Video stotter op 2de scherm

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EasyBoarder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-10 14:34
Beste mede-tweakers!

Het klinkt misschien als een logisch gevolg van een actie, maar toch heb ik dit niet eerder meegemaakt en vraag ik me af of jullie hier een oplossing voor weten.

Wanneer ik een game speel en de GPU wordt tegen de 100% gebruikt, dan zie ik een video of discord webcam feed stotteren of stil staan. Alle video sources met hardware acceleratie lijken het onderspit te delven wanneer een game meer van de GPU vraagt. Bij browser sources in OBS heb ik b.v. hardware acceleration moeten uitschakelen, anders begon het gigantisch te stotteren/hakkelen bij het spelen van een game. Ik heb dit probleem sinds ik een nieuwe pc heb. Gek genoeg heb ik dit bij mijn oude pc (en dezelfde games) nooit gemerkt.

Dit probleem zie ik bij OBS, YouTube, webcam in Discord en zowat elk ander bewegend beeld op een 2de monitor.

Nieuw systeem:
AMD Ryzen 7, 9800X3D (geen overclock)
64GB RAM, 6000Mt/s cl28
MSI MPG X870E Carbon Wifi moederbord
Seasonic 1000watt PSU
Nvidia RTX 3080 ti (uit het oude systeem)

Wellicht zie ik iets over het hoofd, of zijn er dingen die ik niet weet. Alle hulp is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07:37
zet je de settings niet hoger met je huidige systeem? 12gb vram kan je nu makkelijk vol trekken,met huidige games zeker op hoge resolutie wat gestotter ect kan veroorzaken

Vooral met 2 monitoren erbij aan

[ Voor 9% gewijzigd door freaky35 op 06-10-2025 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EasyBoarder
freaky35 schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 13:00:
zet je de settings niet hoger met je huidige systeem? 12gb vram kan je nu makkelijk vol trekken,met huidige games zeker op hoge resolutie wat gestotter ect kan veroorzaken

Vooral met 2 monitoren erbij aan
Ik speel dezelfde games op dezelfde resoluties en settings met dezelfde fps cap als mijn oude systeem. Geen issue op het oude, wel op het nieuwe..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:32

ResuCigam

BOFH

Je zou ook je 2e monitor via de onboard videochip kunnen aansluiten.

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EasyBoarder
ResuCigam schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 14:25:
Je zou ook je 2e monitor via de onboard videochip kunnen aansluiten.
Helaas is dat geen optie aangezien ik 3 monitoren in totaal heb. Het probleem komt voor op alle 2 de extra monitoren. Wellicht ook op de hoofd monitor als ik de game op een andere monitor zou draaien.