Heb hier een Nibe F1255-6 PC in een nieuwbouw (sinds ongeveer 3 jaar) en wil deze eindelijk eens wat beter gaan uitlezen en koppelen met HA.
Nu heb ik deze via UTP aangesloten op mijn switch en het toestel krijgt een IP adres (kan deze ook pingen vanaf PC). In de handleiding wordt nog verwezen naar Nibe Uplink, maar als ik het goed begrepen heb is deze uitgefaseerd en verloopt alles nu via myUplink.
Nu heb ik de app geïnstalleerd (smartphone zit op hetzelfde netwerk) maar deze vind de WP niet.
Als ik in het menu 4.1.3.1 wil doorklikken op nibe uplink:
:strip_exif()/f/image/D86DWOzP218gkNjNElG7DIqE.png?f=user_large)
dan krijg ik de melding "Uw systeem heeft geen verbinding met NIBE Uplink":
:strip_exif()/f/image/zFxjpwUHpcbF3mAT75Kla1Jr.png?f=user_large)
Nu zit ik hier dus waarschijnlijk met een soort van kip/ei verhaal denk ik? WP probeert Nibe Uplink te vinden dat niet meer bestaat. En de myUplink app probeert de WP te vinden die softwarematig waarschijnlijk gruwelijk achterstaat.
Verder lopen updates via myUplink wat dus in mijn geval geen optie is. Het ding heeft ook nog wel een USB poort maar als ik zoek achter firmware wordt ook doorverwezen naar myUplink.
Buiten contact op te nemen met de leverancier, heb ik nog andere opties?
Nu heb ik deze via UTP aangesloten op mijn switch en het toestel krijgt een IP adres (kan deze ook pingen vanaf PC). In de handleiding wordt nog verwezen naar Nibe Uplink, maar als ik het goed begrepen heb is deze uitgefaseerd en verloopt alles nu via myUplink.
Nu heb ik de app geïnstalleerd (smartphone zit op hetzelfde netwerk) maar deze vind de WP niet.
Als ik in het menu 4.1.3.1 wil doorklikken op nibe uplink:
:strip_exif()/f/image/D86DWOzP218gkNjNElG7DIqE.png?f=user_large)
dan krijg ik de melding "Uw systeem heeft geen verbinding met NIBE Uplink":
:strip_exif()/f/image/zFxjpwUHpcbF3mAT75Kla1Jr.png?f=user_large)
Nu zit ik hier dus waarschijnlijk met een soort van kip/ei verhaal denk ik? WP probeert Nibe Uplink te vinden dat niet meer bestaat. En de myUplink app probeert de WP te vinden die softwarematig waarschijnlijk gruwelijk achterstaat.
Verder lopen updates via myUplink wat dus in mijn geval geen optie is. Het ding heeft ook nog wel een USB poort maar als ik zoek achter firmware wordt ook doorverwezen naar myUplink.
Buiten contact op te nemen met de leverancier, heb ik nog andere opties?