Het begint kouder te worden dus we zijn er eindelijk aan begonnen om de nieuwe vloerverwarming in gebruik te nemen in onze nieuwe woning. Echter is er na een paar dagen nog niks veranderd qua temperatuur van de invoer en uitvoer van de vloerverwarming, beiden rond de 16 graden. Het lijkt erop dat het warme water niet voorbij de aanvoerkraan komt. Maar ik weet er te weining van daarom hoop ik dat 1 van jullie misschien een idee heeft wat het probleem is.
Heb ook 2 plaatjes van de installatie toegevoegd en aangegeven welke leidingen wel warm zijn of koud zijn.
Het lijkt erop dat het warme water de pomp niet ingaat en dan wordt het dus ook niet warm. Maar hoe zorg ik ervoor dat dit het wel gaat doen? Of misschien is er iets heel anders aan de hand.
:strip_exif()/f/image/CeqjRPuY2x0tTHYR4DeCHhlI.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5Yje4BmJfeOOkdwIpZFJdUoZ.jpg?f=fotoalbum_large)
Relevante hardware die ik gebruik
CV: Intergas HReco 30 aanvoertemperatuur 60 graden
Vloerverwarming pomp: Wilo para met VTE verdeler
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ben begonnen met ontluchten(wat niet nodig was) en langzaam de aanvoerkraan elke dag 5 graden omhoog gedraaid om alles langzaam op temperatuur te brengen. De druk van het systeem is ongeveer 1.8.
CV-ketel instellingen lijken ook ok te zijn. En de thermostaat staat 4 graden hoger dan dat het daadwerkelijk in huis is.
Iemand een idee waarom mijn vloerverwarming niet warm wordt?
Heb ook 2 plaatjes van de installatie toegevoegd en aangegeven welke leidingen wel warm zijn of koud zijn.
Het lijkt erop dat het warme water de pomp niet ingaat en dan wordt het dus ook niet warm. Maar hoe zorg ik ervoor dat dit het wel gaat doen? Of misschien is er iets heel anders aan de hand.
:strip_exif()/f/image/CeqjRPuY2x0tTHYR4DeCHhlI.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5Yje4BmJfeOOkdwIpZFJdUoZ.jpg?f=fotoalbum_large)
Relevante hardware die ik gebruik
CV: Intergas HReco 30 aanvoertemperatuur 60 graden
Vloerverwarming pomp: Wilo para met VTE verdeler
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ben begonnen met ontluchten(wat niet nodig was) en langzaam de aanvoerkraan elke dag 5 graden omhoog gedraaid om alles langzaam op temperatuur te brengen. De druk van het systeem is ongeveer 1.8.
CV-ketel instellingen lijken ook ok te zijn. En de thermostaat staat 4 graden hoger dan dat het daadwerkelijk in huis is.
Iemand een idee waarom mijn vloerverwarming niet warm wordt?