Toon posts:

Philips toUcam Pro, werkt niet helemaal goed.. :(

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag deze webcam ontvangen en meteen geïnstalleerd (lmd).

Het ging goed, ik startte VLounge op en startte een programma waarmee ik beelden op internet kon zetten. Dat lukte al niet. Toen sloot ik VLounge en sindsdien krijg ik het niet meer goed opgestart.

Hier een screenshot:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/voo/toucam.jpg

Ik heb al verschillende keer ge(un)installed maar het lukt echt niet. Ook krijg ik een error bij VCheck (zelfs als ik de webcam (als hardware) samen met audio van de webcam ge-uninstalled heb). "Due to the protection of Windows 2000 VCheck can't install the camera. Please delete the camera manually with the DeviceManager and run VCheck again."

VProperties en VRecord doen het wel goed :)

Maar ik wil ook foto's enzo met dat ding kunnen maken wat je met VLounge kunt doen...

Weet iemand een oplossing voor dit probleem?

(OS is natuurlijk win2k :) )

Verwijderd

^^*kick*^^

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 18 september 2001 20:55 schreef marcnolte het volgende:
^^*kick*^^
Ook interesse in dit topic zeker? :D

• FoxzMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-03 20:35
Heb je de Webcam wel volgens de manual geinstalleerd ??
Want je moet eerst de software installeren en dan tijdens de setup een keer de plug in het usb-slot installeren.

Bij mij werkt de ToUCam Pro wel goed onder Win2k (SP2).
Je moet altijd de Vlounge hebben gedraaid wil je programma's gaan gebruiken met je WebCam.

-

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 18 september 2001 21:31 schreef FoxzMan het volgende:
Heb je de Webcam wel volgens de manual geinstalleerd ??
Want je moet eerst de software installeren en dan tijdens de setup een keer de plug in het usb-slot installeren.

Bij mij werkt de ToUCam Pro wel goed onder Win2k (SP2).
Je moet altijd de Vlounge hebben gedraaid wil je programma's gaan gebruiken met je WebCam.
Ik kan gewoon VRecord draaien zonder dat VLaunch gestart is...

Verwijderd

*denkt na of het topic niet te oud is om omhoog te halen*
neuh, vast niet.
ik heb toevallig ook de toucam pro en als je even bij tucows zoekt of in google intypt "webcam software free" krijg je genoeg gratis programma's.
Er is dus ook een gratis programma waarmee je op je eigen pc een webserver met camstream op kan zetten. :)
V-record in combinatie met virtualdub is ook heel leuk.
raw avi's van 300+ mb omzetten naar divx'sjes van 4 mb >:)

640*480 pic :)
nog eentje om het af te leren ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 19 september 2001 11:38 schreef pr0f het volgende:
*denkt na of het topic niet te oud is om omhoog te halen*
neuh, vast niet.
ik heb toevallig ook de toucam pro en als je even bij tucows zoekt of in google intypt "webcam software free" krijg je genoeg gratis programma's.
Er is dus ook een gratis programma waarmee je op je eigen pc een webserver met camstream op kan zetten. :)
V-record in combinatie met virtualdub is ook heel leuk.
raw avi's van 300+ mb omzetten naar divx'sjes van 4 mb >:)

640*480 pic :)
nog eentje om het af te leren ;)
Hehe ja das leuk. Ik had een filmpje raw van 160MB omgezet naar divx 1MB.
Filmpje van mijn kamer :)

Hoe krijg je die foto's eigenlijk zo scherp? Mij lukt dat niet. Vanaf 640x480 worden ze een beetje erg korrelig :(

• voz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 22:08

voz

De echte kenner

Kijk eens op www.pc-cameras.philips.com daar vind je onder "downloads" een bestand "vestawebupdate15.txt". Het onderste gedeelte over windows 2000 moet je even opvolgen. Daarna de camera opnieuw installeren en probleem opgelost! Bij mij wel iig.

Systeemspecs
PV Installatie

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

pleur al je software van je hdd af. install alleen de drivers van dat ding en gebruik virtual dub voor het capturen van film met je webcam en gebruik acdsee voor de fotoz werkt veel fijner. kheb er zelf ook 1.

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 19 september 2001 22:21 schreef ReseTTim het volgende:
pleur al je software van je hdd af. install alleen de drivers van dat ding en gebruik virtual dub voor het capturen van film met je webcam en gebruik acdsee voor de fotoz werkt veel fijner. kheb er zelf ook 1.
Met virtualdub krijg ik hem maar rond de 25fps ofzo als het niet minder is. Ook al zet ik em op 30 of 60 hij blijft (voor mijn ogen) schokkerig gaan.

En voor foto's maken gebruik acdsee en daarna PSP7 om ff onscherper te maken :)

• Evil-B
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-04-2023
Heeft iemand van de eigenaren van deze camera misschien enig idee hoe ik fatsoenelijke foto's met deze camera kan maken..... ? Ik heb dat dingetje sinds gisteren en het lukt me tot nu toe nog niet om er een foto uit te krijgen, terwijl dat ding al moet knippen las ik cheese zef.. ?!

Als ik een foto probeer te acquiren via bv. Acdsee of een ander programma krijg ik wel het windowtje van de Philips cam, maar meteen deze message er achter aan...Active-Movie-Systeemfout: Interface wordt niet ondersteund..

Ook kan hij de videobeelden niet opnemen... hij laat ze wel mooi zien op het beeld, maar als ik wil opnemen met V-Record zegt tie dat er een fout is en dat het waarschijnlijk aan mijn beschikbare opslagcapaciteit ligt... terwijl ik nog enkele gigjes vrij heb.... hmmhm, beetje gek wordt ik er al wel van..

Goed, als iemand een idee heeft hoor ik het graag.. bvd.

Bert :')

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 20 september 2001 11:50 schreef Evil-B het volgende:
Heeft iemand van de eigenaren van deze camera misschien enig idee hoe ik fatsoenelijke foto's met deze camera kan maken..... ? Ik heb dat dingetje sinds gisteren en het lukt me tot nu toe nog niet om er een foto uit te krijgen, terwijl dat ding al moet knippen las ik cheese zef.. ?!

Als ik een foto probeer te acquiren via bv. Acdsee of een ander programma krijg ik wel het windowtje van de Philips cam, maar meteen deze message er achter aan...Active-Movie-Systeemfout: Interface wordt niet ondersteund..

Ook kan hij de videobeelden niet opnemen... hij laat ze wel mooi zien op het beeld, maar als ik wil opnemen met V-Record zegt tie dat er een fout is en dat het waarschijnlijk aan mijn beschikbare opslagcapaciteit ligt... terwijl ik nog enkele gigjes vrij heb.... hmmhm, beetje gek wordt ik er al wel van..

Goed, als iemand een idee heeft hoor ik het graag.. bvd.

Bert :')
Over een filmpje opnemen, je moet het geluid van je webcam uitzetten, dat probleem heb ik namelijk ook. Dus gewoon uitzetten dat je ook audio wilt opnemen, dan doet ie het hoogstwaarschijnlijk wel (hier dan)

:)

Verwijderd

Op woensdag 19 september 2001 15:56 schreef Vo0 het volgende:

[..]
Hoe krijg je die foto's eigenlijk zo scherp? Mij lukt dat niet. Vanaf 640x480 worden ze een beetje erg korrelig :(
camera altijd neerzetten, als je vanuit de hand "schiet" dan krijg je dit soort foto's, en met het lensje aan de voorkant van de cam kan je ook wel wat goedstellen.
Pagina: 1