Toon posts:

[OC] KT7 Mosfet beveiliging omzeilen... (Volt-mod)

Pagina: 1
Acties:
  • 251 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
YooW... ik ben opzoek naar een mogelijkheid om de beveiliging van de voltage regulators (mosfets) op mijn Abit kt7 moederbord te omzeilen... Volgens mij heb ik hier vroeger alleens iets over gelezen... maar ik kan het niet meer vinden in de search...

Ik heb de "standaard" voltage-mod al gedaan... En ik zit nu op 2,10 volt (doormiddel van een variabele weerstand op ongeveer 9K Ohm... Als ik hem op 2,13 a 2,14 zet valt mijn pc uit... dus dan gaan de beveiliging aan... Mijn processor word absoluut niet warm... 42 a 43 graden stressed @ 2,10 volt @ 1050MHz...

Ik heb deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.vr-zone.com/Home/news59/kt71.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.vr-zone.com/Home/news59/kt72.jpg
mod dus al gedaan, en ik zoek de omzeiling van de beveiliging die op de mosfets zit...

Alvast bedankt q=Þ

Verwijderd

Topicstarter
ah perfect =) thx alot =))

Verwijderd

Topicstarter
Nog een vraagje...

Afbeeldingslocatie: http://www.vr-zone.com/Home/news59/kt71.jpg

Op die mosfets zitten drie pinnetjes (2 raken het moederbord) is degene die ze hier gebruikt hebben hetzelfde als de Ground/aarde ??? Want ik zou liever zo'n pinnetje gebruiken dan een van mijn vastschroef gaten zoals ze doen bij die tutorial:
Now this step is real easy, we want to solder those two extra ends to a grounding point, which using the screw hole located on the top center of the board works just great. Notice the glob of hot glue I used to hold the wires down. I also put a big glob over the first two wires I soldered to hold them in place (after I tested everything out).
Afbeeldingslocatie: http://www.extremeoverclocking.com/articles/howto/images/Voltage_Mod_Solder_Second.jpg

Nog bedankt voor de snelle reacties =)

GreetzZ MaSsiE...

• Da_Bink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-12-2025
aarde kan je natuurlijk overal in je kast halen, gewoon ergens tegen je kast bevestigen (wel metaal natuurlijk en verbonden met de voeding) Vaak werkt het ook als je ipv de aarde gewoon een zwarte draad uit de voeding gebruikt, de 0V zullen we maar zeggen. Vaak zijn deze direct verbonden met de aarde, maar soms ook niet.

Verwijderd

Of nog veel simpeler, ergens naast dat schroefgat wat lak wegkrabben en daar solderen.. ;)

Verwijderd

Ik zou die beveiliging niet omzeilen, ik heb het gedaan en ploef, procje weg, was een dag oud. maar nu heb ik het weer gedaan maar niet zo'n hoog voltage. Mee opletten

Verwijderd

Topicstarter
hm... ik zit nu op 2,30v met mijn duron @ 1100 en hij word max 54º q=Þ

Ik denk dat ik nog wel hoger moet kunnen... maar ik wil de temp niet al te hoog hebben... dus ik probeer het voorzichtig aan op te bouwen, en goed de temp in de gaten te houden q=Þ

Geduld is een schone zaak =)

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-05 15:59

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Het pinnetje van de MOSFET waar het draadje aan zit is gewoon de aarde, dus die kan je ook aan een schroefgat solderen (of, zoals ik, met een kabeloogje vastschroeven)

De anderen mod (+5 naar de MOSFETs) moet je van 3 MOSFETs het 'zwevende' pinnetje verbinden met de +5 van je voeding...
Ik weet alleen niet meer of het het linkse of het rechtse rijtje mosfets is, maar dat is heel makkelijk door te meten... (voeding uit (kabel in je mobo laten), multimeter aan pinnetje en +5 en dan weerstand meten... bij 3 mosfets krijg je een weerstand, bij de 3 andere vrijwel geen (5 Ohm ofzo). Die laatste moet je dus hebben...

EDIT: volgens mij is het het linkse rijtje MOSFETs
Tjek ff deze draad om het zeker te weten.

EDIT 2: Ik denk dat ik toch maar weer voltage-mod ga doen (de 3e keer alweer :P )(Op hetzelfde mobo :D )

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Topicstarter
Waarom haal je het steeds weg dan ?
Ik heb er een gewoon een meerslagen potmetertje tussen zitten... Als ik niet wil dat ik extra voltage heb, draai ik dat ding gewoon helemaal open, en zit ik nog maar 0,15v boven het normale... (als je een grotere weerstand neemt bij de potmeter kun je het extra voltage nog kleiner maken...)

Verwijderd

die gast op die extreme overclocking site...2,7Volt door zijn duron!!!!!! Echt belachelijk gewoon :)
Pagina: 1