Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfBos
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 09-10 16:50
SInds enkele weken geeft de Lyric T6 alleen maar op het diplay 21 graden weer.
In de app van onze warmtepomp zie ik wel de actuele ruimtetemperatuur.
Reset al gedaan, eergisteren is er een nieuw display gemonteerd. Volgens installateur hoefde de ketelmodule niet te worden vervangen

Na een reset zien we wel wel even de actuele ruimtetemperatuur op het display maar naar ongeveer 10 minuten staat hij weer op 21 graden.

Bij kalibratie zien we wel de temperatuur in de app van de warmtepomp veranderen, maar op het display van de thermostaat blijft 21 graden staan.

Wat zou dit kunnen zijn?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwindw87
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 06-10 14:25
Nu ben ik geen expert, maar ik heb de T6 al een tijdje. Ik weet inmiddels dat de weergegeven temperatuur op het scherm wordt afgerond richting de ingestelde doeltemperatuur wanneer de werkelijke temperatuur binnen 1 graden van de doeltemperatuur komt.

Om een voorbeeld te noemen. Als ik de thermostaat instel op 21 graden, en de huidige temperatuur is 20 graden, geeft de thermostaat toch na 10 seconden die 21 graden weer. Op de achtergrond (kan ik zien in de app van de warmtepomp) wordt wel de werkelijke gemeten temperatuur weergegeven. Voor de werking maakt het niets uit.

Wil je testen of dit het is: stel de thermostaat eens in op bijvoorbeeld 18 graden. Je zult zien dat de thermostaat dan wel de werkelijke temperatuur weergeeft. Totdat de temperatuur zakt naar 19 graden, dan ineens springt ie door naar 18 graden weergave (dan wordt de weergegeven temperatuur afgerond naar de doeltemperatuur).

[ Voor 4% gewijzigd door erwindw87 op 06-10-2025 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfBos
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 09-10 16:50
Oke dat klopt wel. Als het 22 graden in de kamer wordt dan staat er in het display ook 22 graden.