Bluetooth connectie macbook Bose QC 45

Pagina: 1
Acties:

• mr3000
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 02-11 22:43
Hoi allemaal,

Ik vroeg me af of anderen hier ook al eens in zijn gedoken. Zelf gebruik ik vaak mijn AirPods en AirPods Pro. Vooral in drukke omgevingen vind ik ANC echt onmisbaar. Ik raak snel afgeleid, en kantoortuinen bij opdrachten zijn voor mij gewoon horror.

Toch merk ik dat ik mijn Bose QC 45 bijna niet meer gebruik, omdat de ervaring zo instabiel is:
  • Ruis en haperend geluid
  • Regelmatig disconnects
  • Slechte audiokwaliteit
Ik heb al van alles geprobeerd. Het helpt een beetje om op de Mac de microfoon van de MacBook zelf te forceren (ook al zit je niet in een call), maar echt goed wordt het nooit.

Ik heb ook een tijd de AirPods Max gehad: werkte super qua stabiliteit, maar ik vond het geluid vlak en de headset zwaar en oncomfortabel. Niets gaat wat mij betreft boven het comfort van een Bose headset.

In de tussentijd heb ik zelfs mijn MacBook opnieuw geïnstalleerd. Verder gebruik ik alleen nog een MX Master 3 bluetooth-muis, dus geen gekke extra’s. Maar toch blijft het gedoe. Waarom moet dit zo moeilijk werken?

Op mijn iPhone gaat het overigens al beter, maar ook daar heb ik het idee dat de kwaliteit beter zou moeten kunnen.

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:36

talin

ES-MA

ok en waar presteert die Bose dan wel goed?
firmware update van die Bose? (app op iPhone zoals JBL waar je Bose Firmware mee kan updaten?)

ik heb volgens mij een JBL TUNE 700BT ergens liggen, die is BT maar kan je ook met USB-C kabeltje gebruiken als deze leeg is. Wellicht heb je dan met je Bose een betere kwaliteit?

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-11 11:29

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Wat betreft disconnects, ik heb de hele functie om met méér dan één device tegelijk te kunnen pairen uitgezet. Dat zorgde bij mij op m'n MacBook en iPhone voor sporadische disconnects. Ik heb er nooit echt de vinger achter gekregen hoe dat nu zat, maar sinds ik die functie uit heb staan is de verbinding super stabiel.

Slechte audiokwaliteit herken ik persoonlijk niet zo. Ja, er zijn betere headphones qua geluid. Maar ik ervaar weinig ruis en al helemaal geen haperend geluid. Enige wat ik zelf een beetje irritant vind is de latency. Voor de prijs van de Bose zou je wel betere ondersteuning voor low-latency protocollen verwachten.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

• mr3000
Ik heb mijn macbook geupdate naar Tahoe en de ruis, haperingen en disconnects lijken een stuk beter nu

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:03
Heb je al eens gekeken of de problemen er ook zijn als je de kabel gebruikt om je headset aan de computer te hangen? Zo niet, dan zit het in de BT verbinding. Als ze er wel zijn dan heb je een technisch probleem in je headset.

Als je in een drukke omgeving zit met meerdere BT verbindingen dan is er natuurlijk een risico dat deze vele BT verbindingen elkaar in de weg zitten. Het hoort niet voor te komen maar er is een risico. Je zou ook eens je BT muis weg kunnen leggen, wellicht zit die in de weg. Kijken of het dan beter wordt. Of testen in een omgeving waar je weet dat er bijna geen andere BT verbindingen in de buurt zijn. Ik kan me voorstellen dat je in een kantoortuin zeer veel BT apparatuur hebt rondzwerven.

Al je software up to date houden is natuurlijk een goede basis, dat zou instabiele drivers of andere software issues moeten uitsluiten.

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:57
Probeer dit eens:

On Mac, turn off AirPlay Receiver. On iPhone, turn off Continuity Camera.

En heb je ook al de memory van de Bose ge-reset? Dus alle opgeslagen devices ff uit de Bose weghalen. En idd met maar 1 device tegelijk connecten.

• mr3000
Dank voor de tips.
Ik had veel dingen geprobeerd en neits hielp echt. unclusief de tips van @olafmol

Uiteindelijk zonder perse dit op te lossen geupdate naar Tahoe. En nu is hij weer super stabiel.

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:03
Goed om te horen! Dan was er misschien toch wat loos in je installatie.
Pagina: 1