90 min CD , branden oke maar lezen ho maar !

Pagina: 1
Acties:

• Hellhound
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-04 18:00
Hi , ik heb een 90 min Platinum CD gefikt met Nero 5.044 en een Lite-On 12x10x32. Alles is goed gegaan (overburn aangezet en DOA gefikt) maar als ik de CD wil lezen zijn de files achteraan de CD (na de 700 mb zeg maar) niet te lezen en te kopieeren :( . Dit is zowel met de brander als de CD rom . Hebben meerdere mensen hier last van?, wat kan ik hier aan doen? . Het was btw een data CD (mp3).

Geloof maakt meer kapot dan je lief is | I rock [H]ard! |

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-03 10:09
ik heb een plextor 12x10x32 en ik kan ook platinum 90min branden. die cd's zijn echter alleen leesbaar in de brander. in m'n dvd (toshiba 1302 - 8x40)doet tie het niet. :(

• CORVETTE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-04 20:50

CORVETTE

---- American V8 ---

Ik heb precies hetzelfde .....

zoveelste slachtoffer van Casema................... :(

Verwijderd

Hoe meer MB's op een cd hoe dichter de spiralen op elkaar zitten, dat zal wel het probleem geven:
----------------------------------------------------------------------------------

To achieve the 99 minutes two known methods are used:

The CD-R spiral, which starts on the inside and ends on the outer part of the CD, is now even wound closer together, this methods was also used to create CD-R80 media.
The CD-R is Oversized/Overburned with result in an extra 4 minutes extra space.

http://www.cdmediaworld.com/hardware/cdrom/cd_cd-r99.shtml

http://www.cdmediaworld.com/hardware/cdrom/cd_oversize.shtml

• Hellhound
Ik kan ze wel in de brander en in mn CD rom lezen , maar alleen het laatste gedeelte niet (de data staat erwel zo te zien ) ik had 2 cd's gefikt 1 met 765 mb en een andere met 730 mb. Op beide kan ik dus de mp3's na zeg maar 700 mb niet afspelen of kopieeren :( . Sofar voor 90 min cd's :r .

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-04 00:21
Waar koop je die 90-min cds? en wat kosten ze?

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:19

Yucko

One clown to rule them all !

zal het nog leuker maken ...

brand een film weg (shawshank redemption of hoe heet die film ook al weer) welke net 3 of 4 mb te groot is voor een 80min cd. Branden gaat goed ... doe ding in mijn brander (plexter 8/4/32a) en klik op die divx .... begint te spelen ....

he ... wat raar .... die mediaplayer geeft maar aan dat die film ineens 2x zo kort is ... ff sliden dan maar ... FOK .. idd ... wil niet verder dan de helft spelen. En dat terwijl hij maar 4mb meer nodig had. Ik koop voorlopig geen 90min cd's meer (waren btw. Platinums)

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• Hellhound
Mijn cd's waren ook platinums (funprice), maar bij het branden gaf die geen fouten , dat is het vage. Ook als ik op de cd kijk geeft die gewoon alle data weer, alleen je kan dr dus nix meer mee :( . Ik begin me af te vragen of er uberhaubt wel mensen zijn die zo'n 90 min cd na het branden helemaal kunnen afspelen , kopieeren etc..

Verwijderd

http://www.cdrwinkel.com/Shop/index.html

Platinum 90m 800MB

Prijs /stuk :fl 2.20 Gebruik : Data/Audio 12X
Prijs /100 :fl 2.15 Verpakking : Jewelcase
Prijs /300 :fl 2.10 Label : Ja

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-04 16:22

DaRoot

Some say...

Heb al een aantal keer Platinum 90 min. cd-r's gebrand... Dit met Nero 4.0, 5.0 of 5.5 op een Ricoh brander... Is prima leesbaar op alle cd-rom en gewone cd-spelers die ik ken...

Die Ricoh 4x en 6x en de LG-burners zijn een aantal van de weinige branders die dit kunnen....

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• Dweil
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-03-2024

Dweil

Dual Xeon powered

Administratief: Het is DAO in plaats van DOA, ik hoop toch niet dat je CD's DOA waren.. Disc At Once dus.

Ik kan mij een review op Tomshardware herinneren, waarbij elke beetje fatsoenlijke CD speler de 90+ minuten CD's kon lezen. Maar ik zou dus niet weten wat er nu misgaat in jouwn geval.

Verwijderd

Hier nog wat informatie (in't Nederlands):
http://wwwhome.cs.utwente.nl/~bergen/index.php?load=III.3.6

• Mr.CeeJay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-02 15:40
Op woensdag 19 september 2001 00:00 schreef exter het volgende:
Hier nog wat informatie (in't Nederlands):
http://wwwhome.cs.utwente.nl/~bergen/index.php?load=III.3.6
Goede site zeg !!!

btw, ff als reactie op HELLHOUND:
ik denk dat jullie hareware gewoon geen 90min cd's ondersteund want er word vaak gezegd in FAQ's over 90min. cd's (bijv. www.cdmediaworld.com) dat er fouten kunnen optreden aan het einde van de cd, of dat je je laser kunt beschadigen. Ik denk dat dat eerste het geval is bij jullie
Als je wilt oversizen kijk dan eens uit naar een brander die WEL 90min. cd's ondersteund. (Yamaha bijv.)

-reactie op TWIEKERT:
jouw DVD-speler kan gewoon die 90min. cd niet lezen omdat zijn laser niet precies genoeg is (de spiraal waar de data opstaat word bij 90min. 'strakker' opgerold dan bij 74 of 80min. cd's, waardoor meer capaciteit ontstaat).

bekende cd-writers die GOED overburnen:
Teac, plextor, Yamaha, Ricoh en LG.

@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt

• DutchPlayer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-11-2025
Nou mijn Lite-On 24 speed brander brand ook succesvol 90 Minuten cd's alleen kon ik ze op een Acer laptop niet inlezen.

Helaas, heb het nog niet op men eigen Pc of brander getest of daar de cd wel leesbaar is. Op de laptop werd de cd wel geladen en kon je de mappen zien, maar zodra je iets aanklikt wat op het cdtje stond begon ie te ratellen en vervolgens laat ie verder niets zien.

AMD 7800X3D - Lian Li HydroShift - Asus TUF X670E - Corsair Vengance 2x16GB 6000Mhz- Gigabyte RTX4070 Super 12GB - Kingston 1TB M2 - Crucial MX100 512GB - Lexar 2TB M2 - Lian Li O11D Evo RGB - Corair RM750Watt - LG 38

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:22
Wanneer ik een 90 min cd met mijn brander wil kopieren begint ie te laden en te laden maar doet nix, als ik dan de brander open en weer dicht doe wil ie t wel doen (meestal that is)

Home Assistant configuratie

Pagina: 1