Raid config is weg ?!

Pagina: 1
Acties:

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Hallo,

Kan iemand mij helpen ?

Ik heb 2x 20gb in raid, ik gebruik de onboard raid controller van de Asus a7v133.

Ik had het hele geval goed draaiend onder win2k.

Maar toen besloot ik om win2k opnieuw te installeren..

Dus ik heb een floppy gemaakt met de drivers erop.
Ok, dus ik installeer alles (druk op f6 tijdens install)
win2k vind de goede driver, en bij het gedeelte waar ik kan kiezen waar ik win2k wil installeren zie ik ook gewoon de raidconfig, met het juiste volume (array1).

Maar als win2k dan helemaal geinstalled is, en ik open explorer. Zie ik een drive letter (E:), maar geen volume, en ik kan niets lezen/schrijven, explorer zegt bovendien dat de config 0mb is.

Ik heb de search uiteraard gebruikt, want het kost me meer tijd om dit allemaal in te tikken dan dat ik even zoek.

Kan iemand me alsjeblieft helpen ?! want op de schijven stond maanden aan montages en videomateriaal !

Alvast heel erg bedankt voor degene die me helpen kan.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Zie ik een drive letter (E:), maar geen volume
kan je dat nog eventjes uitleggen, want dat ontgaat me een beetje
en bij computer management>disk management
staat 'ie daar wel bij?

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Ik bedoelde Label, maar goed het probleem is opgelost..
Het was eigenlijk heel ziek, omdat de permissions van win2k automatisch gezet worden voor alle schijven. Met zo'n mooie lange set van cijfertjes en lettertjes. Ok, de permissions stonden dus nog van de oude install van win2k. En omdat ik nu met een nieuwe user/install zit kreeg ik dus access denied te zien op die schijf.

Dus met het veranderen van de permissions van die schijf was het probleem GELUKKIG ! :) phew..... opgelost.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©