cd key koppelen aan microsoft account?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolDude99
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:20
Ik gebruik regelmatig digitale keys voor software als Windows en Office als ik pc`s voor anderen aan het installeren ben. Nu heb ik een vraag over het koppelen van deze keys aan een microsoft account.
Hoe kan ik precies zien of een key van Windows of Office 2024 is gekoppeld aan je microsoft account, zodat je deze key ook weer kunt gebruiken op een nieuw systeem met nieuwe hardware?

Als voorbeeld het volgende: ik heb Windows 11 geïnstalleerd en bij het installeren wel een internetverbinding tot stand gebracht en een microsoft account ingevuld. Daarna Office 2024 geïnstalleerd door de setup uit te voeren als administrator en daarna de key ingevuld.
Als ik nu weer een nieuw systeem ga samenstellen en bovenstaande software wil gebruiken, is dat dan mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:39

DeTeraarist

#Boots2Asses

Als je gebruik maakt van een MS account, dan wordt na activatie je apparaat aan je account gebonden, deze kun je dan op je MS account pagina terug vinden, ergens onder een kopje devices/apparaten. Daar kun je het apparaat ontkoppelen, waarna je de sleutel op een nieuw apparaat kan gebruiken.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-10 05:08

Croga

The Unreasonable Man

Ligt er heel sterk aan wat voor key het is....

Als je de goedkoopst mogelijke digitale keys gebruikt dan zijn dat waarschijnlijk OEM keys. Die worden gekoppeld aan het apparaat, niet aan het account. Die kunnen dus ook niet mee genomen worden naar nieuwe apparaten.
Gebruik je zogenaamde "Retail" keys dan kan het zijn dat die wél aan een account gekoppeld worden en dus mee genomen kunnen worden door ze los te koppelen van het apparaat. Ze kunnen uiteraard slechts op één apparaat tegelijk actief zijn.
Dan is er nog een laatste mogelijkheid; op sommige sites worden zogenaamde VLKs verkocht voor heel weinig geld. Dit zijn keys die niet voor de verkoop bedoelt zijn. Deze zullen over het algemeen werken totdat Microsoft zijn systemen weer eens doorspit en je plots met een ongeactiveerde Windows zit.

Lees dus goed de voorwaarden en de handleiding door. Er zit verschil tussen verschillende soorten licenties.

[ Voor 19% gewijzigd door Croga op 03-10-2025 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolDude99
Ik lees vaak bij cd keys dat er zoiets staat: 1 product voor 1 apparaat en levenslang(e) geldig/activatie. Dit zal dus betekenen dat de key niet aan je account wordt gekoppeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dix-neuf
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online
CoolDude99 schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 15:41:
Ik lees vaak bij cd keys dat er zoiets staat: 1 product voor 1 apparaat en levenslang(e) geldig/activatie. Dit zal dus betekenen dat de key niet aan je account wordt gekoppeld?
Dat lijkt mij juist. Het 'niet gekoppeld zijn aan een account' betekent dan (denk ik) niet meer dan dat je de activatiesleutel niet kunt meenemen naar een andere pc. Maar als je de software voor (erg) weinig geld hebt gekocht, speelt dat niet zo'n rol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolDude99
Wat is "weinig geld"? Tussen de prijs voor eenzelfde key zit soms een verschil van € 15-20,-.
Pagina: 1