Wij hebben een hoekhuis, en binnenkort komt daar een aanbouw naast van 39m2. Dat gaat worden een slaapkamer met douch/toilet. Ons huis is uit 2021, en uitgevoerd met een Alpha Innotec MSW2-6S water/water warmtepomp. Dit werkt allemaal prima, en het comfort is heerlijk. Zowel in de Zomer (passief koelen) als in de winter, verwarmen.
Nu komt er dus een aanbouw bij. Daar stond eerst in dat de vloerverwarming 15 hoh zou worden, dit heb ik veranderd naar 10 hoh.
Kwa isolatie staat dit op de offerte.
Spouwmuur: Ursa Walltec 13
Dak: 140mm Pir gerekend Rd;6.36
Vloer: PS-Combivloer Rc3.7
Is dit voldoende, of kan het beter? Wellicht kan het altijd beter beter, maar het zou jammer zijn as je iets bouwt, waarbij je met een paar simpele andere keuzes, minder warmteverlies hebt, en meer comfort.
Ik hoop zo genoeg informatie gegeven te hebben, en zo niet, dan zoek ik meer informatie op.
Nu komt er dus een aanbouw bij. Daar stond eerst in dat de vloerverwarming 15 hoh zou worden, dit heb ik veranderd naar 10 hoh.
Kwa isolatie staat dit op de offerte.
Spouwmuur: Ursa Walltec 13
Dak: 140mm Pir gerekend Rd;6.36
Vloer: PS-Combivloer Rc3.7
Is dit voldoende, of kan het beter? Wellicht kan het altijd beter beter, maar het zou jammer zijn as je iets bouwt, waarbij je met een paar simpele andere keuzes, minder warmteverlies hebt, en meer comfort.
Ik hoop zo genoeg informatie gegeven te hebben, en zo niet, dan zoek ik meer informatie op.