Beste tweakers, heb sinds enkele dagen een probleem met mijn pc, tot vorig weekend werkte hij prima, daarna enkele dagen niet meer gebruikt tot afgelopen woensdag. Eerst update gedaan van Nvida driver en toen is het begonnen. Als ik probeer te gamen, momenteel GTA5 of RDR2 beide Steam versies starten de games op, je komt in de open wereld terecht of bij RDR2 in het intro filmpje en opeens gaat mijn monitor Alienware AW3225QF op zwart, krijg melding dat er geen HDMI signaal meer gedetecteerd wordt en dat de monitor in sleep mode gaat. Ik hoor wel nog geluid gedurende enkel minuten maar dat stopt ook. Soms moet ik de pc zelf afzetten (aan-uit knop inhouden) soms herstart die uit zichzelf. Ik heb al opgezocht en er werd aangeraden de app who crashed te installeren, wat ik heb gedaan, daaruit bleek dat iets dat nvlddmkm heet ervoor zorgt dat het crasht. Ik zit op Win11, heb dan programma gedownload Display Driver Uninstaller maar dat moet uitgevoerd worden in veilige modus, als ik mijn pc herstart in veilige modus kan ik niet inloggen op Windows want pincode kan niet ingegeven worden en ook niet gewijzigd. Ik heb topics gevonden op Nvida forums maar nergens een oplossing. Kan ik de Nvida drivers volledig verwijderen als ik niet in veilige modus zit? is er een manier om in veilige modus te geraken zonder pin? Heeft nog iemand dit meegemaakt en er ooit een oplossing voor gevonden? Alle hulp is welkom. Bedankt.
Je kan gewoon aanklikken dat je met wachtwoord wil inloggen ipv pincode en dan kan je gewoon inloggen in veilige modus. Je kan ook tijdens de installatie van de driver voor custom install kiezen en dan het vinkje aanzetten bij clean install, dat doet in principe hetzelfde.