Nokia XS-2426G-B IPv6 firewall rules/port forwarding

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tygoe
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 06-10 22:29
Heeft één van jullie het voor elkaar gekregen om een IPv6 adres of poort te forwarden naar het internet met de Nokia XS-2426G-B router van Delta? IPv4 port forwarden is zo gedaan, maar firewall rules voor IPv6 zijn niet echt te vinden, behalve een aan/uit-switch waarmee het hele netwerk geen firewall meer heeft. Als de firewall uit staat is het wel mogelijk om een IPv6 adres extern te bereiken.

Het IP filters tabblad (met IPv4 en IPv6 filters) ziet er uit als een plek voor firewall rules, maar de opties zijn niet erg uitgebreid en ik heb al meerdere regels geprobeerd die lijken op wat ik wil doen. Het lijkt gemaakt te zijn als een lijst waarmee je vooral externe IP adressen kan toestaan/weigeren

Het is vast mogelijk om er een computer achter te zetten die functioneert als firewall waar al het internet doorheen gaat, maar dat lijkt me overbodig voor enkel een publiek IPv6 adres

[ Voor 0% gewijzigd door tygoe op 05-10-2025 15:52 . Reden: verduidelijking ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:02

nelizmastr

Goed wies kapot

IPv6 gebruikt geen NAT in dit geval dus doet je router niets met de vertalingsslag die je met een port forward zou doen. IPv6 adressen zijn over het hele internet te bereiken, dus je moet je beveiliging anders inregelen zoals je merkt. Als een IP whitelist niet voldoet kun je beter een VPN inregelen om je resources te bereiken.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tygoe
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 06-10 22:29
Ja, ik begrijp dat IPv6 publieke adressen gebruikt in plaats van NAT, misschien heb ik dat slecht verwoord door v4 en v6 door elkaar te gebruiken. IPv6 is voor mij ook niet persé nodig want alles heeft nog wel IPv4, maar zou het toch wel dual stack willen draaien als het gemakkelijker kon