Sinds een paar weken heb ik een Solis omvormer draaien met thuisaccu icm Bliq EMS.
De hoofdzekeringen zijn al een paar keer uitgeschakeld bij het opladen van mijn Tesla met 3x16A.
Blijkbaar wordt het laden van de accu door de Solis niet geknepen als de Bliq deze laat vollopen bij lage prijzen, terwijl mijn Tesla ook aan het laden is. Dit zou de Solis toch moeten doen als hij via de CT Meter (Eastron sdm630) meet dat er te veel vermogen/stroom gevraagd wordt?
De hoofdzekering klapt er nu uit (want 2x16= 32A, aansluiting is 3x25A).
De oplader voor de Tesla en de omvomer zitten beiden op een eigen 20A automaat/groep afgewerkt.
In de Solis app zie ik dat de CT meter de beide fases netjes uitleest.
In de Solis app kan ik zo 123 niet vinden of ik de grid ook ergen in kan stellen op max 3x25A)
Iemand een idee?
Opstelling:
- Omvormer: Solis | S6-EH3P10K-H-EU | Hybride.
- Thuisaccu: Pylontech H3 Force 24kWh.
- 3 Fase energymeter: Eastron sdm630
- Zonnepanelen
- Bliq EMS
- Aansluiting 3x25A.
De hoofdzekeringen zijn al een paar keer uitgeschakeld bij het opladen van mijn Tesla met 3x16A.
Blijkbaar wordt het laden van de accu door de Solis niet geknepen als de Bliq deze laat vollopen bij lage prijzen, terwijl mijn Tesla ook aan het laden is. Dit zou de Solis toch moeten doen als hij via de CT Meter (Eastron sdm630) meet dat er te veel vermogen/stroom gevraagd wordt?
De hoofdzekering klapt er nu uit (want 2x16= 32A, aansluiting is 3x25A).
De oplader voor de Tesla en de omvomer zitten beiden op een eigen 20A automaat/groep afgewerkt.
In de Solis app zie ik dat de CT meter de beide fases netjes uitleest.
In de Solis app kan ik zo 123 niet vinden of ik de grid ook ergen in kan stellen op max 3x25A)
Iemand een idee?
Opstelling:
- Omvormer: Solis | S6-EH3P10K-H-EU | Hybride.
- Thuisaccu: Pylontech H3 Force 24kWh.
- 3 Fase energymeter: Eastron sdm630
- Zonnepanelen
- Bliq EMS
- Aansluiting 3x25A.