Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kai Nickson
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18:22
Ik heb een Sophos XG 105 firewall in handen gekregen en ben er wat mee aan het tweaken gegaan.
En ik heb gemerkt dat hoewel die geen wifi heeft (tegenover de "w" modellen) dat die wel plaats heeft op het moederbord om een PCIe connector te solderen waarop dan een wireless kaartje past.
Ik vrees echter dat er ook extra chips nodig zijn in dat geval (want ik zie ook daar voorziene plaats voor).

Ik ben benieuwd of iemand een XG105w (de variant met wifi) heeft liggen die foto's kan maken van het moederbord zodat ik kan vergelijken welke componenten die meer heeft.

Ik heb een vermoeden dat de 115(w) en 106(w) modellen ook hetzelfde moederbord gebruiken met extra componenten op. De vraag is dus wat er van nodig is voor de wireless functionaliteit en wat voor de specifieke functionaliteit van de andere modellen.

Ter referentie:
Hier een foto van het moederbord van de 105 zonder w waar volgens mij de socket en de wifi kaart moeten komen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JR_x2hRt3ClqNBh3lUToDlTECT4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0yybbU7KsqyMC0cGrl5TMZ64.jpg?f=fotoalbum_large

Alvast bedankt