Unify Lite 7 wordt niet getoond voor adoptie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Road-runner83
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:21
Hi,

Ik heb afgelopen weekend 2x Unify 7 Lite gekocht en 2x Switch met PoE.
Deze switch: https://www.amazon.nl/dp/...121_t_fed_asin_title&th=1

Zojuist een switch met Unify 7 Lite op zolder aangesloten. Laptop ook aangesloten met de software Unify Network (9.4.19) erop.

Helaas vind hij de Unify 7 niet. Laptop zit ook met een kabel op dezelfde switch aangesloten.

Op mijn mobiel vind ik hem wel en kan ik het adoptie proces starten maar komt er na een tijdje een rood kruis te staan (zonder foutmelding!).

Zojuist de boel ook nog rechtstreeks in de meterkast aangesloten op het modem van KPN. Ook nog een andere kabel geprobeerd in de Unify. Maar helaas hetzelfde probleem!

Heeft er iemand nog een goede tip? Heb al veel op oa Reddit gezeten, ook wat gezien over SSH maar geen idee wat ik nog kan proberen.

Lekker gebruiksvriendelijk :)

[ Voor 6% gewijzigd door Road-runner83 op 06-10-2025 17:28 ]

Beste antwoord (via rens-br op 07-10-2025 08:57)

• Road-runner83
mujentas schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 17:33:
Wellicht proberen om de firewall op je laptop tijdelijk uit te schakelen. Je moet sowieso diverse poorten open hebben staan.
Ondertussen de software op m'n Game PC gezet en zie hem daar wel meteen :). Dus idd m'n (werk) laptop zit waarschijnlijk iets te dicht....

Thanks!

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mujentas
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:23
Wellicht proberen om de firewall op je laptop tijdelijk uit te schakelen. Je moet sowieso diverse poorten open hebben staan.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Road-runner83
mujentas schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 17:33:
Ondertussen de software op m'n Game PC gezet en zie hem daar wel meteen :). Dus idd m'n (werk) laptop zit waarschijnlijk iets te dicht....

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Road-runner83
Ok dit werkt! Mag een slotje op :)