Toon posts:

[Win2000] Internet delen met ICS

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
allereerst: heb search gebruikt, en faq gelezen, maar heb toch hulp nodig van tweakers! :)

Ik heb thuis een netwerkje tussen 2 pc's:
mijn casema kabel-modem is aangesloten op mijn windows 2000 proffesional bak... en als client heb ik een win98 bak (en jah het is second edition) ik heb dat internet verdelen gebeuren via ICS gedaan.. maar werkt voor geen meter! heb zelfs geprobeerd ip op dhcp te zetten....dan krijgen alle mijn bakken geen juist ip (169.58 etc...) en heb zelfs hard ingevoerd: 192.168.10.1 (windows2000) & 195.168.1.2 (win98)

op die win98 bak heb ik niets gedaan behalve ip via dhcp ingestelt en hard invoeren toen dat niet werkte :(
ik had voor win2000, winME als "server" en win98 als client toen werkte "internet verdelen wel"

hoe los ik dit op....?????????????????????!!!!!!!!!!!!!!

Verwijderd

Server:

Ip: 192.168.1.1
SM: 255.255.255.0

Client1:

ip: 192.168.1.2
SM: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.1.1 (ip server)
DNS: 192.168.1.1 (ip server, evt DNS van de provider)

Bij DNS hostnaam kun je de servernaam opgeven, domain is bijv werkgroep.

Controleer dus ff of je Gateway en DNS hebt ingevuld bij de client pc's.

En uiteraard werkgroep en computernaam moet je invullen, werkgroep = werkgroep (bijv) op alle pc's.
PC naam is van iedere PC verschillend

Suc6! :)

Verwijderd

Topicstarter
werkt nie :(
moet ik niet dat thuisnetwerk gebeuren installeren op mijn win98 bak... want toen ik winME had en client win98 moest ik wel ff dat thuisnetwerk/internet verdelen gebeuren op mijn client vanaf een floppy installeren....?????

Nou als dit niet het geval is... kent iemand dan een proxy server waarmee ik vanaf mijn client deze proggie OOK kan gebruiken (naast internet): kaazaa, msn messenger en eventueel ICQ

Verwijderd

Heb je misschien een firewall, want die kan ook in de weg zitten. Bijv dat alleen lokaal verkeer mgl. is tussen IP 192.168.0.1 en IP 192.168.0.255, en bijv. niet tussen IP 192.168.1.1 en IP 192.168.1.255 :?

iig suc6 :)

Verwijderd

Op dinsdag 18 september 2001 20:02 schreef triple-h het volgende:
werkt nie :(
moet ik niet dat thuisnetwerk gebeuren installeren op mijn win98 bak... want toen ik winME had en client win98 moest ik wel ff dat thuisnetwerk/internet verdelen gebeuren op mijn client vanaf een floppy installeren....?????

Nou als dit niet het geval is... kent iemand dan een proxy server waarmee ik vanaf mijn client deze proggie OOK kan gebruiken (naast internet): kaazaa, msn messenger en eventueel ICQ
Heb je niet nodig, je zet het internet delen aan op de server waar chello binnenkomt...
Geen floppy heb je nodig, dit is alleen het geval bij Win9X en ME.

Winproxy zou je eens kunnen proberen

Winproxy

Verwijderd

Ik denk dat te maken heeft met een ongeldige username of je Windows 2000 machine. Enable het guest account en kijk of het dan eens werkt.

Maar ik zou aanraden om een andere programma te gebruiken, zoals Winroute. Ik ben niet zo'n liefhebber van ICS.

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Overigens zit het dan toch niet helemaal goed in je netwerkje, want dat 169 IP waar je het over had is een IP uit de range die je krijgt toebedeelt door de computer zelf op het moment dat je computer de DHCP server niet kan vinden.

Beste oplossing is dan inderdaad om de IP's handmatig te configureren zoals hierboven al is aangegeven.

Op een of andere manier is de DHCP server van ICS toch niet zo sterk aanwezig binnen het netwerk als een willekeurige andere DHCP server, want ik heb dit probleem al vaker voorbij zien komen, en keer op keer bij mensen die ICS gebruiken.

Misschien dat je eens een "echt" internet-deel programma zou kunnen gebruiken, zoals het eerder genoemde winproxy of winroute ofzo.

Ik heb overigens je topictitel een schop in de goeie richting gegeven, lees de [topic=152460] voor meer info waarom. Kun je ook nog eens nalezen hoe het zit met die 169-range.
Pagina: 1