Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helpikheblagg
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 02-10 22:32
Goedenavond,
sinds een aantal weken heb ik enorme lag in fortnite, hierdoor is spelen haast onmogelijk geworden. Als ik gewoon loop in m'n eentje is er niks aan de hand, af en toe een lag spike maar die gaat snel weg.
Zodra er iemand in de buurt komt en die begint te schieten loopt het beeld heel erg schokkerig of zelfs helemaal vast, als er met een RPG geschoten word is het helemaal erg.
Dit heb ik alleen bij fortnite. Bij rocket league enRDR2.

Ik heb alles inmiddels geprobeerd en ik weet echt niet meer waar ik zoeken moet, vandaar dat ik hier ben uitgekomen ;) .
Dit heb ik allemaal geprobeerd:
fps aangepast
Ander scherm getest
Logs bijgehouden, deze gaven aan dat het niet CPU was
Nvidia helemaal geoptimaliseerd
Alle kwaliteit laag gehad
Met ChatGPT alles nagelopen, tot helemaal diep in m'n pc waar ik absoluut geen verstand van heb dus geen idee had of het wel goed was. mocht allemaal niet baten dus alles staat nog steeds als voorheen.

(Update): Het laatste potje viel me opeens op zodra ik er last van kreeg dat de FPS dropte naar 4/5 terwijl dit normaal rond de 100 zit. maximale wat ik aankan is 165.

Ik heb een Legion T5 met een GEFORCE RTX 4060 Ti
Een vriend van mij heeft dezelfde en die heeft nergens last van, samen hebben we alle instellingen nagelopen en dat komt helemaal overeen.
De wifi is uitstekend met een Download van ongeveer 200 mB per seconde

Ik hoop dat iemand dit herkent of misschien kan helpen.
Bij voorbaat dank

[ Voor 6% gewijzigd door helpikheblagg op 02-10-2025 20:33 ]

Beste antwoord (via helpikheblagg op 02-10-2025 22:18)

• jimh307
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online
Al eens geprobeerd om een andere GPU driver te installeren? Je kunt de 580.88 proberen die stabiel is.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• jimh307
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online
Al eens geprobeerd om een andere GPU driver te installeren? Je kunt de 580.88 proberen die stabiel is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• helpikheblagg
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 02-10 22:32
Top, dit geinstaleerd en niks meer aan de hand qua lag. Nu heb ik alleen wel screen tearing, af en toe gaat het scherm zelfs uit. Verder mankeert er helemaal niks meer aan qua lag.
Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-10 21:18
Misschien dan alle belangrijke drivers eens updaten?

Chipset, geluid, lan, wifi, windows?

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BHStar
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01:15
Volgens mij beschrijf je geen lag maar lage fps / stuttering. Lag betekend een vertraging (vaak door een hoge responstijd van de internetverbinding).

Screen tearing kan je op lossen door vsync / gsync / freesync te gebruiken.

Mocht je vreemde problemen blijven houden, dan kan je een keer je temperaturen checken met een tool als hwinfo, je hebt het liefste dat je cpu / gpu niet veel warmer worden dan 80°. De Legions zijn op dat gebied geen technische hoogstandjes. Ook kan je een keer alle GPU drivers verwijderen met DDU en dan opnieuw de laatste installeren.

[ Voor 20% gewijzigd door BHStar op 03-10-2025 08:54 ]