Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcodegast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20:08
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
65 inch televisie voor in de woonkamer en alledaags gebruik, ben van plan deze aan te schaffen tijdens Black-Friday, maar zoek nu alvast wat goede opties.
Twijfel of ik Philips Ambilight will lijkt me heel mooi en staat vast fantastisch in het hoekje waar de tv komt te hangen. Heb echter weinig zin in de hassle en de kosten van dit achteraf aansluiten, maar ik denk dat je echt veel meer TV kunt krijgen als je Ambilight achterwege laat.

Voldoende HDMI poorten voor gaming consoles, een Apple TV en een soundbar.

Miniled of Oled? Maakt me niet veel uit, de televisie komt naast een klein raam te hangen, verder weinig licht inval. Denk dat een Oled krap wordt in dit budget.

Wat is je budget?
+- €1500, inclusief soundbar.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Kijken van:
- Netflix/Videoland - algmeen streaming gebruik
- Formule 1
- Gaming - playstation 5/Nintendo Switch 2

Wat heb je zelf al gevonden?
- Philips Mled 910 - +- €1000
- Philips 65OLED809 Ambilight +- €1500, wellicht goedkoper eind november met dan nog ruimte voor soundbar
- LG Oled evo c4

Welke vragen heb je hier nog over?
Zoals je ziet neig ik momenteel nogal naar Philips met Ambilight, vind het ongelofelijk moeilijk om een goede keuze te maken, er is zoveel assortiment! Sta open voor alle merken, ik zal voornamelijk mijn Apple TV 4k gaan gebruiken, dus het besturingssysteem is voor mij van minder belang.
Hoop dat ik mijn mede tweakers voldoende informatie heb gegeven om me te kunnen helpen.

Misschien is het budget optimistisch, maar ik hoop op een aantal mooie black friday deals rond eind november. De soundbar maakt me echt nog niet zo veel uit, desnoods een tijdje via de homepod mini's of het geluid van de tv zelf.

Beste antwoord (via remcodegast op 07-10-2025 08:39)

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:09
De Philips OLED TV's zijn prima, blijf ver weg van de MiniLED modellen van dit merk.
Maar ik denk dat je echt veel meer TV kunt krijgen als je Ambilight achterwege laat.
Dit valt relatief mee, de Philips 8 serie OLED TV's zijn in grote lijnen vergelijkbaar met LG C modellen. Prijsverschil is klein. Als je graag Ambilight wenst zou ik derhalve naar een Philips TV kijken.

De Philips 7 serie OLED is vergelijkbaar met LG's B serie en biedt minder HDR impact vergeleken met de 8 serie van Philips en C serie van LG. Wanneer je weinig om HDR geeft kun je geld besparen en heb je meer budget over voor een soundbar.

Betreft soundbar biedt Samsung verreweg de meeste bang for the buck, je zou dan naar de Q600C kunnen kijken als je niet veeleisend bent. Voor ruim 100 euro meer heb je de Q800C, dit model is in alles de betere vergeleken met de Q600C en biedt ook casting via WiFi.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kleautviool
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:02
Persoonlijk vind ik Ambilight zeker een meerwaarde als de rest van de kamer donker is, maar als alle lichten verder aanstaan voegt het niet zoveel toe.

Wat wel jammer is is dat in de huidige lineup van modellen losse Hue lampen niet meer vanuit de tv toe te voegen zijn. Voorheen kon dit wel en dat was eigenlijk de reden dat ik nu weer een Philips tv gekocht heb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:21

Fanta

FordPerformance™️

Ik heb momenteel een OLed met 4-zijdig Ambilight, ik zou niet meer zonder willen.

Als ik jou was zou ik je hele budget gebruiken voor de ideale TV, tijdelijk gebruik maken van de speakers in de TV, en nog even doorsparen voor de soundbar.

Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@remcodegast Heb zelf de 48" versie in de slaapkamer en is echt een prachtige TV.

Voor mij is Ambilight ook zeker het extra geld waard. Tip check ook even dit topic voor tips en aanbiedingen.

OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Laat ik dan maar een duit in het geen-Ambilight-zakje doen. Laat er de keuze van je televisie niet van afhangen. Het voegt in mijn ervaring bijzonder weinig toe. Ik vind het kleurenpaletje op de muur eerder afleiden.

Als je een statisch lichteffect zelf mooi vindt kun je er voor een paar tientjes altijd een mooi LED-stripje achter plakken. Dat heb ik ook gedaan, voornamelijk voor bias lighting op 6500K.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

FirePuma142 schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 14:46:
Laat ik dan maar een duit in het geen-Ambilight-zakje doen. Laat er de keuze van je televisie niet van afhangen. Het voegt in mijn ervaring bijzonder weinig toe. Ik vind het kleurenpaletje op de muur eerder afleiden.

Als je een statisch lichteffect zelf mooi vindt kun je er voor een paar tientjes altijd een mooi LED-stripje achter plakken. Dat heb ik ook gedaan, voornamelijk voor bias lighting op 6500K.
Tegenwoordig heb je veel instellingen voor Ambilight, als je het dus te aanwezig vind zijn daar gewoon opties voor in het menu.

Amibilight draait juist om de hele dynamische ervaring 8)7

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Greatsword schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 15:05:
[...]
Amibilight draait juist om de hele dynamische ervaring 8)7
Dat begrijp ik, en ik vind het drie keer niks. Zoveel mensen, zoveel wensen :)

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marrtijn
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Ik heb een Ambilight TV en ik vind het juist rustiger voor de ogen. Ga persoonlijk ook nooit meer terug en ben dus ook team Ambilight.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leon1970
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 06-10 15:26
Even een alternatief.
Ik vind ambilight ook een toegevoegde waarde. Ik heb echter geen Philips tv. Er zijn ook losse "ambilight" systemen te koop.

Zelf heb ik daarbij gekozen voor een ambilight systeem van Govee. Daarbij moet je de bijgeleverde camera boven of onder je tv bevestigen (afhankelijk welke oplossing je kiest bij Govee). De camera kijkt dan met je mee en zorgt er voor dat de juiste kleuren te worden weergegeven als je ambilight aanzet. Kijk maar eens naar youtube, daar kan je de werking zien.

Er zijn ook systemen die je tussen je HDMI verbinding plaatst. Maar dan werkt at alleen als je kijkt via de HDMI kabel. Dus bv bij apps op je tv werkt de ambilight dan niet.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:09
De Philips OLED TV's zijn prima, blijf ver weg van de MiniLED modellen van dit merk.
Maar ik denk dat je echt veel meer TV kunt krijgen als je Ambilight achterwege laat.
Dit valt relatief mee, de Philips 8 serie OLED TV's zijn in grote lijnen vergelijkbaar met LG C modellen. Prijsverschil is klein. Als je graag Ambilight wenst zou ik derhalve naar een Philips TV kijken.

De Philips 7 serie OLED is vergelijkbaar met LG's B serie en biedt minder HDR impact vergeleken met de 8 serie van Philips en C serie van LG. Wanneer je weinig om HDR geeft kun je geld besparen en heb je meer budget over voor een soundbar.

Betreft soundbar biedt Samsung verreweg de meeste bang for the buck, je zou dan naar de Q600C kunnen kijken als je niet veeleisend bent. Voor ruim 100 euro meer heb je de Q800C, dit model is in alles de betere vergeleken met de Q600C en biedt ook casting via WiFi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevinmastah2005
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-10 21:18
Wil je toch een beetje bioscoop ervaring?
Kies dan GEEN Ambilight.
Zit je vaak in het donker er wil je soort van disco?
NEEM Ambilight.

Verder blijft het persoonlijk voorkeur.

Just my cent.

Sony 65x95L, Denon x4700h, Klipsch Atmos 5.1.4, Ziggo, Windows 10

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Soort van disco? Je kan ambilight instellen he? En de standaard veranderd de kleuren redelijk rustig. Sowieso tenzij je een 100" TV ophangt in je woonkamer is het toch echt anders in een bioscoop, waarbij ja je geen ambilight achtig iets hebt, maar waarbij het echte scherm gewoon veel groter is. Bij ambilight krijg je een beetje van die bioscoop sfeer mee doordat het scherm dan niet zo groot is, maar het geheel qua kleur wel groter is.

Zelf zou ik het denk ik niet 100% eisen bij een nieuwe TV, maar ik vind het over het algemeen mooi en wat rustiger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Gewoon voor de ambilight gaan, als je het eenmaal gewend bent wil je nooit meer anders (dat is persoonlijk natuurlijk). Daarnaast moet je je niet blindstaren op de laagste prijs bij Tweakers, maar vraag bij de diverse winkels de laagste prijs aan. Zeker als je dat in combinatie met een soundbar wil/kan doen is er vaak genoeg mogelijk bij de diverse webshops.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20:37
Let wel op met ramen en Ambilight.
Als er stoelen zo staan dat de lampjes via een raam kunnen reflecteren in je zicht is dat eerder storend dan een toevoeging. (Ouders hebben tv met ambilight naast een glazen wand, yay).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remcodegast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20:08
Bedankt voor de antwoorden allemaal! Ambilight lijkt ons een heel fijne en mooie ervaring en zoals ik het hier lees is het vooral smaak! De Philips tv's lijken niet echt onder te doen voor andere televizies. De Philips 65Oled809 lijkt het te worden!

Thanks all!
Pagina: 1