drayTek Vigor 2765ac foutmelding: verbonden, geen internet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smily01
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-10 19:48
Ik heb sinds 1 1/2 BudgetThuis internet via DSL met een drayTek Vigor 2765ac router. Ik heb tot nu toe nooit een probleem gehad met een router, maar deze router geeft alleen maar problemen met de wifi. Het begon er mee dat ik met diverse apparaten (tablet/mobiele telefoon) de melding kreeg op mijn tablet/mobiele telefoon: verbonden, geen internet. Ik heb toen contact gehad met de helpdesk en toen hebben ze als oplossing de 2.4GHz en 5GHz instellingen uit elkaar gehaald en 2 SSID' s van gemaakt. Die instelling deed het, maar sinds vanmorgen niet meer. Ik heb daarna zelf de instellingen aangepast door WPS uit te zetten, een andere 2 SSID's uit te kiezen en ook een ander wifi-wachtwoord uit te kiezen, maar nu de router het op het ene apparaat wel en op de andere apparaat het niet. Ik krijg als foutmelding op mijn Pixel 9A verbonden, geen internet. Of mijn ipad doet het internet het gewoon. Hebben meer mensen hier last van? Ik heb even online gekeken, maar ik kan geen oplossingen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 21:05
Wat ik voor een oude Lenovo tablet als fix had (niet op een Draytek, heb zelf Unifi), was om igmp-snooping uit te zetten (netwerk instellingen op de router, niet wi-fi instellingen). Je kunt dat proberen.

Ik snapte er zelf ook niks van want ik was gewoon maar met settings aan het spelen uiteindelijk - niks hielp, behalve dat. Na de standaard dingen zoals inderdaad 2.4 Ghz only IOT netwerk maken met geen geavanceerde wi-fi technologie of settings, hielp niet (en ja veel gespeeld met allerlei instellingen).

En IGMP-Snooping lijkt mij nou niet bepaald een feature dat connectiviteit problemen zou kunnen veroorzaken, daarom snap ik er niks van, maar hey, probeer het :)

[ Voor 80% gewijzigd door grasmanek94 op 06-10-2025 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LegionNL
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 16:22
Je kunt eventueel ook eens proberen om de security terug te zetten naar WPA2/PSK, volgens mij staan de 2765ac routers standaard op Mixed WPA2/WPA3 SAE. Misschien dat dit je probleem veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07-10 15:34
(jarig!)
Het wifi "verbindings" gedeelte lijkt goed te functioneren,
ik krijg de indruk dat het meer in DNS omzetting fout gaat.
Toestellen verbinden met wifi maar eenmaal verbonden kunnen ze geen adressen resolven.

IGMP snooping is een techniek om netwerkpakketten efficienter af te leveren.
Zonder snooping kan een wifi apparaat binnen de kortste keren "vastlopen". Bijv met KPN interactieve tv raden ze aan om IGMP te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
(jarig!)
smily01 schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 19:38:
Ik heb sinds 1 1/2 BudgetThuis internet via DSL met een drayTek Vigor 2765ac router. Ik heb tot nu toe nooit een probleem gehad met een router, maar deze router geeft alleen maar problemen met de wifi. Het begon er mee dat ik met diverse apparaten (tablet/mobiele telefoon) de melding kreeg op mijn tablet/mobiele telefoon: verbonden, geen internet. Ik heb toen contact gehad met de helpdesk en toen hebben ze als oplossing de 2.4GHz en 5GHz instellingen uit elkaar gehaald en 2 SSID' s van gemaakt. Die instelling deed het, maar sinds vanmorgen niet meer. Ik heb daarna zelf de instellingen aangepast door WPS uit te zetten, een andere 2 SSID's uit te kiezen en ook een ander wifi-wachtwoord uit te kiezen, maar nu de router het op het ene apparaat wel en op de andere apparaat het niet. Ik krijg als foutmelding op mijn Pixel 9A verbonden, geen internet. Of mijn ipad doet het internet het gewoon. Hebben meer mensen hier last van? Ik heb even online gekeken, maar ik kan geen oplossingen vinden.
Zie je in de DrayTek webinterface problemen of foutmeldingen (logs) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

EverLast2002 schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 11:44:

IGMP snooping is een techniek om netwerkpakketten efficienter af te leveren.
Zonder snooping kan een wifi apparaat binnen de kortste keren "vastlopen". Bijv met KPN interactieve tv raden ze aan om IGMP te gebruiken.
IGMP wordt gebruikt voor multicast verkeer, waar het (oude) KPN TV platform inderdaad gebruik van maakt.
Zonder IGMP snooping krijg je indien de TV box niet rechtstreeks in de modem zit risico op broadcast storms en gaat je netwerk (deels) plat.

Hier zal dat vermoedelijk geen rol spelen.
smily01 schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 19:38:
Ik heb daarna zelf de instellingen aangepast door WPS uit te zetten, een andere 2 SSID's uit te kiezen en ook een ander wifi-wachtwoord uit te kiezen, maar nu de router het op het ene apparaat wel en op de andere apparaat het niet. Ik krijg als foutmelding op mijn Pixel 9A verbonden, geen internet. Of mijn ipad doet het internet het gewoon. Hebben meer mensen hier last van? Ik heb even online gekeken, maar ik kan geen oplossingen vinden.
Welke DNS server zie je op je verschillende apparaten? Wat als je op het apparaat zonder internet als DNS eens 9.9.9.9 of 1.1.1.1 invoert? Krijg je dan wel internet? Krijgen de apparaten allemaal überhaupt een IP-adres.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
(jarig!)
nelizmastr schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 11:59:
[...]

IGMP wordt gebruikt voor multicast verkeer, waar het (oude) KPN TV platform inderdaad gebruik van maakt.
Zonder IGMP snooping krijg je indien de TV box niet rechtstreeks in de modem zit risico op broadcast storms en gaat je netwerk (deels) plat.

Hier zal dat vermoedelijk geen rol spelen.
Mijn idee ook. Maar omdat iemand begon over IGMP dacht ik even eea toe te lichten :)
Jij hebt het zelf nog beter uitgelegd, thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hesselz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:50
Zelfde probleem hier. Sinds een week of twee (update firmware? ) wil de Amazon echo show soms niet verbinden of verliest de verbinding met wifi. Heeft een jaar lang zonder problemen gewerkt. Allerlei tips geprobeerd maar helaas geen soelaas.
Pagina: 1