Toon posts:

ander mobo probleemm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
in mijn vorige post beschreef ik mijn opstartprobleem met mijn nieuwe ECS k7s5 (en athlon1400, dvd speler).
\
inmiddels ben ik wat verder gekomen maar nu duikt het volgende probleem op.

ter info
prim mast: hd (doet compu uitzich zelf)
prim. slave: auto
sec. mast: auto
sec. slave: auto

Oh, wat ik aan mogelijkheden op bovenstaand gebied probeer, een dvd speler vindt de compu. niet.

Bij het opstarten krijg ik nu dit te zien.
Gaarne jullie verdere adviezen en suggesties.
oh ja wanneer komt windows aan de pas?

Afbeeldingslocatie: http://picserv.mediamonks.net/4875.jpg

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
wil je opstarten van je dvd?

dan moet je in je bios in de boot sequene 'boot from cd-rom aanzetten'.

Verwijderd

nieuwe HDD zonder boot sector?

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:37
Goed :) ... Je moet een windows boot floppy hebben :).. ALs je die niet hebt kun je er een maken bij : Start -> instellingen -> configuratiescherm -> software (programma's of zo iets) En dan laatste tabblad :) En doen *D... Goed maak die diskette , diskette gemaakt ga je naar de andere pc weer :)... Doe hem d'er in resetten :) Zet in bios aan dat ie opstart van FLOPPY... Nu krijg je 3 dingen te zien :) Doe altijd maar met cdrom ondersteuning ;). Als je HD nieuw is moet je hem nog formateren en misschien FDISK (Met fdisk kun je de partitie opmaken duz bijv : 1tje van 10 gig en nog een van 10 gig. Lees eerst de manual door voordat je er aan begint :). Dat gedaan formateer de partitie('s) en reset weer, laat de floppy zitten en doe dan de win98 cd in de drive. Start op via de floppy. Ga nu eff denken :) Wat waren mijn harde schijve partitie ook al weer :? Oohj jah :) (VOORBEELD) C en D dan is E De dvd doe dan in dos :P e:\ en dan setup *D nog vragen >:)

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:37
Dubbelpost :( |:(

Verwijderd

Wat een overkill aan smiley's :P ;) :)

Verwijderd

Topicstarter
bedankt terminator voor je reactie, alleen het screen in mijn topic is zover ik kom. Windows zit er nog niet eens op.

Ik heb dit ingesteld:
1st boot device: cd-rom
2nd boot device: floppy
3th boot device: disabled

Wanneer ik de compu weer laat verder gaan, krijg ik opnieuw dezelfde mededeling als op bovenstaand screen:
insert boot diskette en press any key when ready.

Heb trouwens om te proberen bootfloppy van werkende compu geprobeerd. Zonder succes.

Kan het niet te maken hebben dat ie mijn dvd gewoon niet kan vinden om wat voor reden dan ook?

Verwijderd

Ik heb ook een probleem met dit moederbord,
Mijn moederbord pleurt alle pci kaarten chipset + AGP op een irq.
Dit geeft als gevolg dat ik windows niet kan installeren. En als het er dan op staat dan crasht ie wanneer je twee apparaten tegelijk gebruikt.
En hij boot gewoon wanneer je dit niet wilt.
Echt vreemd

Weet iemand een idee om dit op te lossen

Gr. Sebastiaan Dat
Pagina: 1