Australië dreigt met dagelijkse boete van 825.000 dollar voo

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• separhim
  • Registratie: Maart 2015
  • Nu online
Artikel: nieuws: Australië dreigt met dagelijkse boete van 825.000 dollar voor video op X

In de tekst van het artikel staat geschreven
Ook met een Vlaming en een Nederlander die de video postten is hierover contact opgenomen.
In een brief aan X en de eigenaars van de accounts die de video delen, staat dat de betreffende video in strijd is met Australische wetgeving, zo schrijft de internettoezichthouder eSafety Commissioner.
Echter, ik kan niet in de links in het artikel vinden dat de eigenaren van de accounts zijn benaderd door de eSafety Commissioner, in de tweet van Van Langenhove schrijft hij zelf:
Moments ago X sent me a twenty-page letter they received from the Australian eSafety Commissioner in which she demands X removes or geoblocks the posts of 23 accounts including mine.
en hij toon hij verder dat Xcorp hem benaderd heeft, hetgeen ook door Eva Vlaardinger wordt gezegd. Hij lijkt mij dat Xcorp benaderd is door de eSafety Commisioner, en dat Xcorp vervolgens de eigenaren van de accounts heeft geÏnformeerd. Ik zag meerdere reacties in de thread klagen dat Australië niet boetes kan opleggen aan Nederlanders en Belgen, en voor zover ik kan zien, zij die eigenaren niet eens benaderd. Kan dit verduidelijk worden of dat deze eigenaren benaderd zijn door de Australische autoriteiten, of dit vanuit Xcorp is geweest?

[ Voor 9% gewijzigd door separhim op 07-10-2025 09:03 . Reden: quotes correct geformat, artikel link toegevoegd ]