door PROnline op 08-10-2025 14:37 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:28
PROnline schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 14:35:
[...]

Wat betreft het filmen, ik kan me heel goed voorstellen dat als er bij 't minste geringste gelijk met videobeelden loopt te strooien dat men zich wel erg op de vingers gekeken voelt. Het is de toon die de muziek maakt. In de praktijk gaat er altijd wel wat mis in de bouw. Herstel aan 't einde van de klus hoort daar ook een beetje bij.
Ehm, ik weet niet wat jij het minste geringste noemt, maar dat kan ik de benoemde dingen toch absoluut niet noemen. Dit zijn dan echt niet dingen die 'er bij horen', dit zijn gewoon lompe horken die eens wat beter op mogen letten.

Kijk dat er een keer een deuk of kras ergens komt kan gebeuren, maar schuttingpanelen, stoelen en een verwarming die afgeschreven kan worden toch echt niet.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
PROnline schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 14:35:
[...]

Hier gaat iets aan twee kanten niet goed. Grote verbouwing gaat niet makkelijk in bewoonde staat, zeker niet als je chronisch ziek bent. Maar een woningbouw heeft daar geen lijstje van. Dat had je zelf beter kenbaar moeten maken toen de werkzaamheden werden aangekondigd. Nu zit je er middenin, terwijl je het helemaal niet aan kan.
Dat ik chronisch ziek ben weten ze hoor. Ik heb dit huis gekregen met mantelzorger urgentie. En in februari zaten ze hier met mondkapjes op in m'n woonkamer en ze weten dat ik volgende week een week ziekenhuis heb (nou ja had, ben niet goed genoeg dus uitgesteld, en deze verbouwing stress heeft niet geholpen).
Waarschijnlijk zijn er wel mededelingen geweest over het toegang en toegankelijk maken voor de werkzaamheden. Maar met een zwaar chronische ziekte is dat natuurlijk lastig. Maar aan de andere kant, de woningbouw is geen zorginstelling. Dus als jij je spullen niet veilig steld voordat de bouwvakkers komen,.... bouwvakkers zijn lomp.

Hier in de regio worden mensen elders ondergebracht, tijdelijk of permanent. Logistiek een uitdaging, maar alleen dan kunnen ze groot onderhoud snel en goed uitvoeren.
[...]
Mededelingen allemaal opgevolgd, vooral door m'n mantelzorgers dan. Maar dat je dan alsnog een schuttingpaneel, 2 borders, 2 tuinstoelen (die ver buiten de opgegeven 3m uit de gevel stonden), verwarming en muur sloopt is toch wel knap of niet dan 😡

Ik ben het huis met de meeste schade. Ook het stof in die 2 kamers is veel te veel, want ze hadden mijn huis niet vantevoren afgeplakt. Was wel beloofd. Gewoon niet gedaan, gewoon begonnen met zagen van buiten af, want haast ofzo? Gemakzucht? Geen idee. Hebben ze vandaag bij de buren wel gedaan want weer op de kop gekregen denk ik. En de buren kennen al die dakdekkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:59
Onmiddellijk de woningbouwvereniging inlichten en eisen dat er morgen iemand (de bouwinspecteur van de woningbouw) langskomt om deze 'fouten' met eigen ogen te bekijken.
Overigens, en dat is hierboven al genoemd, bevreemd het mij dat ze je in deze puinhoop laten wonen.
Zijn er echt geen mededelingen geweest over sloopwerkzaamheden die dermate ingrijpend zijn dat je er als chronisch zieke eigenlijk niet kunt verblijven ten tijde van de werkzaamheden?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Yaksa schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 14:48:
Onmiddellijk de woningbouwvereniging inlichten en eisen dat er morgen iemand (de bouwinspecteur van de woningbouw) langskomt om deze 'fouten' met eigen ogen te bekijken.
Overigens, en dat is hierboven al genoemd, bevreemd het mij dat ze je in de deze puinhoop laten wonen.
Zijn er echt geen mededelingen geweest over sloopwerkzaamheden die dermate ingrijpend zijn dat je er als chronisch zieke eigenlijk niet kunt verblijven ten tijde van de werkzaamheden?
Meneer voor vorige dakdekker schades komt vanmiddag, die kan deze nieuwe meteen meenemen 😐

Iedereen in de straat woont hier nog gewoon. Ook het stel met 8jarig kind plus nog geen week oude baby, en de ouderen (80+). Incluis alle kippen, honden, katten, aquaria, siervogels etc.

Het had ook eind deze week klaar moeten zijn.

Hah hah.

De glaszetters zijn weg, konden niet werken want dakdekkers lopen 3 of 4 weken achter. Weg van project dus zelfs. Zonnepanelen, schilders enz, wachten allemaal op dakdekkers nu.

Mijn buurman heeft de sleutel moeten afgeven, niet genoeg vrije dagen.
Die durft.... 🙈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:59
dragon2 schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 14:53:
[...]Meneer voor vorige dakdekker schades komt vanmiddag, die kan deze nieuwe meteen meenemen 😐
Iedereen in de straat woont hier nog gewoon. Ook het stel met 8jarig kind plus nog geen week oude baby, en de ouderen (80+).
Het had ook eind deze week klaar moeten zijn. Hah hah.
De glaszetters zijn weg, konden niet werken want dakdekkers lopen 3 of 4 weken achter. Weg van project dus zelfs. Zonnepanelen, schilders enz, wachten allemaal op dakdekkers nu.
Mijn buurman heeft de sleutel moeten afgeven, niet genoeg vrije dagen. Die durft.... 🙈
Dat is geen antwoord op mijn vraag.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Dit klinkt een beetje als een dagboek. Eens met @Yaksa onmiddellijk de woningbouwvereniging inlichten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:28
Yaksa schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 14:55:
[...]

Dat is geen antwoord op mijn vraag.
Het klinkt als vooral dakwerk (dakdekkers, dakkappel vervangen e.d.) en dat kan in principe best als de mensen thuis zijn. Maar als de werkers dan de boel niet afplakken en lompe dingen gaan doen wordt het toch wel knap lastig. De problemen waar het hier over gaat horen gewoon niet thuis bij een project zoals dit, dat is gewoon slecht werken.

Oftewel eens dat dit gelijk naar de woningbouwvereniging moet worden teruggekoppeld met daarbij de vraag hoe ze ervoor gaan zorgen dat de komende dagen wel goed gaan verlopen.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• buz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:10

buz

Wat een nare situatie zeg.

Ik hoop dat ze flink aangepakt worden door hun opdrachtgever/werkgever. Je moest je de ogen uit de kop schamen als je denkt dat je op zo'n manier je werk kan doen, en dan ook nog gaan schreeuwen dat je niet van camera's gediend bent... Echt waardeloos. Ik vind het een grote schande. Ik kan me niet voorstellen dat de woningbouw dit een goed idee vindt.

Hopelijk komt er snel een goede oplossing voor je. En schadeloosstelling van je eigendommen. En een bos bloemen voor het ongemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
buz schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 16:42:
Wat een nare situatie zeg.

Ik hoop dat ze flink aangepakt worden door hun opdrachtgever/werkgever. Je moest je de ogen uit de kop schamen als je denkt dat je op zo'n manier je werk kan doen, en dan ook nog gaan schreeuwen dat je niet van camera's gediend bent... Echt waardeloos. Ik vind het een grote schande. Ik kan me niet voorstellen dat de woningbouw dit een goed idee vindt.

Hopelijk komt er snel een goede oplossing voor je. En schadeloosstelling van je eigendommen. En een bos bloemen voor het ongemak.
Ik krijg een nieuwe bloempot en 2 nieuwe tuinstoelen thuis bezorgd is me vandaag beloofd. Ben benieuwd, maar klinkt goed 😊

Er was vanmiddag buiten weer geschreeuw over cameras (ik ben ook niet de enige met cameras) maar dat was tegen leidinggevende begreep ik, en die kapte dat af.

De schade aan het dak/mijn binnenmuur was een verrassing, de 2 eerdere 2 onder1kappers hebben dat niet ook al zijn dezelfde lange schroeven gebruikt, en m'n buren (dus aan mij vast) wel.
Is ook best wel erg eigenlijk:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EI3OGYKzNWqY2v2qeN-fIr449rk=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/yK0VH4ql5uNl8VZzRBDoUlD0.jpg?f=user_large

De andere buurman heeft lekkage bij de nieuwe dakkapel, ben je ook blij mee...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Nu online
Denk aan je gezondheid. Is er een mogelijkheid dat jij elders verblijft en iemand anders in jouw woning als ze overdag aan het werk zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19:58

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Als renovatie architect heb ik heel erg veel te maken gehad met het soort bedrijf en werknemers welke bij dergelijke projecten rondlopen. Helaas zijn de meeste rouwdouwers.
Mijn advies alleen documenteren en niets zeggen tegen die mensen, jouw aanspreekpunt is de woningbouw. Pas beelden overleggen als je niet wordt geloofd en alleen als ze niet in de buurt zijn. En voor je eigen gezondheid: ga niet mee in negativiteit, in dit soort gevallen gaan buren bij elkaar klagen en hun hart luchten ( je lijkt ook vol te zijn van wat er bij de buren is gebeurd. ) Focus je alleen op je eigen zaken en op oplossingen en of ze nu 1 keer door het dak heen schroeven of 45 keer , dat maakt opzich niet heel veel uit voor de oplossing. Pas als je niet geloofd wordt waneer je je vehaal gaat doen bij de woningbouw zou ik opzoek gaan naar meerdere ervaringen zodat ze gebundeld kunnen worden om een patroon vast te stellen. Sterkte nog even, zodra deze rouwdouwers iemand anders zijn huis gaan verzieken gaat de verbouwing vast een stuk beter. glaszetters en schilders zijn meestal prima volk.

Overegens kan je niet duidelijk genoeg zijn tegen de woningbouw. Dat je ooit urgentie hebt gekregen wil niet zeggen dat de mensen die de verbouwing regelen een goed beeld hebben bij jouw beperkingen. wellicht kunnen ze wel tijdelijke woonruimte regelen/betalen.
Pagina: 1