Asus Zenbook 14 word mega warm

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NerdFury2020
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 04-10 16:04
Ik heb niet zo lang geleden een Asus Zenbook 14 gekocht. 32gb ram, amd ryzen ai 7, 860m igpu.

Zou met gemak een game zoals World of Warcraft classic moeten draaien. Maar hij tikt heel snel de 100 graden celcius aan. En gaat dan nog ver daar boven. Wat kan hier de reden van zijn?

[ Voor 25% gewijzigd door NerdFury2020 op 03-10-2025 19:30 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phenos2
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03:10
Dan denk ik dat hij verstopt zit met stof, dat een cpu even 100'c aantikt is met de CPU's van vandaag geen uitzondering meer door de hoge turboboost van een paar seonden maar over het algemeen moet dat stabiliseren onder de de temperatuurlimiet. Kan ook zijn dat de koelpasta niet meer fris is en dit soort laptops voorzie ik bedrijfsmatig altijd van PTM7950. Tegenwoordig hebben steeds meer laptops en videokaarten PTM ipv siliconenpasta maar de fabrieks applicatie is vaak slordig met een grote kwak aan overgelopen smurrie dat bijv tegen een rand aandrukt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NerdFury2020
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 04-10 16:04
Phenos2 schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 03:48:
Dan denk ik dat hij verstopt zit met stof, dat een cpu even 100'c aantikt is met de CPU's van vandaag geen uitzondering meer door de hoge turboboost van een paar seonden maar over het algemeen moet dat stabiliseren onder de de temperatuurlimiet. Kan ook zijn dat de koelpasta niet meer fris is en dit soort laptops voorzie ik bedrijfsmatig altijd van PTM7950. Tegenwoordig hebben steeds meer laptops en videokaarten PTM ipv siliconenpasta maar de fabrieks applicatie is vaak slordig met een grote kwak aan overgelopen smurrie dat bijv tegen een rand aandrukt.
Ik heb de laptop echt pas een week nieuw. Laptop tikte op gegeven moment de 110, 120 graden aan. Ging daarna ook niet meer aan zonder op netstroom aangesloten te zijn..

Dus ik heb de laptop retour gestuurd. Aangegeven dat ik mijn geld terug wil.

Had ik toch maar geluisterd naar de mensen die op Tweakers aangaven dat ik beter een macbook pro kon kopen. Zodra ik mijn geld terug heb is dat ook het eerste wat ik ga doen.