Microsoft MFA kwijt na nieuw device en password

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancehengst
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-10 13:32
Hallo, bij de overstap naar een nieuwe iPhone, mijn 'oude' telefoon is reeds gewist, werkte mijn Microsoft authenticator niet meer, en ben ik overal uit Teams gegooid. Dat laatste kwam vooral omdat ik tijdens de verschillende pogingen tot herstel mijn wachtwoord had vernieuwd, en het puur invoeren van dat nieuwe wachtwoord ging gepaard met de opdracht 'voer ... in op de Authenticator', waar die code nooit binnen kwam en ik vervolgens buiten gesloten ben. Heel frustrerend, omdat ik veel van dit soort berichten lees.
Heeft er iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dancehengst schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 17:21:
Hallo, bij de overstap naar een nieuwe iPhone, mijn 'oude' telefoon is reeds gewist, werkte mijn Microsoft authenticator niet meer, en ben ik overal uit Teams gegooid. Dat laatste kwam vooral omdat ik tijdens de verschillende pogingen tot herstel mijn wachtwoord had vernieuwd, en het puur invoeren van dat nieuwe wachtwoord ging gepaard met de opdracht 'voer ... in op de Authenticator', waar die code nooit binnen kwam en ik vervolgens buiten gesloten ben. Heel frustrerend, omdat ik veel van dit soort berichten lees.
Heeft er iemand een oplossing?
Naar je IT beheerder die een MFA reset kan initiëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancehengst
Helaas, ik werk alleen...Andere suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

@Dancehengst je zegt werk: MS365 bedrijfsaccount, of prive hotmail/outlook.com? Er is bij betaalde versie vast een route, immers is je creditcard / bankrekening dan nog een werkend kanaal.

Heel terecht dat je eerst in oudere topics zoekt. maar je kunt dan prima een eigen topic aanmaken als de gevonden tips niet helpen. De situatie is immers anders.
Het is dan wel handig om die tips dan in de topicstart te benoemen. Ik splits je vraag alsnog even af naar een los topic

Ik neem aan dat je https://account.live.com/acsr al tegen was gekomen. En weet niet of er nog andere manieren zijn. Het hele idee van passwords en MFA is dat iemand zonder geen toegang kan krijgen. Anders kan een 'hacker' het ook.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancehengst
Hi (naam), ik dank je voor je reply. De link voor accountherstel betreft 'live' en werkt niet voor mijn betaalde Microsoft Entra ID herstel. Was het maar zo eenvoudig (maar toch veilig) ik blijf open voor suggesties...
Ik heb gewoon een zakelijke licentie voor Teams, en na instellen nieuwe telefoon kwam ik erachter dat er een procedure achter zit, welke ik dus niet heb gevolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-10 16:57
Support case starten bij Microsoft. Ik heb mezelf ooit ook buitengesloten van een M365 tenant (ook de enige user). Zij kunnen je helpen met het resetten van MFA na een reeks validatieacties.

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Is je telefoonnummer dan ook niet bekend zodat je een (gesproken) SMS kunt laten sturen?

Vaak krijg je ook nog de optie “Ik kan mijn Authenticator op dit moment niet gebruiken”. Tik daar eens op wanneer je dat ziet. Kijk wat er mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Voice / SMS voor MFA is verouderd, wordt uitgefaseerd.

-
Ah mooi: als zakelijk dan heb je bewijzen zoals betaalgegevens. Ik denk dat je dan kunt bellen via Telefoonnummers van de klantenservice - Microsoft Ondersteuning

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancehengst
Ik heb geen andere mogelijkheden om aan te melden, niet via email, niet via sms.
Zelfs als ik support wil aanvragen komt hij met een code voor de authenticator en die kan ik nergens invullen en dat is heel frustrerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Dancehengst schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 14:20:
Zelfs als ik support wil aanvragen komt hij met een code voor de authenticator en die kan ik nergens invullen en dat is heel frustrerend.
Na bellen met de servicedesk bedoel je? Ik mag hopen dat ze dan desgevraagd ook zeggen waar die op te voeren.

QR- of andere code? Code kan je wellicht invoeren in de authenticator, +-je, work account, QR, add manually.

Tenzij je nog ergens een backup hebt van de authenticatie-codes, is een reset via hen denk ik de enige manier.

[ Voor 4% gewijzigd door F_J_K op 05-10-2025 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancehengst
Kan geen telefoonnummer- of mailadres vinden om support te krijgen. Per mail komt er sowieso een code voor de authenticator, maar kan die nergens kwijt, omdat mijn account niet is geverifieerd. Elke actie resulteert in een code die ik niet kan invullen. Als ik kies voor 'ik kan mijn authenticator niet gebruiken' is de enige andere optie;

Bevestig uw identiteit
Uw account is niet geverifieerd. Probeer het opnieuw. Details weergeven

Een aanvraag in de Microsoft Authenticator-app goedkeuren

Gebruik een verificatiecode
Zijn uw verificatiemethoden actueel? Controleren bij https://aka.ms/mfasetup

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancehengst
Geprobeerd, maar je krijgt een AI die de 10 makkelijkste issues kan melden, maar reset kent ze niet en dan wordt er vrolijk opgehangen...
Pagina: 1