Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koosr1946
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 05-10 21:58
Mijn vrouw en ik hebben de zelfde Samsung, alleen die van mij geeft een probleem.
Ik kan op beide toestellen de gallerij met foto's bekijken.
Als ik die van mijn vrouw aansluit op de PC via USB dan krijg ik als eerste wat ik wil doen zoals overdracht...
Als ik dat bevestig dan zie ik in de verkenner de map waar de foto's in staam en kan ze benaderen.
Dit alles lukt bij mij niet, ik krijg de vraag niet na het aansluiten, ik kan wel zien in de verkenner dat de telefoon aangesloten is, maar zie geen map waar de foto's in staan.
Ik vraag dit omdat ik alles graag weer naar de PC wil kopiëren.

Het heeft wel gewerkt, maar er zal wel ergens een vinkje te veel of te weinig staan.
Ik heb beide toestellen ook naast elkaar gehad maar zal wel iets vergeten zijn.

Wie helpt mij op weg?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-10 19:36
Settings → USB settings → daar zal 'Use USB for' waarschijnlijk op 'Charging phone only' staan, en dat zal je op 'Transferring files' of 'Transferring images' moeten zetten.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Onder instellingen - beveiliging en privacy -> toevallig 'Automatisch blokkeren' aan staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koosr1946
Bedankt voor jullie reactie, maar ik heb 2 gelijke samsungs, de ene doet wel wat ik wil, de andere niet, dus waarschijnlijk ligt het aan mijn samsung.
Ik begrijp ook niet waar ik de settings en instellingen moet wijzigen, waarschijnlijk niet op de PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
Ik heb het ook over een instelling op de telefoon en @Hahn geloof ik ook.
Kan zijn dat de instelling op de ene telefoon aan staat en op de andere uit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
koosr1946 schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 12:36:
Bedankt voor jullie reactie, maar ik heb 2 gelijke samsungs, de ene doet wel wat ik wil, de andere niet, dus waarschijnlijk ligt het aan mijn samsung.
Ik begrijp ook niet waar ik de settings en instellingen moet wijzigen, waarschijnlijk niet op de PC
Op jouw Samsung-telefoon moet je naar Settings gaan, wat dus dat tandwieltje is als je het notificatiemenu naar beneden haalt. En dan de stappen volgen die ik benoemde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koosr1946
Sorry, ik kan dat allemaal niet vinden, mijn toestel zal dat wel eregens anders hebben staan, ik kom USB settings niet tegen.
Via inetrnet gezocht, naar Ontwikkelaarsopties gegaan en USB-foutopsporing ingeschakeld, maar kom de foto's niet tegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
koosr1946 schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 15:24:
Sorry, ik kan dat allemaal niet vinden, mijn toestel zal dat wel eregens anders hebben staan, ik kom USB settings niet tegen.
Via inetrnet gezocht, naar Ontwikkelaarsopties gegaan en USB-foutopsporing ingeschakeld, maar kom de foto's niet tegen
USB-foutopsporing heeft er niks mee te maken, dus dat gaat niet helpen inderdaad.

Ik gok dat je je telefoon op Nederlands hebt staan? Dan zal het waarschijnlijk 'USB instellingen' heten.

Ik zal het stap voor stap voor je uitspellen, met screenshots:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8HH2TKgcgG7BXWtthTdZR2M5v48=/800x/filters:strip_exif()/f/image/37wjZmbIDMCqvH21T7UDO1l4.png?f=fotoalbum_large

Stap 1: Naar Settings / Instellingen gaan (tandwieltje rechtsboven, screenshot 1, of gewoon Settings / Instellingen zoeken op je telefoon)

Stap 2: USB settings / USB instellingen opzoeken

Stap 3: Onder 'Use USB for' / 'Gebruik USB voor' de instelling veranderen naar de juiste instelling. Hiervoor zal je je telefoon eerst met USB aan moeten sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koosr1946
Ik ben je heel erg dankbaar voor alle energie die je er in stopt, maar ik krijg de USB settings niet.
Maar ik ben er achter gekomen via Solid Explorer waar de foto's stonden, daar ben ik heen gegaan, via bestandsoverdarcht heb ik ze op de PC gekregen.
Niet de gebruikelijke weg maar ik ben blij dat ik ze veilig gesteld heb.
Nu op zoek naar een nieuwe Samsung.
Nogmaals mijn dank aan jullie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koosr1946
Ik heb ook nog even op de telefoon van mijn vrouw gekeken, maar ook daar zag ik geen USB settings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
koosr1946 schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 16:37:
Ik heb ook nog even op de telefoon van mijn vrouw gekeken, maar ook daar zag ik geen USB settings
Aangezien je het al op een andere manier hebt opgelost, heeft het niet heel veel zin meer, maar: wat bedoel je met 'geen USB settings zien'?

Zoals ik in mijn screenshot laat zien kan je ook zoeken binnen Settings / Instellingen naar 'USB settings' of 'USB instellingen'. Zie je het dan écht niet?

Of kijk je alleen maar in de lijst van Settings / Instellingen en zie je het daar niet? Want daar staat het inderdaad niet direct onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koosr1946
Ik vind jouw manier van communiseren ook verre van vriendelijk, ik ben 79 jaar, ik doe mijn best en als ik het niet zie staan dan is dat ook zo.
Maar gelukkig heb ik het zonder jouw vriendelijke manier toch op kunnen lossen, echt "Hahntjes gedrag"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koosr1946
Graag een hele dikke slot erop met een dubbele ketting

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:54
koosr1946 schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 17:44:
Ik vind jouw manier van communiseren ook verre van vriendelijk, ik ben 79 jaar, ik doe mijn best en als ik het niet zie staan dan is dat ook zo.
Maar gelukkig heb ik het zonder jouw vriendelijke manier toch op kunnen lossen, echt "Hahntjes gedrag"
Men probeert je hier te helpen,daar staat de leeftijd los van. In mijn ogen ook vriendelijk. Je geeft aan dat je een nieuwe telefoon gaat kopen met als risico dat precies hetzelfde probleem zich voordoet omdat het waarschijnlijk geen defect betreft. En daarvoor probeert men je te behoeden lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-10 18:44
Realiseer jij je wel dat je hier op een forum bent van vrijwilligers en dat @Hahn uit zijn vrije tijd en goede wil de moeite neemt om stap voor stap de oplossing aan te bieden zelfs met de juiste screenshots voor het toestel dat je hebt , je duidelijk (probeert) te maken waar je probleem zit zodat je niet voor een onzin reden een compleet nieuwe telefoon hoeft te kopen.

Om dan een dergelijke reactie te lezen daarop zoals de jouwe vind ik persoonlijk vrij stuitend...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
Pardon :? Waar slaat dit op, wat is er niet vriendelijk aan wat ik zei? Ik vroeg enkel wat je precies bedoelde met het niet zien, want dat kan meerdere dingen betekenen.

Verder ben ik uit m'n weg gegaan om je, meermaals, op duidelijke manier te helpen, maar dit is stank voor dank zeg.

[ Voor 8% gewijzigd door Hahn op 05-10-2025 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
Ik vind dit geen nette reactie op iemand die u wilt helpen. Hij schrijft dit op geen enkele manier onvriendelijk. Het is enkel op een informele manier geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:40
79 jaar en nog geen manieren geleerd..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

@koosr1946

Zoals u kunt lezen heeft u de hulp van @Hahn verkeerd geïnterpreteerd. Dat kan gebeuren, maar dan is het wel zo netjes om dat toe te geven. Op deze wijze is de lol van het reageren op vragen voor onze forumbezoekers er snel van af. Dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Pagina: 1