Vreemd gedrag klikaanklikuit schakelaars AWMR-210 AWST-8800

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeetjesTeA
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 16:52
Ik maak al jaren naar tevredenheid gebruik van de combi wandschakelaar awst-8800, inbouwschakelaar awmr-210 en homey. Tot het licht bij thuiskomst niet aanging. Lamp kapot? Nee. Batterij leeg? Nee. Reset uitgevoerd op amwr-210. Hielp niet. Ik druk tegen de batterij cr2032 en het schakelen werkt. Lipje achter de batterij iets naar voren gebogen. Geen resultaat. Maar zodra ik de batterij licht(!) aanraak functioneert de awst-8800 naar behoren. De homey flows werken ook, al ging vannacht de ganglamp niet automatisch uit. Ook de schakelaar waarachter de amwr-210 zit werkt maar halve tijd.
Omdat het schakelen wel werkt als ik de batterij aanraak, ga ik ervan uit dat de amwr-210 werkt. Maar waarom moet ik de batterij aanraken om de awst-8800 aan het werk te krijgen? Het lijkt alsof ik met mijn vinger aarde maak!
Heeft iemand een idee wat hier gaande kan zijn?
...

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Klikaanklikuit hotelschakeling via amwr-210 en awst-8800
Homey app voor klikaanklikuit icm een paar flows

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Ik zou als eerst eens de batterij(en) vervangen. Dit soort gek gedrag kan zo maar komen door een nagenoeg lege batterij.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeetjesTeA
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 16:52
Hallo FirePuma142
Bedankt voor je reactie. Het vervangen van de batterij van de awst-8800 was een van de eerste handelingen en had dus geen resultaat.
Groeten
Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:44

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Antenne afgebroken?