Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannalicour
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 05-10 16:52
Hallo allemaal,

Ik overweeg een nieuwe vaatwasser, en de modellen ETNA VWV240ZWA en ETNA VWV440ZWA trekken mijn aandacht. Voordat ik een keuze maak, ben ik erg benieuwd naar ervaringen van mensen die één van deze apparaten hebben (gehad), in het bijzonder wat betreft:

Wasresultaat en drogenresultaat

Energie en waterverbruik is minder van belang.

Als je deze vaatwasser hebt, wil je dan iets laten weten over:

1. Hoe lang draai je ’m en in welke stand?

2. Hoeveel bestek/pannen/zware stukken gebruik je doorgaans in één keer?

3. Heb je de droogfase zelf aangepast (bijv. extra verwarmen, of met de deur op een kier)?

4. Zijn er nadelen die je bent tegengekomen (zoals kalk, vlekken, tijdsduur, geluid)?

Bij de consumentenbond scoren deze etna respectievelijk voor wassen een 7.9 vs een 8 en voor drogen een 9.1 vs een 7.8. (Hoofdprogramma)

Komt dat een beetje overheen met jullie ervaringen

Ik hoor graag jullie ervaringen! Alvast bedankt.

Mvg

Sam

[ Voor 3% gewijzigd door pannalicour op 04-10-2025 21:03 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartinMeijerink
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:22

MartinMeijerink

Computerrorist

Over dit specifieke model kan ik je niks vertellen, wel over de service van Etna:
We hebben in april 2021 een ETNA VW249M gekocht, na bijna een jaar deed ie het niet meer (stopte snel na het starten, of halverwege het programma ineens). Monteur was geweest, had een onderdeel vervangen, en hij was nog geen half uur weg, of hij deed het al weer niet goed. Ruim een week later kwam hij weer, en had weer een onderdeel vervangen, apparaat heeft het 5 weken goed gedaan, maar stopt er weer mee. Weer ruim een week later kwam de monteur weer, en nu heeft het apparaat het 9 maanden gedaan, tot hij er weer mee kapte. Weer kwam er een monteur, heeft het gefixt, en toen hij weg was vloog na drie kwartier de aardlekschakelaar eruit, en die konden we ook niet meer inschakelen totdat we de stekker van de Etna uit het stopcontact haalden. Uiteindelijk is er voor de 5e keer iemand namens Etna geweest, en die heeft een heel nieuw exemplaar geleverd. Dit is inmiddels ruim 2,5 jaar geleden, en dit apparaat doet het gewoon nog steeds heel goed.
Bij een storing duurt het dan wel gemiddeld 10 dagen voordat ze een keer langskomen, maar bij elk bezoek kregen we weer opnieuw 2 jaar garantie.
Ik ben dus wel heel tevreden over de service van Etna.

Daarnaast nog wat antwoorden op je vragen, ook al gaat het dan wel om een iets ander type.
1. Eigenlijk altijd Programma 2 (intensief), 117 minuten
2. Onderste rek vol met pannen (3 stuks) en borden, bovenin evt. klein pannetje en overig spul, altijd goed vol.
3. Bij ons model gaat de deur niet altijd open, maar doe ik dat zelf als ik hoor dat ie klaar is. Maar vaak is er ook niemand bij als ie klaar is, en doen we de deur pas open als hij al helemaal afgekoeld is, maar dan is meestal ook alles wel goed droog.
4. Nooit (altijd met een alles-in-één tablet gebruikt, de zout- en glansmiddel-reservoirs gebruiken we dus niet).
Mocht die van ons ooit een keer aan vervanging toe zijn, dan zou de inbouwversie van de ETNA VWV240ZWA m.i. mij een goede opvolger zijn.

An unbreakable toy is useful to break other toys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-10 22:33

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Hier ook geen specifieke ervaringen met die modellen, maar prima ervaringen met het merk. Ooit een tafelmodel vaatwasser gehad (gekocht bij Coolblue) en die na 5 jaar verkocht op MP (met positieve berichten van de koper na installatie) en toen ik verhuisde, zat ik toevallig met een keuken vol ETNA-apparatuur die perfect heeft gewerkt totdat ik zelf een nieuwe keuken liet plaatsen. Het is een merk met prima service verder.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannalicour
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 05-10 16:52
Bedankt voor jullie reactie. Ik vraag me af met betrekking tot het drogen hoe het kan dat afgezien van de automatische "deur open" techniek, zoveel verschil is qua resultaat met betrekking tot deze 2 apparaten. 9.1 tegen 7.8.