Televisie met 'night shift/nachtlamp' voor slaapkamer

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeekInICT
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 05-10 17:11
Goedemiddag allen,

Ik wil graag een televisie kopen voor de slaapkamer, alleen is het felle/blauwe licht natuurlijk killing voor je nachtrust. Tegenwoordig hebben iphones/ipads (en ongetwijfeld ook android apparaten) een 'Night shift / Nachtlamp' modus die zorgt voor een warmer kleurenspectrum, hierdoor heb ik zelf altijd minder last van de schermen voor het slapen.

Nu wil ik dus een tv met eenzelfde soort modus voor op de slaapkamer, ik kan alleen bij geen enkele tv deze spec terugvinden. Nu de vraag, bestaan deze tv's uberhaupt wel of hebben tegenwoordig alle tv's deze modus waardoor het niet vermeld wordt in de specs?

Dank alvast voor de hulp!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:00
Smartphones en tablets hebben het, omdat mensen lang niet altijd video aan het kijken zijn, en het niet erg is als je scherm qua kleur anders is als je teksten aan het lezen bent :P

Sommige televisies hebben wel vergelijkbare modes, zoals LG tv's, die soms Eye Strain Mode of Eye Comfort Mode hebben.

Maar veel meer dan alles warmer zetten dan normaal is het niet, dus je kan in principe elke tv kopen die je wilt, en de instellingen zo zetten dat het allemaal warmer is.

Alhoewel er altijd blauw licht uit je tv zal komen natuurlijk. Dus als je je echt zorgen maakt over niet kunnen slapen door je tv, dan kan je beter helemaal geen tv op je slaapkamer zetten ;) (Zelf val ik vrijwel elke avond in slaap met m'n tv aan, die na een uur vanzelf uitgaat.)

The devil is in the details.