Mogelijk Stereogeluid uit achterspeakers soundbar

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke1972
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03-10 19:48
hoi, voor mijn ouders ben ik op zoek naar een soundbar met achterspeakers. Ze zijn al op leeftijd (mijn ouders dan) en het gehoor is niet al te best. Ik ben voor hun aan het kijken naar een soundbar met achterspeakers. Het is mij alleen niet duidelijk of er ook een systeem bestaat waarbij de achterspeakers ook kunnen meedraaien in Stereo. Wat ik tegenkom is dat de achterspeakers alleen worden gebruikt voor surroundeffecten. Zelf heb ik een receiver waarbij ik het geluid kan instellen naar multichannel stereo. Deze set-up is echter te complex voor hun. Alvast bedankt voor het delen van jullie kennis.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:19

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Rears bij een soundbar zijn eigenlijk zonder uitzondering effect speakers. Je soundbar is logischerwijs de front.

Maar hebben ze niet meer aan gewoon een simpele stereo geluidsinstallatie? Hang je op de TV en klaar. Soundbar kan natuurlijk, maar wat is de use case als je specifiek ook naar iets in stereo op zoek bent? Radio luisteren ofzo?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:29

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@ikke1972 Verplaatst naar het aankoopadviesforum, alwaar het beter tot zijn recht komt.

Vul daarbij onderstaande format zo uitgebreid mogelijk in en voeg het toe aan je startpost. Nu voldoet je huidige vraag nog niet aan de eisen die we stellen aan aankoopadvies. Dat doen we niet om je te plagen, maar om ervoor te zorgen dat jouw wensen én de daaropvolgende antwoorden beter op elkaar aansluiten.
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Vul hier in welk apparaat je zoekt.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wat wil je er precies mee doen? Welke apparatuur heb je al? Wat verwacht je te kunnen gaan doen? Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien?

Wat heb je zelf al gevonden?
Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Welke vragen heb je hier nog over?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Gelijk een eerste vraag: waaorm zou het te moeilijk zijn om een receiver te gebruiken?
Je zet hem net als bij een soundbar op de juiste input en geluidsstand en that's it.

[ Voor 93% gewijzigd door Jorgen op 02-10-2025 23:32 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator