Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn zoon wordt in november 10 jaar. Hij speelt al jaren Minecraft op de switch, maar smeekt al heel lang om een pc. Daar willen we hem wel mee helpen. Hij zit nu in groep 6, hij zou het toch wel einde basisschool mee kunnen doen, en hopelijk wat langer.
Hij gaat voornamelijk Minecraft en Roblox spelen. Wellicht ook nog Fortnite.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Qua onderdelen (ex monitor, keyboard, muis, etc) wil ik max 750 uitgeven, waarbij ik hoop dat ik met Black Friday toch wel 50-100 euro kan besparen. Is dat realistisch?
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, we beginnen vanaf nul.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles wat in de BBG 1080 guide staat.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee
Wat verwacht je van ons?
De basis is de BBG 1080 guide, maar die vind ik best prijzig voor een Minecraft pc. Heb dus wat rondgesnuffeld en me ook laten inspireren door o.a. https://www.logicalincrements.com.
Grote uiitdaging voor mij: hoe downgrade ik de BBG guide richting de 700-750 euro zonder al teveel concessies te moeten doen in game beleving van mijn zoon.
Er zou nog wel een paar tientjes bij kunnen, maar 700-750 euro blijft wel de focus. En hopelijk dus wat korting rondom Black Friday.
Dit is wat ik nu in gedachte heb. T.o.v. de BBG guide heb ik de videokaart, geheugen en koeler aangepast.
Mijn zoon wordt in november 10 jaar. Hij speelt al jaren Minecraft op de switch, maar smeekt al heel lang om een pc. Daar willen we hem wel mee helpen. Hij zit nu in groep 6, hij zou het toch wel einde basisschool mee kunnen doen, en hopelijk wat langer.
Hij gaat voornamelijk Minecraft en Roblox spelen. Wellicht ook nog Fortnite.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Qua onderdelen (ex monitor, keyboard, muis, etc) wil ik max 750 uitgeven, waarbij ik hoop dat ik met Black Friday toch wel 50-100 euro kan besparen. Is dat realistisch?
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, we beginnen vanaf nul.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles wat in de BBG 1080 guide staat.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- Een laag geluidsniveau zou ik heel fijn vinden. Hij zal voorlopig in de huiskamer blijven staan voor wat toezicht en begeleiding.
- Een wat blitsere behuizing zoals Cooler Master HAF 500 Black lijkt me wel leuk, maar dan wel rond 50 euro.
Nee
Wat verwacht je van ons?
- Ik zou graag wat feedback hebben over de aanpassingen die ik in de bbg guide heb gedaan. Bijvoorbeeld: past alles samen in een behuizing, pasen alle onderdelen uberhaupt allemaal op en in elkaar, heb ik goede keuze voor de videokaart, etc.
- Er zijn aardig wat filmpjes over het in elkaar zetten van pcs. Heb het zelf nog nooit gedaan en dat maakt we wat onzeker. Hebben jullie nog tips van 'hier moet je echt aan denken', of een tip voor een Nederlandstalige youtube-film?
De basis is de BBG 1080 guide, maar die vind ik best prijzig voor een Minecraft pc. Heb dus wat rondgesnuffeld en me ook laten inspireren door o.a. https://www.logicalincrements.com.
Grote uiitdaging voor mij: hoe downgrade ik de BBG guide richting de 700-750 euro zonder al teveel concessies te moeten doen in game beleving van mijn zoon.
Er zou nog wel een paar tientjes bij kunnen, maar 700-750 euro blijft wel de focus. En hopelijk dus wat korting rondom Black Friday.
Dit is wat ik nu in gedachte heb. T.o.v. de BBG guide heb ik de videokaart, geheugen en koeler aangepast.
| # | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 7500F Tray | € 123,42 | € 123,42 |
| 1 | Moederborden | ASRock B650M-HDV/M.2 | € 101,99 | € 101,99 |
| 1 | Videokaarten | Acer Nitro Intel Arc B570 OC | € 209,86 | € 209,86 |
| 1 | Behuizingen | XPG VALOR MESH Zwart | € 46,97 | € 46,97 |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Pure Rock 2 Zilver | € 35,70 | € 35,70 |
| 1 | Geheugen intern | Patriot Viper Venom PVV516G560C40K | € 66,95 | € 66,95 |
| 1 | Voedingen | Cooler Master MWE GOLD 550 V3 ATX 3.1 Non-Modular | € 64,90 | € 64,90 |
| 1 | Interne SSD's | WD Blue SN5000 1TB | € 65,75 | € 65,75 |
| Totaal | € 715,54 | |||
[ Voor 8% gewijzigd door scowling op 05-10-2025 15:36 ]