Zoals de titel meld, ik heb nu een tijdje last van game crashes of soms bluescreens, de vaakst voorkomende games die crashen zijn Unreal Engine games maar het is ook voorgekomen dat soms andere games crashes zoals League of Legends of V rising. Maar over het algemeen zijn Unreal Engine games de meest voorkomende crashes.
De vaakst voorkomende error is:
Unhandled Exception: EXCEPTION_ACCESS_VIOLATION reading address 0x0000000007fffff8
Met het reading address soms anders, maar deze error komt het meest voor.
...
Mijn hardware is als volgt:
CPU: Intel Core i7-14700KF processor
Moederbord: ASUSTek Computer INC. ROG STRIX 2790-H Gaming Wifi
Grafische kaart: INNO3D GeForce RTX 4080 Super 16GB x3
RAM: Patriot DDR5 Memory Viper Xtreme RGB 2x16GB
...
Wat ik al heb gevonden is natuurlijk de crashes zelf die meestal gebeuren met Unreal Engine games of de bluescreens die ik heb gehad.
Ook heb ik de Microsoft memory diagnostic tool gebruikt maar die gaf niks aan.
Daarna heb ik Prime95 gebruikt op 2 manieren:
- Large FFTs
- Small FFTs
Bij de Large FFTs ging het heel snel dan er 'workers' waren die stopte, na 1 minuut begon de eerste worker er al mee te stoppen met als error:
FATAL ERROR: Rounding was 0.5, expected less than 0.4
Hardware failure detected running 448k FFT size.
En uiteindelijk na 30 minuten ongeveer waren er nog maar 4 workers die bleven doorwerker en wel de tests doorstaan.
Uiteindelijk de test stopgezet en toen nog een small FFTs gestart, daar ook binnen een minuut was de eerste worker alweer gestopt, bij de test ging het wel langer door voordat andere workers ermee stopte, dus uiteindelijk er ook maar mee gestopt
Weet niet precies wat ik nog meer kan gebruiken of testen maar dit is wat ik zover heb geprobeerd.
...
Als er nog meer is wat ik kan proberen of doen hoor ik dit graag, en alvast bedankt voor de hulp!
Groetjes.
De vaakst voorkomende error is:
Unhandled Exception: EXCEPTION_ACCESS_VIOLATION reading address 0x0000000007fffff8
Met het reading address soms anders, maar deze error komt het meest voor.
...
Mijn hardware is als volgt:
CPU: Intel Core i7-14700KF processor
Moederbord: ASUSTek Computer INC. ROG STRIX 2790-H Gaming Wifi
Grafische kaart: INNO3D GeForce RTX 4080 Super 16GB x3
RAM: Patriot DDR5 Memory Viper Xtreme RGB 2x16GB
...
Wat ik al heb gevonden is natuurlijk de crashes zelf die meestal gebeuren met Unreal Engine games of de bluescreens die ik heb gehad.
Ook heb ik de Microsoft memory diagnostic tool gebruikt maar die gaf niks aan.
Daarna heb ik Prime95 gebruikt op 2 manieren:
- Large FFTs
- Small FFTs
Bij de Large FFTs ging het heel snel dan er 'workers' waren die stopte, na 1 minuut begon de eerste worker er al mee te stoppen met als error:
FATAL ERROR: Rounding was 0.5, expected less than 0.4
Hardware failure detected running 448k FFT size.
En uiteindelijk na 30 minuten ongeveer waren er nog maar 4 workers die bleven doorwerker en wel de tests doorstaan.
Uiteindelijk de test stopgezet en toen nog een small FFTs gestart, daar ook binnen een minuut was de eerste worker alweer gestopt, bij de test ging het wel langer door voordat andere workers ermee stopte, dus uiteindelijk er ook maar mee gestopt
Weet niet precies wat ik nog meer kan gebruiken of testen maar dit is wat ik zover heb geprobeerd.
...
Als er nog meer is wat ik kan proberen of doen hoor ik dit graag, en alvast bedankt voor de hulp!
Groetjes.