Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek73
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 04-10 10:01
Ik heb een probleem met het toevoegen van één nieuwe XE75 aan een bestaand mesh-netwerk van twee XE75-routers. De nieuwe router wordt niet gedetecteerd door de DECO-app. Hij maakte wel een of twee keer verbinding, maar toen leek het erop dat de instellingen niet konden worden opgeslagen.

Mijn netwerk:
Internetverbinding op KPN Experia modem - XE75 als hoofdrouter - XE75 draadloos als AP

Ik wil dus een nieuwe XE75 toevoegen als nieuw AP om de wifi-dekking te verbeteren.

Wat ik tot nu toe heb geprobeerd:

- De DECO-app herkent de nieuwe DECO niet, hoewel hij in de knipperende blauwe led-modus staat.
- Alles opnieuw opgestart, van de internetmodem tot de hoofd-XE75 en de secundaire XE75.
- het stappenplan in de DECO app 20x geprobeerd :X

De nieuwe XE75 heeft ook een eigen wifi-SSID (Deco_NNN) en ik kan daar verbinding mee maken met mijn telefoon, maar niet met de DECO-app. Ik verwachtte misschien dan wel verbinding te kunnen maken en de configuratie aan te passen.

Heeft iemand advies?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freek73
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 04-10 10:01
Nadat ik mijn probleem in Google Gemini had ingevoerd, bleek de oplossing vrij simpel. Eerst Firmware van de bestaande X75 units updaten (dat was dus nodig), daarna de nieuwe X75 unit opnieuw toevoegen en voila, het ging in 1 keer helemaal goed. Alles dus vanuit de DECO app. Topic gesloten. Wellicht heeft iemand hier later ook iets aan?