Savage VS Viper

Pagina: 1
Acties:

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:09
Ik heb 2 video kaarten.

Een S3 Inc Savage 4 pro 16 mb
En een Diamond viper 2 32 mb

Welke is beter qua prestaties in quake 3 en UT?
Op mijn systeem dan he.
Systeem specs zie onderaan

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:49

LopeZ

Too much is never enough

De viper II ongetwijfelt, alleen wel even de goeie drivers gebruiken (die van JGC weet alleen ff nie zo snel waar je ze kunt vinden, hij zal zo wel langs komen hier denk ik :) )

• Galaxis
schilt de snelheid veel als ik die gaat gebruiken.
Ik bedoel ik haal nu bij 3dmark 2001 1010 punten met mijn savage kaart maar zal ik er dan veel op vuiruit gaan met performance?

• Vincent17
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-07 00:20
In UT en Quake3 doet de Viper2 het heel goed, ik had de kaart zelf ook. In andere games had ik alleen maar vreemde artifacts door slechte driver ondersteuning.

• LopeZ

LopeZ

Too much is never enough

Snelheids verschil tusse savage 4 en viperII is er zeker, de viperII is stuk sneller, zeker in q3a en ut. Maar kijk niet naar 3dmark scores met die kaarten, ze zijn daar dus niet voor gemaakt ;) Wat ik hier mee bedoel, de viperII heeft een tnl engine maar met een 450mhz machine maakt ut al niet meer uit en de savage4 heeft geen eens tnl dus dan zakt de score al helemaal dramatisch.

Het zijn allebij geen snelheids beesten en ze kunnen veel problemen geven met textures in sommige spellen.

Verwijderd

Als je een tijdje vooruit wil kun je beter denken aan een Geforce kaartje. :)

• Galaxis
ok ok
een geforce is dus jullie conclusie maar ik heb niet al te veel geld en wil maximaal voor een video kaart 280 gulden uit geven maar heb ik daar dan wel een goede gf voor?
En zo ja wat voor een dan?

• LopeZ

LopeZ

Too much is never enough

Ik dat geval zou ik gewoon een geforce 2mx (400) zoeken. GEEN mx 200 die dingen zuigen. Ik zou voor deze gaan, hoger geclockt dan de rest dus moet het snelste zijn...

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ik heb beide kaarten en ik maak nu drivers voor zowat alles waar S3 op staat.

Reken zelf maar uit:

Savage4:
32bit geheugen
125MHz chip
143MHz geheugen
2 pixels/pass

Viper2:
128bit geheugen
125MHz chip
143MHz geheugen
4 pixels/pass

Ik durf nu met zekerheid te zeggen dat die Viper2 het 3x zo goed doet in 3D Mark op jou systeem en meer dan 4X in Quake en UT.

• Jake Blues
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 17:31

Jake Blues

AKA Jake

De drivers van _JGC_ gebruiken en daarnaast doorsparen voor een G2GTS. De goedkoopste kosten nu zo rond de 325 piek (zie pricewatch).

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 11:59

Bene

list incomprehension

Op dinsdag 18 september 2001 19:13 schreef Galaxis het volgende:
ok ok
een geforce is dus jullie conclusie maar ik heb niet al te veel geld en wil maximaal voor een video kaart 280 gulden uit geven maar heb ik daar dan wel een goede gf voor?
En zo ja wat voor een dan?
Ik zou inderdaad nog even doorsparen. Tussen die Viper II en een GF2MX(400) zie je het verschil niet - erger nog, je Viper II zal zekers op hogere resoluties je nieuwe kaartje verpulveren. Daar staat tegenover dat die MX redelijk bugvrij is qua drivers.

• Maku
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-02 14:56

Maku

Derp

Op dinsdag 18 september 2001 20:28 schreef _JGC_ het volgende:
Ik heb beide kaarten en ik maak nu drivers voor zowat alles waar S3 op staat.

Reken zelf maar uit:

Savage4:
32bit geheugen
125MHz chip
143MHz geheugen
2 pixels/pass

Viper2:
128bit geheugen
125MHz chip
143MHz geheugen
4 pixels/pass

Ik durf nu met zekerheid te zeggen dat die Viper2 het 3x zo goed doet in 3D Mark op jou systeem en meer dan 4X in Quake en UT.
YOU RULE

Zonder jou had ik nu nog zitten modderen met 125@125 NU met jouw drivers en een extra vinnetje op 155.5 @ 165.7 >:)

Lekker he :)

PS zou die viper ook sneller zijn al mijn kaart ?

• _JGC_
  • Nu online
Yep, de Viper2 is altijd minstens 2x zo snel als een Savage4. Of je nu een Diamond hebt of een vaag kutmerk zoals Butterfly (heb ik), maakt qua snelheid nix uit.

• Inferno
  • Niet online

Inferno

Fast, Faster, Ferrari

Erm... 001Michael... je hebt 165,7@155,5 in je sig staan... moet dat niet andersom? :)

• Maku
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-02 14:56

Maku

Derp

dankje sorry

• _JGC_
  • Nu online
MCLK lager dan ECLK? Hmm, niet zo zinvol bij een Savage4. Juist wel als je AGP texturing gebruikt natuurlijk :)
Pagina: 1