Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simplesimon112
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 18:22
Mijn vraag aan de mensen alhier,
Beeldscherm is defect en ook de beeldscherm flatkabel van mijn Samsung tablet.
Op deze tablet staat het o.a programma Setlist Helper waarin vele liedjes met lyrics en de juiste akkoorden, ofwel soms best veel werk geweest om dit op te bouwen.
Als ik de bewuste tablet via usb poort aansluit op mijn laptop dan kan ik veel zien op de tablet maar eigenlijk ook weer niet, lijkt of veel mappen leeg zijn maar ik ben verder echt een leek.
Zou er een emulator zijn om als het ware via een ander tablet of de laptop het bewuste programma te draaien alwaar ik dan wellicht dingen kan kopieren naar mijn nieuwe tablet.
Gekke is dat heel veel apps via Google vanzelf automatisch alweer op mijn nieuwe Samsung zijn gezet maar nu net dit programma niet helaas.
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20:37
De mappen zijn waarschijnlijk leeg omdat je beveiliging van de tablet niet ontgrendeld hebt.
Werkt deze met een code of vingerafdruk? Want ik neem aan dat je geen code meer in kan voeren...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Kan je niet het scherm (laten) vervangen, of is dat het niet waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simplesimon112
nee, hij heeft geen wachtwoord, aandrukken was gelijk aan, er zijn best vele gigabytes zichtbaar hoor maar dan vooral in de vorm van foto's ed maar echt een programma bekijken dan zie je eigenlijk niet echt veel.
Ik kon ook niet echt het bewuste programma vinden hoewel ik na talloze keren bladeren ik iets tegen kwam waarbij stond; com.app.slh en als ik dit op google gooi dan komt er ook een verwijzing naar Setlist Helper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simplesimon112
Soldaatje,
dat is ie niet waard want dat printje waar de kabel ook aanzit is ook door de klap stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:43
@simplesimon112 in zie op de website dat je kan inloggen en syncen.

Heb je in de app destijds ook ingelogd?
Mogelijk kan je wat van de site zelf afhalen.

(Als je was ingelogd zou je mogelijk ook weer terug kunnen syncen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:28
Ik gebruik voor Android recovery dingen een USB docking waar een externe monitor aan gekoppeld is.
Op de Ali zou ik zoeken op "Android HDMI dock"
Via de docking heb je dan beeld en evt kun je een keyb en muis aansluiten
Dan kun je veel recoveren naar een USB of cloud drive

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simplesimon112
Desmihr, weet ik niet meer, ik wilde eerst de vraag stellen voor ik het programma opnieuw installeer op mijn nieuwe tablet, geen echte reden maar leek me beter....
Raymond, ik zal daar ook eens gaan kijken, ik ben alleen niet echt heel handig met computergedoe dus....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:36

franssie

Save the albatross

@simplesimon112 Als je tablet video out via USB-C ondersteund is dat ook de richting waar ik aan zou denken. Je hebt USB hubs met HDMI, kan je gelijk ook een muis en toetsenbord aansluiten (ja det werkt gewoon met android).

Deze heb ik, met power pass through je kunt dus ook laden uitvoering: Anker USB-C Hub 332 (5-in-1)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simplesimon112
franssie, geen idee of die oude galaxy tab A sm-T510 dat heeft, hoe weet een mens dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Kan er op internet niet veel over vinden, S series hebben het vaak wel, A series vaak niet (mijn A54 telefoon ondersteund het bijvoorbeeld niet, een oudere S van een vriendin kan hier zo op de projector met dat HDMI USB ding van Anker) dus waarschijnlijk gaat het niet werken. Is is een schermreparatie waarschijnlijk de veiligste route.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Hoe dan ook zou ik de app installeren op je nieuwe tablet, wellicht dat je ooit bent ingelogd met je google account en er zo iets is terug te halen. Of kijken of je de maker van de app kan bereiken of je via de file manager nog iets kan verplaatsen van de oude naar de nieuwe?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• simplesimon112
ik had net een helder idee, uit de oude de sd schijf gehaald en in de nieuwe gestopt, toen het programma geinstalleerd met hoop dat hij opeens alle lyrics zou laten zien maar helaas, ik weet ook niet het programma de gegevens wegschrijft/ schreef.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Ik zie dat ze geen gebruik maken van google login - misschien kan je nog vinden of je geregistreerd hebt in je email en dan een nieuw password maken om te zien of er iets in de cloud staat?
https://www.setlisthelper.com/Account/Logon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WScf-rf1fDhzUefU1xiAMHg0YTY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2bTlJfXxk7umriq1l4i2QoSm.jpg?f=fotoalbum_large

Als dit scherm je bekend voorkomt zou je een cloud backup hebben ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simplesimon112
Helaas, ook het inloggen als je schrijft doet niets, ik heb ondertussen het programma op mijn nieuwe tablet gezet maar zelfs dan krijg je bij zoeken in je bestanden een mapje te zien waar achter staat dat er niets inzit.
Het lijkt net of tablets (anders dan Windows op je pc) gewoon geen programma installaties laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Android heeft ook gewoon een bestandssysteem maar het is nogal anders dan Windows waar het de app data opslaat. Helaas heb ik daar te weinig ervaring mee. Misschien iemand anders wel.

edit: misschien kan je de app maker een mailtje sturen of die weet hoe de data te recoveren is?

[ Voor 21% gewijzigd door franssie op 07-10-2025 10:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IceFox
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 22:08
Via Windows Verkenner kan je meestal niet bij de data directories van een app komen, dit is om veiligheidsredenen afgeschermd. De meeste apps hebben ook de voorkeur om naar de interne opslag van een apparaat te schrijven omdat dit als veiliger dan de sd-kaart gezien word.

Als je scherm niet meer werkt zou de enige manier nog zijn om via ADB een back-up te maken. Mogelijk moet je hiervoor wel wat moeite doen omdat ADB soms een pincode op het apparaat vereist.

https://gist.github.com/A...5ae60ab0b2d6dd2351eb977c1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterpv
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-10 11:59
IceFox schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 10:25:
Als je scherm niet meer werkt zou de enige manier nog zijn om via ADB een back-up te maken. Mogelijk moet je hiervoor wel wat moeite doen omdat ADB soms een pincode op het apparaat vereist.
Klopt maar "helaas" moet ADB dan wel eerst zijn aan gezet op de Tablet in de Developer options. Niet moeilijk als je weet hoe maar onmogelijk zonder dat het display van de Tablet werkt ;(

Volgens mij is zo'n beetje de enige optie om het moederbord van de Tablet met het defecte display om te wisselen met een moederbord in een werkende tablet. Maar ja, dat doe je niet zo even :|

[ Voor 16% gewijzigd door peterpv op 07-10-2025 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceFox
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 22:08
peterpv schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 10:29:
[...]

Klopt maar "helaas" moet ADB dan wel eerst zijn aan gezet op de Tablet in de Developer options. Niet moeilijk als je weet hoe maar onmogelijk zonder dat het display van de Tablet werkt ;(

Volgens mij is zo'n beetje de enige optie om het moederbord van de Tablet met het defecte display om te wisselen met een moederbord in een werkende tablet. Maar ja, dat doe je niet zo even :|
Niet perse, vandaar dat ik aangaf dat het mogelijk wat complexer is. Soms kan je in recovery mode nog verbinding maken met ADB, ook als het niet ingeschakeld was. Daarnaast heb je ook nog de mogelijkheid om met allerlei tools in een soort recovery mode te komen. Maar hangt allemaal af van de staat van het apparaat (gelockt, wel/niet opnieuw gestart etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bun00b
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 07-10 10:55
IceFox schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 10:47:
[...]

Niet perse, vandaar dat ik aangaf dat het mogelijk wat complexer is. Soms kan je in recovery mode nog verbinding maken met ADB, ook als het niet ingeschakeld was. Daarnaast heb je ook nog de mogelijkheid om met allerlei tools in een soort recovery mode te komen. Maar hangt allemaal af van de staat van het apparaat (gelockt, wel/niet opnieuw gestart etc)
Juist. Zuster had ooit haar telefoon laten vallen (een of andere Samsung S), scherm was uit, achteraf gebleken de connector los. Heb ik in ieder geval met ADB via recovery alles eraf kunnen halen voor ze het binnenstuurde voor reparatie omdat die mannen altijd je toestel formatteren.
Helaas denk ik dat TS niet de technische kennis heeft om ADB te gebruiken, naar wat hij zelf zegt. Misschien een kennis die meer bekend is met deze dingen? Of een vriendelijke repareerder die het wil proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simplesimon112
Fijn dat jullie zo meedenken!
En nee ik heb zeker niet de bagage om verder te gaan dan gemeld, ik heb nu ook contact met de helpdesk echter dat duurt ff omdat het geen europees land is, dag nacht etc.
Ik woon vlakbij Gouda, als er iemand is die mogelijke hulp kan bieden in de omgeving, super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marienklin
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 07-10 18:50
simplesimon112 schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 22:17:
Mijn vraag aan de mensen alhier,
Beeldscherm is defect en ook de beeldscherm flatkabel van mijn Samsung tablet.
Op deze tablet staat het o.a programma Setlist Helper waarin vele liedjes met lyrics en de juiste akkoorden, ofwel soms best veel werk geweest om dit op te bouwen.
Als ik de bewuste tablet via usb poort aansluit op mijn laptop dan kan ik veel zien op de tablet maar eigenlijk ook weer niet, lijkt of veel mappen leeg zijn maar ik ben verder echt een leek.
Zou er een emulator zijn om als het ware via een ander tablet of de laptop het bewuste programma te draaien alwaar ik dan wellicht dingen kan kopieren naar mijn nieuwe tablet.
Gekke is dat heel veel apps via Google vanzelf automatisch alweer op mijn nieuwe Samsung zijn gezet maar nu net dit programma niet helaas.
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Hoi simplesimon112,

Met een defect scherm is ADB of een HDMI-dock de enige manier om data te redden, maar dat is technisch lastig. Het makkelijkst is de app op je nieuwe tablet installeren en kijken of er via login of cloud iets terugkomt. Anders kan een lokale reparateur misschien helpen.
Pagina: 1