Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03-10 18:25

PinusRigida

I put the p in pool.

Topicstarter
Hallo Tweakers,
Ik zit met een lastig probleem om opgelost te krijgen.

M'n thuisnetwerk valt steeds even weg (voor zo'n minuut of 5, dan herstelt het zich automatisch, of als ik manueel reboot herstelt het ook)

M'n thuisnetwerk wordt geregeld door de standaard-modem van Telenet (Vlaanderen) dit is een CH7465LG-TN
Technische info:
Eurodocsis 3.0 modem
4 ethernet-aansluitingen (Gigabit)
2 RJ11-telefoonaansluitingen
WPS-ondersteuning via MyTelenet
Ondersteuning van 2,4 en 5GHz frequentiebanden
Ondersteuning van IPv4 en IPv6
802.11ac wifi-standaard
Downloadsnelheid tot 600 Mbit/s
Standaardverbruik: 12 W

Wanneer doet de storing het zich voor: Alleen op thuiswerkdagen, dat is 3x per week, dus ik werk een ganse dag thuis op m'n zolderverdiep dat ingericht is als thuiwerk kantoor, daar zit ik op 1 van m'n 2 Access-points (TP-Link RE450), het ding is ingesteld als AP en heeft een Vast IP, DHCP server uitgeschakeld.

Dus ik werk een ganse dag op dat moment is m'n werk-pc bekabeld aangesloten, andere apparaten (m'n smartphone, m'n tablet (voor muziek) en vaak nog m'n eigen privé-laptop) via het WiFi.

Alles gaat goed, totdat ik stop met werken, ik schakel beide laptops en m'n tablet uit en ik ga naar beneden, daar schakelt mijn smartphone over naar het AP van beneden: ook een TP-Link RE450 ingesteld als AP, vast IP en géén DHCP server. (DHCP wordt geregeld door mijn hoofdrouter)

Ik denk dat het probleem te maken heeft met die TP-Links vermits het pas begonnen is als ik die dingen in huis heb gehaald. maar niet onmiddellijk, ze werkten een tijdje goed, zo in de loop van dit voorjaar is het begonnen.

Beide AP's heb ik een vast IP gegeven binnen de range van 192.168.0.1 tot 99 zoals het hoort.

De storing doet zich uitsluitend voor télkens wanneer ik boven alles afsluit en ik beneden kom met het énige apparaat dat ik van boven meebreng naar beneden, nl. m'n smartphone.

...ik denk niet dat het aan de smartphone ligt vermits ik gedurende andere dagen ook vaak boven connecteer, (bvb. als ik in bad zit, of als ik in slaapkamer ben), en vervolgens weer connecteer met het WiFi beneden, dan is er geen probleem, het gebeurt uitsluitend wanneer ik een ganse dag boven heb gezeten.

dan valt overal de WiFi even uit: televisie zegt dan "oeps, u heeft geen verbindint", op elk mobiel apparaat staat dan een uitroeptekentje naast het WiFi-icoontje, en alles is even verbinding kwijt... 5 minuten wachten: alles terug normaal... Ik word er wat gek van want dit is zo'n typisch probleem dat wanneer je het in Google opzoekt, je van die standaard 'numbnut' oplossing-lijstjes krijgt van

- zorg dat je modem aan staat 8)7
- zorg dat je het juiste paswoord van je WiFi hebt ingegeven |:(

Ik heb een donkerblauw vermoeden dat het met die 2 RE450's te maken heeft maar ik weet niet wàt juist.

Ik heb ondertussen al 3x van vast IP veranderd maar dat is het niet.

DHCP wordt verdeeld door hoofdmodem, niet door AP's, dat hoort zo, dacht ik toch?

An wat kan dit dan liggen? help!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Trek alles los na de modem.
En gebruik de wifi van de modem en een laptop op die wifi voor een langdurige ping test..

Gedraagt de wifi zich dan goed dan accesspoints met kabel aansluiten en bekijken of dat het probleem oplost.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Zijn die re450 bedraad of draadloos verbonden?

Sowieso vind ik een netwerk met 2x een re450 wel beetje matige setup maar het kan natuurlijk prima werken

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

Topicstarter
laurens0619 schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 14:10:
Zijn die re450 bedraad of draadloos verbonden?

Sowieso vind ik een netwerk met 2x een re450 wel beetje matige setup maar het kan natuurlijk prima werken
Bedraad, want in AP-modus, anders waren het gewoon repeaters.

Tuurlijk is het een matige setup, maar dat is de issue niet.
Het is voldoende voor nu, upgraden doe ik van zodra ik naar fiber ben overgestapt en die zit nog maar net in huis.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• laurens0619
  • Nu online
PinusRigida schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 14:48:
[...]

Bedraad, want in AP-modus, anders waren het gewoon repeaters.

Tuurlijk is het een matige setup, maar dat is de issue niet.
Het is voldoende voor nu, upgraden doe ik van zodra ik naar fiber ben overgestapt en die zit nog maar net in huis.
Snap ik

Maar je probleem is zo magisch dat ik het ook niet zou weten.

Je zegt eigk: zodra apparaat x met accesspoint y verbonden is, vallen apparaten uit.
Valt alles uit?
- bedraad en draadloos?
- alle apparaten of alleen apparaten verbonden met acceespoint beneden?
- altijd als je tel beneden verbonden raak of sporadisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

Topicstarter
Ik ga even in je quote hieronder antwoorden
laurens0619 schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 14:52:
[...]

Snap ik

Maar je probleem is zo magisch dat ik het ook niet zou weten. jidd! :D

Je zegt eigk: zodra apparaat x met accesspoint y verbonden is, vallen apparaten uit. nja niet echt, apparaten vallen niet uit, alleen de WiFi verbinding valt weg op alle apparaten die op dat moment met WiFi verbonden zijn... het gebeurt wel vaker per dag dat apparaten met 1 van beide AP's verbonden zijn, en wisselen van AP al naargelang dat apparaat mee naar boven of beneden gaat, dan geeft het geen enkel probleem wisselen van AP gaat naadloos het is echt héél specifiek wanneer ik boven afsluit... 5 minuten later is de WiFi down voor zo'n 5 à 10 minuten maximum

Valt alles uit?
Alleen de WiFi ligt er even uit, dat is dan wel algemeen voor héél het thuisnetwerk, dus ook de apparaten die op het hoofdmodem zijn verbonden, krijgen dan even geen signaal. (bvb, m'n HW P1 meter zit dan rood te knipperen en die is niét met één van de AP's verbonden) buitencamera's geen verbinding, digi-tv weg, alles dat met WiFi werkt, heeft geen signaal

- bedraad en draadloos? nog niet getest vermits het énige apparaat dat bedraad aangesloten is (buiten die 2 AP's, die op dat moment ook niet bereikbaar zijn wegens die storing), op dat moment afgesloten werd = mijn werk-laptop (kan het eventueel aan een netwerkinstelling van die laptop liggen?!

- alle apparaten of alleen apparaten verbonden met acceespoint beneden? alle apparaten, ook diegene verbonden met het hoofdmodem, en telkens voor tussen 5 à 10 minuten, in het begin startte ik steeds terug op, nu draai ik met m'n ogen, zucht ik eens, maak me een koffietje, en tegen dat ik m'n koffie omroer, is het netwerk vanzelf terug in orde, maar het irriteert me wel elke keer dat het gebeurt.

- altijd als je tel beneden verbonden raak of sporadisch Neen, die telefoon verbindt wel meermaals met beide AP's afwisselend, dan gebeurt er niks..., het is echt specifiek na een dag gethuiswerkt te hebben... De telefoon is toevallig het enige apparaat dat dan ook meekomt naar beneden, vandaar dat ik het vernoem, maar als het aan m'n telefoon zou liggen, zou het bvb. ook gebeuren wanneer ik in het weekend naar beneden kom en connecteer met het AP van beneden, maar dan blijft alles verbonden en ok..., maar ik heb meer de indruk dat het ligt aan het afsluiten van die laptop van het werk? die is wel steeds met een WerkVPN verbonden én bedraad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
  • Nu online
Pfoe!
Het beste waar ik op kom is toeval icm een algeheel instabiel netwerk :p
Maar ik snap dat je daar niet zoveel aan hebt.

Ik zou het advies van @jack zomer opvolgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

Topicstarter
Ik heb even iets geprobeerd, vermits ik er nu actief over aan het converseren ben, en ik meer en meer met dichtgenepen beschuldigende ogen naar die werklaptop van me aan het kijken was...

Die zit aan een USB-C-dock... dàt dock zit aangesloten via UTP (in een wandcontact-doos).

Ik heb 's getest: ik heb nu gewoon het UTP uitgetrokken en wat raad je?

WiFi lag er weer uit, overal, inclusief beneden...

Ik heb het dus genarrowed-down naar:

- de laptop van het werk
- de UTP- kabelverbinding met het dock waarin die latpop zit.

Die laptop is nu verbonden met het WiFi...

Ik ga nu eens testen door die af te sluiten zoals ik ook doe wanneer m'n werkdag erop zit en 's zien wat het doet.

Ik laat nog wat weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

Topicstarter
laurens0619 schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 15:20:
Pfoe!
Het beste waar ik op kom is toeval icm een algeheel instabiel netwerk :p
Maar ik snap dat je daar niet zoveel aan hebt.

Ik zou het advies van @jack zomer opvolgen
Ja, het is idd. algeheel instabiel geworden, maar dat was het niet altijd...
Used to be zonder de minste issues, jarenlang... en nu 3x per week zonder uitzondering...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

Topicstarter
Ok dus dat is nu toch wel héél bizar.

Dus ik trek die UTP kabel uit laptop van het werk (ttz, uit USB C dock waarmee die laptop verbonden is)

WiFi netwerk down -weer over heel m'n huis, inclusief beneden-

Nu is laptop verbonden over 5Ghz WiFi... als ik die nu uitschakel zoals ik doe op het einde van een werkdag... geen probleem...

Kan het probleem dat ik heb, liggen aan een slechte UTP-kabel? of UTP wandcontactdoos??
Of aan een conflict dat die geeft wanneer die bedraad is aangesloten?

Ik heb hier te weinig kennis over maar misschien zijn hier netwerk-experts die hier iets mee kunnen?

Als dit écht het probleem is zal ik die laptop uiteraard vanaf nu steeds alleen nog op WiFi gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelle Brolnir
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:03
Losse vraag: zitten die paaltjes nog in een switch of zitten ze direct in je modem? Want direct in je modem is een nono met die dingen. Er moet een switch tussen de tplinks en je modem.

Frontpagemoderatie functie tweakers: -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

Topicstarter
Jelle Brolnir schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 15:56:
Losse vraag: zitten die paaltjes nog in een switch of zitten ze direct in je modem? Want direct in je modem is een nono met die dingen. Er moet een switch tussen de tplinks en je modem.
Paaltjes?

I.i.g. die TP-links zitten in een stopcontact, maar toen ik m'n huis bouwde heb ik UTP naar de kamers laten leggen, die aansluitingen zitten naast (de meeste) stopcontacten.

Dus die TP-links zitten in een stopcontact en vervolgens met een UTP-kabeltje verbonden met die aansluiting die er enkele Centimeter naast in de muur zit.

Zo is er eentje in de woonkamer aangesloten en eentje op m'n thuiswerkbureau boven.

Ps: ik haal dit even uit ChatGPT:

"Nee, een switch is niet noodzakelijk; je kunt een access point (AP) direct op de router of (in het geval van een gecombineerd modem/router apparaat) op het modem aansluiten, aangezien beide apparaten poorten hebben voor netwerkverbindingen. Je hebt een switch alleen nodig als je meer bekabelde apparaten wilt aansluiten dan dat je router of modem aan poorten heeft."

...en dat is het geval niet; m'n modem heeft 4 UTP poorten en in totaal zijn waren er 3 apparaten bedraad aangesloten, nu dat ik die laptop op de WiFi gezet heb, maar 2 meer, nl. die 2 AP's.

[ Voor 29% gewijzigd door PinusRigida op 03-10-2025 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelle Brolnir
PinusRigida schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 16:02:
[...]

Paaltjes?

I.i.g. die TP-links zitten in een stopcontact, maar toen ik m'n huis bouwde heb ik UTP naar de kamers laten leggen, die aansluitingen zitten naast (de meeste) stopcontacten.

Dus die TP-links zitten in een stopcontact en vervolgens met een UTP-kabeltje verbonden met die aansluiting die er enkele Centimeter naast in de muur zit.

Zo is er eentje in de woonkamer aangesloten en eentje op m'n thuiswerkbureau boven.
Ja ik noem de tp link mesh apparaten paaltjes :9

Maar zitten die utp aansluitingen uiteindelijk direct in je modem of zit er eerst nog een switch voor? Zou denken van wel gezien het potentieel aantal utp aansluitingen die je hebt maar je weet het nooit.

Edit: uiteraard kan ik dat artikel momenteel niet vinden die dit uitlegt...zucht

[ Voor 4% gewijzigd door Jelle Brolnir op 03-10-2025 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

Topicstarter
Jelle Brolnir schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 16:08:
[...]

Ja ik noem de tp link mesh apparaten paaltjes :9

Maar zitten die utp aansluitingen uiteindelijk direct in je modem of zit er eerst nog een switch voor? Zou denken van wel gezien het potentieel aantal utp aansluitingen die je hebt maar je weet het nooit.
ah neen, ik snap je, in totaal zijn er in m'n huis 4 UTP wandaansluitingen (mja, met "naast de meeste stopcontacten" bedoel ik de "meest courante voor UTP", uiteraard niet in WC, badkamer, garage, zelfs niet in slaapkamers)

Dus 4 UTP poorten op modem/router, en 4 UTP-aansluitingen verdeeld in m'n huis (waarvan nu slechts 2 in gebruik)

Dus ook geen switch, die kabels gaan rechtstreeks naar het modem... tenzij de installateur in 2016 een switch achter een muur heeft verstopt maar dat lijkt me ongebruikelijk. :D

[ Voor 11% gewijzigd door PinusRigida op 03-10-2025 16:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:19

franssie

Save the albatross

AP's direct in je modem zou moeten werken, want aan die kant is dat gewoon een ingebouwde switch functionaliteit.
Dat gezegd hebbende, wel apart dat het modem internet verliest (ik neem aan dat het WiFi niet uitvalt) als je een UTP verbinding verwijderd. De vaste IP adressen worden neem ik verder aan als vast in de DHCP gezet en niet handmatig in de AP's ?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelle Brolnir
PinusRigida schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 16:14:
[...]

ah neen, ik snap je, in totaal zijn er in m'n huis 4 UTP wandaansluitingen (mja, met "naast de meeste stopcontacten" bedoel ik de "meest courante voor UTP", uiteraard niet in WC, badkamer, garage, zelfs niet in slaapkamers)

Dus 4 UTP poorten op modem/router, en 4 UTP-aansluitingen verdeeld in m'n huis (waarvan nu slechts 2 in gebruik)

Dus ook geen switch, die kabels gaan rechtstreeks naar het modem... tenzij de installateur in 2016 een switch achter een muur heeft verstopt maar dat lijkt me ongebruikelijk. :D
Voorbeeld artikel gevonden. Ik heb nl. thuis 3 tplink decos staan, m4 model. Switchde van mode en toen had ik gedoe. Switch tussen deco en modem gezet, probleem opgelost.

Link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

Topicstarter
franssie schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 16:16:
AP's direct in je modem zou moeten werken, want aan die kant is dat gewoon een ingebouwde switch functionaliteit.
Dat gezegd hebbende, wel apart dat het modem internet verliest (ik neem aan dat het WiFi niet uitvalt) als je een UTP verbinding verwijderd. De vaste IP adressen worden neem ik verder aan als vast in de DHCP gezet en niet handmatig in de AP's ?
Hmmmm... dat kan eventueel ook een issue zijn: ik heb die twee TP-Link RE450's een vast IP gegeven via de TP-link Tether app... verder heb ik de instellingen van m'n hoofdmodem gewoon gerust gelaten... (wél de boel manueel herstart van zodra ik vast IP aan die AP's had toegekend)

En vaak werkt alles perfect, bvb. deze vakantie een maand lang niet gewerkt: geen issues.
Ik start de eerste thuiswerkdag m'n werklaptop op: ook geen issues
Maar van zodra ik die laptop afsluit: ligt de boel plat.*

(en die werklaptop is niét verbonden met een AP, maar via UTP-wandaansluiting rechtstreeks in het hoofdmodem)

* Geen connectie dus met geen enkel WiFi-apparaat, dit voor zo'n 5 minuten en dan krijgen alle apparaten weer verbinding.

[ Voor 5% gewijzigd door PinusRigida op 03-10-2025 16:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-10 11:53
PinusRigida schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 16:02:
[...]

Paaltjes?

Zou de aansluiting in de muur, bij je thuiswerkbureau gaar zijn?
Daar zit een TP-link en je docking op begrijp ik?
Als je laptop met WIFI werkt, is er geen probleem.

Probeer eens aan die kabel te "rommelen" dus flink heen en weer bewegen of er dan wat gebeurt.
En anders 1 kabel vanaf de muur naar een switchje (Action bijvoorbeeld, paar euro) en daar je TP-link en je dock op.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Voor een tientje excl patch kabeltje kan je inderdaad wel kijken of een switch wat oplost.
De post van @Jelle Brolnir lijkt toch op wat voodoo in het modem te wijzen.

https://www.action.com/nl...k-desktop-switch-ls1005g/

edit: Dus echt het hele wifi netwerk gaat plat als in uit de lucht (niet zichtbaar) - het wordt steeds vreemder.

[ Voor 19% gewijzigd door franssie op 03-10-2025 16:25 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

Topicstarter
Ora et Labora schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 16:20:
[...]

Zou de aansluiting in de muur, bij je thuiswerkbureau gaar zijn?
Daar zit een TP-link en je docking op begrijp ik?
Als je laptop met WIFI werkt, is er geen probleem.

Probeer eens aan die kabel te "rommelen" dus flink heen en weer bewegen of er dan wat gebeurt.
En anders 1 kabel vanaf de muur naar een switchje (Action bijvoorbeeld, paar euro) en daar je TP-link en je dock op.
Ja idd, daar lijkt het wel op, zoals je zegt: als die laptop met WiFi werkt: geen probleem, plug ik die in: ook geen probleem, pas bij het uitpluggen OF uitschakelen van die laptop, indien bekabeld, ligt het weer plat...

misschien handig om te weten: die laptop zit niet verbonden met die TP-link, is eigenlijk het enige apparaat boven dat niet met die TP-link is verbonden vermits die laptop in een UTP muuraansluiting zit. (en de TP-link aan de andere kant van de ruimte in een àndere UTP muuraansluiting)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Nu online
Jelle Brolnir schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 16:17:
[...]

Voorbeeld artikel gevonden. Ik heb nl. thuis 3 tplink decos staan, m4 model. Switchde van mode en toen had ik gedoe. Switch tussen deco en modem gezet, probleem opgelost.

Link
Dat is inderdaad een bekend probleem bij de deco reeks. Die gebruikt IEEE1905.1 om een neighbour Discovery te doen om andere deco's te vinden en te bepalen of het 1 groot netwerk is.

die repeaters van de TS zijn geloof ik veel platter en kunnen dat niet, je moet ze geloof ik ook afzonderlijk van elkaar configureren. desalniettemin zou de ts het inderdaad kunnen testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelle Brolnir
laurens0619 schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 16:31:
[...]

Dat is inderdaad een bekend probleem bij de deco reeks. Die gebruikt IEEE1905.1 om een neighbour Discovery te doen om andere deco's te vinden en te bepalen of het 1 groot netwerk is.

die repeaters van de TS zijn geloof ik veel platter en kunnen dat niet, je moet ze geloof ik ook afzonderlijk van elkaar configureren. desalniettemin zou de ts het inderdaad kunnen testen
Ahh, ja, lijken in het geheel wel andere apparaten inderdaad. Naja, dan is het inderdaad slechts iets om te testen ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Nu online
Het enige technische wat ik kan verzinnen is dat je laptop dhcp server is en gateway/dns voor internet.

Zodra die laptop uit gaat isdie weg en valt internet overal weg tot er een dhcp renew is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@laurens0619 lol, dan zou het uiteindelijk gewoon een DNS probleem kunnen zijn :P
Dat is natuurlijk makkelijk te controleren door even een IPCONFIG /ALL te doen op een draadloos apparaat met de laptop aan.

Maar ik zou niet weten hoe ik dat gedrag voor elkaar zou kunnen krijgen op een netwerk, maar ik weet ook niet weer zo heel veel van netwerken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
  • Nu online
Inderdaad, of dns :) its always dns!

Ts die bv pihole op zn laptop heeft gezet, dat is vergeten maar wel uitdeelt in de dns naast een secondary.

Of gare werklaptop die iets met dhcp doet

Ipconfig nalopen lijlt mij goede

Ik zet mn geld nog steeds in op toeval+algehele instabiliteit

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Wat ik begreep is dat TS het prima kan reproduceren dus dat sluit wel wat toeval uit.

Wel intrigerend dit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Falcon93
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:07
PinusRigida schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 15:52:
Ok dus dat is nu toch wel héél bizar.

Dus ik trek die UTP kabel uit laptop van het werk (ttz, uit USB C dock waarmee die laptop verbonden is)

WiFi netwerk down -weer over heel m'n huis, inclusief beneden-

Nu is laptop verbonden over 5Ghz WiFi... als ik die nu uitschakel zoals ik doe op het einde van een werkdag... geen probleem...

Kan het probleem dat ik heb, liggen aan een slechte UTP-kabel? of UTP wandcontactdoos??
Of aan een conflict dat die geeft wanneer die bedraad is aangesloten?

Ik heb hier te weinig kennis over maar misschien zijn hier netwerk-experts die hier iets mee kunnen?

Als dit écht het probleem is zal ik die laptop uiteraard vanaf nu steeds alleen nog op WiFi gebruiken...
Dit euvel heb ik gehad met een Dell dock. Die veroorzaakte broadcast storms. Sinds updaten van dock firmware geen last meer van gehad.

Wikipedia: Broadcast storm

[ Voor 4% gewijzigd door Falcon93 op 03-10-2025 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

Topicstarter
Ik ben dit weekend niet thuis (uitstapje voor 12'de verjaardag dochter), maar begin volgende week test ik wat dingen uit, ik zet hier zeker een update.

Dank alvast!
Pagina: 1