Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TacticalRooster
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:12
Hi allemaal,

Ik heb een Iiyama G-Master GCB3486WQSCP-B1 gekocht om zo met de ingebouwde KVM switch mijn gaming desktop alsook werklaptop te kunnen gebruiken, en mijn toetsenbord en muis aan de KVM te hangen.

Ik heb de monitor verbonden met stroom.
De displayport kabel gaat naar mijn desktop.
Mijn muis (Logitech G502 bedraad) via de USB van de muis in de monitor's USB port.
Mijn toetsenbord (Logitech G915, bedraad) ook via de eigen USB in de overgebleven USB port van de monitor.
Vervolgens de meegeleverde USB A-B van de monitor naar de desktop.

Ik krijg beeld, maar de muis en het toetsenbord worden niet herkend. Wanneer ik de muis en toetsenbord direct in de desktop steek doen ze het wel als verwacht, maar niet wanneer in de monitor geplugt.

Ik probeerde voor de beeldvorming ook mijn werklaptop door die met de USB C-C kabel te verbinden, maar die gaf ook zelfs geen beeld, werd niet geladen, en de keyboard & muis niet herkend.

Zie hieronder mijn prachtige illustratie.

Ik hoop dat ik gewoon iets doms over het hoofd zie, haha

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZyGUIwI-WHvoM21mkaU8-HPs-pg=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/YEwbRD9x41kElMYgkGrAj21j.png?f=user_large

Wat zie ik over het hoofd? Ik heb voor mijn gevoel al alle USB opties geprobeerd (had ook nog een 2 to 4 USB hubje liggen) maar ik krijg het gevoel alsof de KVM in de monitor mijn toetsenbord en muis niet kan of wil herkennen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolvganger
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 20:42

Wolvganger

Do not eat the yellow snow.

Kun/moet je in het menu van de KVM instellingen nog iets koppelen?

Soms moet je nadrukkelijk aangeven welke input je koppelt. Dan is er bijv. standaard wel e.e.a. ingesteld voor de HDMI poort (lust daar de USB door) maar nog niets voor DP (geen USB doorgifte).

"Hoe meer het kan, hoe sneller het stuk is."