Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Beste mensen,

Vanavond ben ik tegen iets heel vreemds aangelopen namelijk ik zag al dat het lampje op mijn Mediabox Next rood was terwijl dit bij normaal gebruik wit moet zijn. Vervolgens via de Mediabox Next afstandsbediening aangezet echter het lampje bleef rood en op tv stond geen signaal. Uiteraard gechecked of die op de goede input stond maar dat was allemaal oke, dus de Mediabox Next van de stroom gehaald, gewacht en weer aangesloten. Vervolgens kreeg ik het opstartscherm met Welkom in diverse talen dan waarna het beeld na een tijdje weer op zwart ging en no signal. Daarna wat langer van de stroom gelaten en eens alleen de aan/uit knop gebruikt maar niets mocht baten en dus dacht ik van tja, de Mediabox Next is defect.

Echter, en dit vond en vind ik nog steeds zeer vreemd namelijk ik dacht van toch eens de batterijen van de afstandsbediening vervangen. Deze zaten er wel alweer een tijdje in maar de afstandsbediening werkt dus wel nog, althans ik kon er de Mediabox Next dan wel mee aanzetten. Ook kon ik er de tv nog mee aanzetten dus vreemd maar goed, nieuwe batterijen erin gedaan en jawel, lampje van de Mediabox sprong meteen op wit en de box direct opstartte. Contact met Ziggo opgenomen maar volgens hun zou het puur toeval zijn geweest maar nu is mijn vraag, heeft iemand dit al eens meegemaakt met de Ziggo Medibox Next. Ik zit dus nu te twijfelen of het dan echt toeval was en de box dus toch een defect heeft, of dat de box blijkbaar een signaal nodig heeft van de afstandsbediening. Of dat de afstandbediening door een te lage spanning vreemde signalen is gaan uitzenden naar die Mediabox Next en deze daardoor in een of andere safe-mode ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:06

FreakNL

Well do ya punk?

Het lijkt mij puur toeval. Die afstandsbediening staat niet in contact met de Next dacht ik (zoals dat bij een ATV en AB bijvoorbeeld wel is).

En als dat wel zo is dan zou dat niet tot raar gedrag moeten lijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Het blijft dan wel heel frappant want een heel aantal keren gerest, tijd laten staan zonder stroom, niets hielp. Ik vervang de batterijen en loop naar de Next toe en hop klik aan, hoefde nog geeneens knopje in te drukken op de ab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fxs81
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 10:57

fxs81

Julianadorp

Hier een soortgelijk iets gehad, mijn next mini ging steeds uit en weer aan, rode led afgewisseld door de witte led, even van stroom af en dan deed hij het weer even. Soms een uur, soms een dag, van alles geprobeerd, ook de batterijen vervangen van de AB, daarna deed hij het ineens weer. Na een paar dagen toch weer problemen, gemeld bij ziggo en een nieuwe gekregen, probleem opgelost.

WGA | Napoleon Pro 22 K-Leg-3 | KamadoJoe Big Joe I | Inkbird ISC-027BW | JoeFyr | JoyStove Large | Weber Smokey Joe | Ooni Karu 2 | www.bbq-brethren.nl | MHI SRK35ZSX-WF | HomeWizard PiB 2x | 3450 Wp 100% Zuid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
fxs81 schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 01:44:
Hier een soortgelijk iets gehad, mijn next mini ging steeds uit en weer aan, rode led afgewisseld door de witte led, even van stroom af en dan deed hij het weer even. Soms een uur, soms een dag, van alles geprobeerd, ook de batterijen vervangen van de AB, daarna deed hij het ineens weer. Na een paar dagen toch weer problemen, gemeld bij ziggo en een nieuwe gekregen, probleem opgelost.
Dat heeft mij wel behoorlijk aan het twijfelen gebracht ondanks dat die het nu dan sinds gisterenavond verder normaal doet. Toch daarstraks maar naar Ziggo gebeld en ze een nieuwe sturen.