Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Op mijn nieuwe systeem wil ik gamen en zo nu en dan een video kunnen bewerken (Adobe Premiere & Davinci). Met gamen bedoel ik dan Battlefield 6 en Arc Raiders.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een budget van 1500 tot 2000 euro. Dus het liefst ook een systeem wat zeker wat jaren vooruit kan. De computer zal ik dan zelf in elkaar zetten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Op het moment neem ik niks mee, ik werk/game nu op een gaming laptop.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een systeem wat weer jaren vooruit kan, en wat is geschikt is voor gamen (1080p/1440) en videobewerking.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb twijfels over waterkoeling, zouden jullie dit aanraden? Is het eenvoudig te installeren? Gezien ik de pc zelf in elkaar wil gaan zetten. (In het verleden ook gedaan, maar nog nooit met waterkoeling.)
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Energieverbruik maakt mij niet uit, dat mag best wat zijn. Geluidsniveau zou ik het liefst wel laag willen houden, ik zou dan bijvoorbeeld de processor willen waterkoelen. Videokaart kan gewoon met fans.
Ga je overklokken?
Ik ga niet snel overklokken, gebruik dan vooral de standaard instellingen.
Wat verwacht je van ons?[i]
Willen jullie kijken of dit een goede opzet/samenstelling is? Ik mik wel op het snelste en beste systeem binnen budget. Wellicht zijn er goedkopere opties met dezelfde prestaties die ik nu in de lijst heb gezet? Ik hoor dan graag of er aanpassingen nodig zijn om de pc zo optimaal mogelijk te krijgen.
Als jullie meer willen weten hoor ik het graag, alvast bedankt voor jullie reacties.
Op mijn nieuwe systeem wil ik gamen en zo nu en dan een video kunnen bewerken (Adobe Premiere & Davinci). Met gamen bedoel ik dan Battlefield 6 en Arc Raiders.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een budget van 1500 tot 2000 euro. Dus het liefst ook een systeem wat zeker wat jaren vooruit kan. De computer zal ik dan zelf in elkaar zetten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Op het moment neem ik niks mee, ik werk/game nu op een gaming laptop.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een systeem wat weer jaren vooruit kan, en wat is geschikt is voor gamen (1080p/1440) en videobewerking.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb twijfels over waterkoeling, zouden jullie dit aanraden? Is het eenvoudig te installeren? Gezien ik de pc zelf in elkaar wil gaan zetten. (In het verleden ook gedaan, maar nog nooit met waterkoeling.)
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Energieverbruik maakt mij niet uit, dat mag best wat zijn. Geluidsniveau zou ik het liefst wel laag willen houden, ik zou dan bijvoorbeeld de processor willen waterkoelen. Videokaart kan gewoon met fans.
Ga je overklokken?
Ik ga niet snel overklokken, gebruik dan vooral de standaard instellingen.
Wat verwacht je van ons?[i]
Willen jullie kijken of dit een goede opzet/samenstelling is? Ik mik wel op het snelste en beste systeem binnen budget. Wellicht zijn er goedkopere opties met dezelfde prestaties die ik nu in de lijst heb gezet? Ik hoor dan graag of er aanpassingen nodig zijn om de pc zo optimaal mogelijk te krijgen.
Als jullie meer willen weten hoor ik het graag, alvast bedankt voor jullie reacties.
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed | € 358,20 | € 358,20 |
1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI | € 158,99 | € 158,99 |
1 | Videokaarten | ASRock AMD Radeon RX 7900 XTX Phantom Gaming 24GB OC | € 749,- | € 749,- |
1 | Behuizingen | NZXT H5 Flow (2024) Wit | € 81,- | € 81,- |
1 | Waterkoeling | NZXT Kraken 240 RGB Wit | € 97,07 | € 97,07 |
1 | Geheugen intern | Patriot Viper Venom PVV532G600C30K | € 100,97 | € 100,97 |
1 | Voedingen | Corsair RM750e (2025) Zwart | € 106,90 | € 106,90 |
1 | Interne SSD's | Samsung 990 EVO Plus 2TB | € 120,- | € 120,- |
Totaal | € 1.772,13 |